Pensionstalling oost Zeeuws Vlaanderen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

osanta

Pensionstalling oost Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-25 14:56

Hoihoi ,

Ik ben opzoek naar een kleinschalige pensioenstalling in de omgeving van hulst.
Waar de merrie van ongv. 165 zoveel als mogelijk buiten kan.
Heeft er iemand de gouden tip voor mij _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Firelight op 04-11-25 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast

idje

Re: Pensionstalling west Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 16:14

Het is misschien makkelijker als je west weghaalt?
Hulst is oost Zeeuws Vlaanderen.
Helaas ben ik niet bekend met pensionstallen in die regio.
Hoop dat je snel iets vindt.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 16:29

Je zou eens bij mijn Hoefsmid rob braspenning kunnen informeren hij zit aan de rand van clinge dicht bij hulst. Ik kom van kuitaart maar ik zou anders niet weten waar er kleine plekken zijn. Op zaamslag/axel heb je wel 2 grote pensionstallen de margrette en stal beatrixhoeve. Op ossenisse zit er ook 1 stal elbers maar denk dat ze daar vol staan

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-25 17:16

idje schreef:
Het is misschien makkelijker als je west weghaalt?
Hulst is oost Zeeuws Vlaanderen.
Helaas ben ik niet bekend met pensionstallen in die regio.
Hoop dat je snel iets vindt.

Ik denk dat ik echt blond geboren had moeten worden :') heb wel 3x in de lucht noord oost west getekend en dan nog fout doen :')

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-25 17:18

zacharyhill schreef:
Je zou eens bij mijn Hoefsmid rob braspenning kunnen informeren hij zit aan de rand van clinge dicht bij hulst. Ik kom van kuitaart maar ik zou anders niet weten waar er kleine plekken zijn. Op zaamslag/axel heb je wel 2 grote pensionstallen de margrette en stal beatrixhoeve. Op ossenisse zit er ook 1 stal elbers maar denk dat ze daar vol staan

Braspenning heb ik ook indd voorbij zien komen ik ga daar eens naar bellen , dankjewel !
Magrette is op het moment een last Option omdat ik liever wel echt kleiner zou willen staan , en Beatrixhoeve word m helemaal niet B-)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 17:26

Ik denk dat je liever bij Bouthoorn staat dan bij Magrette. Maar afijn.

Wat zijn je eisen behalve zoveel mogelijk buiten? Vol of half pension? Binnenbak of is een buitenbak voldoende? Hoeveel KM ben je bereidt te rijden en wat is je max aan stalgeld?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 17:32

In St Kruis zit Horse Respect Freestyle Training, daar is ook kleinschalig pension bij. Misschien een optie? Al is dat wel vrij ver vanuit Hulst.

Kleinschalig ken ik in Oost idd alleen Braspenning in Clinge.

En als ik zou moeten kiezen zou ik ook voor Bouthoorn/Beatrixhoeve gaan.

Hippisch Centrum Midden Zeeuws-Vlaanderen biedt ook beperkt pensionstalling aan. Is wel een manege, dus wellicht niet wat je zoek.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 17:41

Ik sta naar volle tevredenheid bij Horse Respect, ze komen hier echt veel buiten, maar vanuit Hulst is dat wel een behoorlijk eind.

Heb je FB? Dan zou je eens een oproepje kunnen plaatsen in de groep "stalling en weidegang Zeeland"

Iets dichterbij in Biervliet heb je de Laurinahoeve, maar dat is ook al een behoorlijk eindje.

Ik zou zeker ook eens informeren of stalling over de grens mogelijk is. ZVL is helaas niet erg dikbezaaid met stallingen...

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-25 18:32

Balou_k schreef:
Ik denk dat je liever bij Bouthoorn staat dan bij Magrette. Maar afijn.

Wat zijn je eisen behalve zoveel mogelijk buiten? Vol of half pension? Binnenbak of is een buitenbak voldoende? Hoeveel KM ben je bereidt te rijden en wat is je max aan stalgeld?

Bouthoorn is niet echt mijn ding , maar zo is ieder zn smaak anders :)
Een goed begaanbare buitenbak is voldoende , ik denk meer richting halfpension, mesten kan ik gewoon zelf doen maar als er binnen - buiten gezet moet worden is daar wel hulp bij nodig. Door werk in de zorg kan ik niet altijd op de zelfde tijden. Verder ben ik bereid om ongeveer 20 minuten te rijden..
Ik wil het liefst zo laag mogelijk zitten incl hooi & stro , brokken kan ik zelf kopen. Ik zat te denken aan ongeveer 200- max 250 per maand.

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-25 18:34

Narcissa schreef:
Ik sta naar volle tevredenheid bij Horse Respect, ze komen hier echt veel buiten, maar vanuit Hulst is dat wel een behoorlijk eind.

Heb je FB? Dan zou je eens een oproepje kunnen plaatsen in de groep "stalling en weidegang Zeeland"

Iets dichterbij in Biervliet heb je de Laurinahoeve, maar dat is ook al een behoorlijk eindje.

Ik zou zeker ook eens informeren of stalling over de grens mogelijk is. ZVL is helaas niet erg dikbezaaid met stallingen...

Die zat in Schoondijke toch ? das inderdaad echt wat te ver , zoek echt wat dichterbij ivm verschillende diensten zodat ik sneller op stal kan zijn en meer tijd voor paard zelf heb :)
Ik had toevallig al een oproepje geplaatst maar tot nu toe nog maar 1 reactie , maar dat komt misschien nog wel :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 18:47

osanta schreef:
Narcissa schreef:

Die zat in Schoondijke toch ? das inderdaad echt wat te ver , zoek echt wat dichterbij ivm verschillende diensten zodat ik sneller op stal kan zijn en meer tijd voor paard zelf heb :)
Ik had toevallig al een oproepje geplaatst maar tot nu toe nog maar 1 reactie , maar dat komt misschien nog wel :)

St. Kruis.

anvt_xx

Re: Pensionstalling oost Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 00:18

Wellicht weet ik nog een stal vrij bij een particulier in Emmadorp. Ik weet niet of er een bak bij zit , wel weet ik dat er een op loopafstand zit.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 11:27

Kan je in Zeeland nog staan voor 200 per maand incl hooi en stro? Dat kost alleen hooi en stro al per maand, los van arbeid volgens mij. Dan leggen ze er op toe dus, lijkt me. Ik ben helemaal verbaasd :o

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 11:58

Tatyana schreef:
Kan je in Zeeland nog staan voor 200 per maand incl hooi en stro? Dat kost alleen hooi en stro al per maand, los van arbeid volgens mij. Dan leggen ze er op toe dus, lijkt me. Ik ben helemaal verbaasd :o

Ze zijn schaars, maar vooral pensionstallen van oudere boeren met mindere faciliteiten (slechtere kwaliteit bak) bieden dit nog aan. Dit doet gelukkig niet af aan de ruwvoer kwaliteit dat vaak van eigen land is of aan de hoeveelheid buitengang. Het is dan wel vaak zelf mesten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 12:18

Tatyana schreef:

Niet bij pensionstallen, maar op de boer nog wel, wat Balou ook zegt.

Al werd dat toen ik er nog woonde (west) ook steeds minder.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 15:28

Ah duidelijk, dat is voor mij, wonend in midden nederland/rand randstad echt een utopie ;) Dus was een beetje verbaasd over het budget :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 15:32

Nou ja, bij een pensionstal gaat je dat in Zeeland ook niet lukken, dus op zich logisch dat je t vraagt.