Hoi
Afgelopen jaar heb ik mijn PRE merrie laten inslapen. Ze was onwijs bijzonder en al 15 jaar mijn grote vriendin.
Inmiddels kijk ik langzaam naar iets nieuws, maar met een andere bril, want waar ik hou van sensibel en snel denkend moet het nieuwe paard ook door mijn dochters van 12 en 14 te rijden zijn (hebben wel rijervaring, 1 is wat onzeker en verliefd op een brave Gelderse van 180, de ander rijdt jonge ponies in en houdt van afwisseling)
Ik zoek dit:
- merrie
- sociaal in de kudde
- op gras te houden
- ik ben 175, dus niet te klein
- gezond (zeker geen eczeem)
We willen ermee:
- in het bos rijden (op 100 meter stappen)
- een klein sprongetje moet kunnen
- fijn te rijden
Ik bied een blijvende vijf sterren plek, 24/7 in kudde verband en budget is niet erg belangrijk.
Nou dacht ik zelf aan een grote fjord (liefst gra!) of criollo, maar waar koop je zoiets?
Ik heb Facebook geprobeerd, zonder succes.
Willen jullie meedenken? Wie weten weten jullie fokkers (mijn PRE heb ik zelf uit Spanje gehaald ooit, buitenland mag dus ook) of hebben jullie suggesties waar ik helemaal niet aan gedacht heb. Ik loop een beetje vast op hoe nu verder…..
Edit: misschien zit ik ook niet op het goede spoor hoor….ik kocht mijn PRE voor mezelf en met mijn hart…. Misschien zit ik nu qua ras al niet eens goed. Geloof dat ik een beetje bokt input wel kan gebruiken nu.
Laatst bijgewerkt door zazaza op 21-11-25 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt