Opzoek naar western zadel passer omgeving Utrecht.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mitch_franki

Opzoek naar western zadel passer omgeving Utrecht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-25 12:25

Hoi allemaal,
Een tijdje terug zijn we belazerd door onze zadelpasser jammer genoeg en heeft ze ons een verkeerd passend zadel aangemeten.. ;( Nu zijn we dringend opzoek naar een aardige western zadel passer voor onze Tinker die ook naar omgeving Utrecht komt voor een betaalbare prijs met betaalbare zadels evt tweedehands. Iemand tips?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Opzoek naar western zadel passer omgeving Utrecht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 12:26

Je kan niet naar de Country Mill rijden?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 12:30

Ik verplaats dit topic naar ervaringen en diensten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 13:33

@mitch_franki: ik vrees dat je niet zo veel keus hebt in NL zeker niet als het ook nog 'betaalbaar' moet zijn.
De meeste zadelverkopers/makers die ik ken hebben op zijn tijd allemaal wel eens een steek laten vallen als in een niet passend zadel verkocht! Én geven meestal ook 'niet thuis' als ze daar na een maand/paar maanden op aangesproken worden :(

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 13:49

Ik weet niet wat betaalbaar voor jou is, westernzadels zijn vaak veel duurder dan Engelse zadels.
Mijn zadel komt van WesternWayOfLife, zover ik weet komt die door het hele land (incl. België). Een nieuw zadel heb je bij hem voor 2500 en kun je ze maar uitzoeken, je kan ook vragen naar de tweedehands zadels, die heeft hij vaak ook wel liggen; deze promoot hij niet op zijn website. Als je zijn nummer wil kan ik die via PB wel doorsturen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:50

Eurohorse, Arthur's Westernstore, Country Mill, zo maar een paar. Maar zoals Dubbeldun al zegt allemaal laten ze wel eens een steekje vallen.

Hoe ervaren ben je zelf al in de westernsport? Dan kun je zelf wellicht al wat onzin filteren uit wat je aangepraat wordt.

mitch_franki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:50

Evercreek schreef:
Ik weet niet wat betaalbaar voor jou is, westernzadels zijn vaak veel duurder dan Engelse zadels.
Mijn zadel komt van WesternWayOfLife, zover ik weet komt die door het hele land (incl. België). Een nieuw zadel heb je bij hem voor 2500 en kun je ze maar uitzoeken, je kan ook vragen naar de tweedehands zadels, die heeft hij vaak ook wel liggen; deze promoot hij niet op zijn website. Als je zijn nummer wil kan ik die via PB wel doorsturen.
Wauw graag!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:08

Ik ben even op zoek gegaan naar reviews van dat merk (Cavalga) en kan er bitter weinig over vinden, behalve één persoon die schreef aan iemand die er iets over zocht beter op zoek kon gaan naar een bekender merk.

Ik heb gevonden dat ze zowel in Mexico als in Texas gemaakt worden en een zeer kort filmpje van iemand die een stel spijkers onder de pommel slaat (in een goed zadel zitten geen spijkers* verwerkt maar schroeven !)

*Niet dat spijkers per definitie een slecht zadel geven; een hoop fabriekszadels die geen A-model zijn maken er gebruik van om de prijs laag te houden.
Alleen komt die lage prijs ook door andere dingen die niet gedaan zijn 'zoals het hoort' o.a. het zgn blocken van het leer om de boom. Hierdoor lijkt een zadel bij aankoop goed te passen, maar als het leer zich na een paar maanden rond de boom gaat zetten wordt de uiteindelijke pasvorm zichtbaar en past het betreffende zadel vaak ineens niet meer.