Welke warme laarzen voor rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ClaartjeH

Welke warme laarzen voor rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-25 14:04

Voor mijn dochter had ik thermo rijlaarzen gekocht, echter kreeg ze vandaag op de manege te horen dat ze hier niet mee mag rijden. Welke rijlaarzen zijn warm en wel geschikt om in te rijden?

Deze had ik gekocht en zijn dus niet geschikt
https://agradi.nl/products/horka-winter ... ermo-zwart

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 14:42

Het probleem zit vaak in de breedte en profiel van de laars waardoor je dochter mogelijk vast in de beugel en meegeschleurd kan worden als ze valt.

Een gladde zool met hakje en niet al te brede schoen zou voldoende veilig moeten zijn.

Maar gelukkig is er op stal geen reden om andere schoenen te dragen, daarvoor zijn de thermolaarzen ideaal!

Wat is je budget?

https://agradi.nl/products/harrys-horse ... ider-zwart - deze hebben bijv een vlakke zool en net hakje.
Laatst bijgewerkt door Karlijnxxx op 06-12-25 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaartjeH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-25 14:46

Voor op stal had ze al warme laarzen, die echt geschikt zijn en dus ook de kuit droog houden. Dat doen deze laarzen niet. Vervelende is dat deze laarzen wel als rijlaarzen verkocht worden en ik dus niet zomaar nieuwe rijlaarzen durf te kopen.

Oh ja, mijn man en ik hebben ook thermorijlaarzen. Bij de zelfde manege, en hierover kregen we geen kritiek. Mijns inziens is er amper verschil tussen de schoengedeelten, dus ik zit nu vast op waar de scheidingslijn zit.

De laarzen in jouw link zien er prima uit, maar ik zie dus niet wat er anders is vergeleken met die uit mijn linkje, behalve het vetergedeelte.

Sachertorte

Re: Welke warme laarzen voor rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 14:52

ClaartjeH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-25 15:46

Deze heeft zoals ik van de zijkant zie ook een aardig grof profiel aan de onderkant. Dat is dan dus niet een probleem neem ik aan?

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 16:01

Dan moet je echt even bij de manage navragen wat de issue is?

l_bs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 19:16

Mocht je geen laarzen kunnen vinden, kun je ook gewoon sokken aandoen, dan een plastic zakje om je voet en daar paardrijsokken overheen werkt top!