Buitenland stage

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fegria

Buitenland stage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-25 13:11

Hey, mijn naam is Femke. Ik volg de opleiding opleiding paardensport en houderij niveau 4 en mag hiervoor volgend jaar intern stage lopen in het buitenland. Ik ben langzaam al een beetje opzoek naar een leuke plek. Zou iemand een gave plek kennen die echt aanteraden is. Of juist afteraden is?

tengeltje11

Re: Buitenland stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 14:39

Welke richting zoek je? Ik weet wel een plek, maar is nh en recreatie gericht en je moet toch liefst wel iets Frans spreken.(ze spreken een beetje Nederlands, maar geven zelf aan dat de communicatie niet altijd vlot loopt als de studenten niets van Frans kunnen)

Is een fokkerij waar ze ook veel wandelingen doen, dus naast de veulens mee opvoeden ook heel veel wandelingen begeleiden, maar wel allemaal bitloos.

Saskiafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 15:27

Kijk op Facebook eens bij empire Marcel. Hij heeft in het verleden wel eens stagiaires gehad. Hij zit in Loxahatchee, Florida.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 15:44

Lijkt Portugal je iets?
Spreek je Engels?
Wij zoeken voor volgend jaar een stagiaire als extra hulp.
Je kunt een pb sturen als je extra informatie wilt :)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 17:55

Hoe ver en waar wil je heen? Is België al veel buitenland voor je? Of zeg je. Hop naar Australië?

Zoek je richting fokkerij, hengstenhouderij, draf/galopbanen en kun / durf je eisen te stellen in wat je wil leren. Dat maakt ook veel uit in je buitenland ervaring. Als je komt om alleen ‘je stage uren te maken’ dan ben je de simpele stalhulp die ze niet hoeven te betalen

Hingarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 18:18

Wij zitten in Noorwegen.

Wij kunnen stagiaires ontvangen tussen 1 oktober en 31 april.
Wij zijn ook aangesloten bij SBB en dus een erkend stagebedrijf.

De rest van het jaar hebben we het appartement, waar je zal verblijven, nodig voor toeristen.
Dus vandaar dat we van mei tot eind september helaas geen stagiaires kunnen ontvangen.

Zie mijn onderschrift voor onze website.

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 18:47

De vraag is inderdaad; wat voor iets zoek je? Ik heb zelf een hele bijzondere tijd op IJsland gehad. Met grote vrijlopende kuddes, een paar ruiters ervoor en een paar er achter. En toen ik in Engeland in het renpaardenmuseum op een simulator zat, kreeg ik spontaan een baan aangeboden bij een renstal. In Australië/Nieuw Zeeland zijn veel plekken aangesloten bij WWOOF/workaway, zo ben ik destijds aan mijn stageplek in Australië gekomen. En net op facebook zag ik een oproepje voor vrijwilligers/stagaires bij een paardenrescue in Spanje voorbij komen.

Kortom, er zijn een heleboel ingangen. Wat wil je ongeveer, en waar? Welke taal? Dan kunnen we gerichter meezoeken.

fegria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-25 11:32

billy3105 schreef:
Hoe ver en waar wil je heen? Is België al veel buitenland voor je? Of zeg je. Hop naar Australië?

Zoek je richting fokkerij, hengstenhouderij, draf/galopbanen en kun / durf je eisen te stellen in wat je wil leren. Dat maakt ook veel uit in je buitenland ervaring. Als je komt om alleen ‘je stage uren te maken’ dan ben je de simpele stalhulp die ze niet hoeven te betalen

Dit bericht heb ik op Facebook geplaatst:

"Looking for an international internship with horses!

Hi! My name is Femke. I’m a rider from the Netherlands and currently studying at a Equine School. Next year, my school will offer me the opportunity to do an internship abroad. I’m always open to new opportunities, so I’m grabbing this chance with both hands!
I’m not completely sure yet what type of yard or horse business I’d like to do my internship at, but my goal is to train young horses professionally in the future as my career.

I have experience with many different horses, including young stallions. At the moment, I ride my 7-year-old Spanish mare, which I trained myself. We mainly focus on dressage, but we also enjoy jumping.
At my Equine School, I ride a lot, and in my free time I work at a dressage stable where I do the stable chores, ride, and lung the horses. I’m also temporarily doing an internship at a training stable, where I ride the horses as well.

I’m really looking for a place where I won’t be mucking out all day, but where I can grow in the sport and gain more experience in training horses, or even explore a completely different discipline. Whether it’s western, polo, or horse racing, I’m always open to something new. Of course, I understand that the less fun tasks are part of the job too, and I don’t mind doing them.
I’m a very motivated, enthusiastic, and patient rider. I work hard and always do my best to reach my goals.

Are you looking for, or do you happen to know someone who’s looking for someone like me? Feel free to send me a message."

Belgie en Duitsland vindt ik nog wel erg "dichtbij". Zweden en Spanje lijken me gaaf, maar amerika en Australië ook. Ik sta overal voor over