Stalling omgeving Amersfoort/Nijkerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardje87

Stalling omgeving Amersfoort/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-25 09:52

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een stal voor de mogelijke aankoop van een nieuw paard, maar ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer. Ik heb al heel wat stallen gesproken, maar veel zitten vol of bieden maar heel beperkte weidegang/paddocktijd aan (vaak maar 2 tot 4 uur per dag), en dat vind ik echt te weinig. Maar lijkt haast onmogelijk in deze omgeving?

Wat ik zoek:
• Regelmatig en ruime weidegang/paddocktijd, meer dan 4 uur per dag (liefst veel meer)
• Binnenbak
• Goede buitenbaan
• Longeercirkel
• Voldoende ruwvoer
• Volpension of halfpension, waarbij ik eventueel de box zelf uitmest, maar niet dagelijks hoef binnen- of buiten te zetten (hooguit onderling in het weekend)
• Sociaal contact en voldoende beweging voor de paarden

Het gaat om een 3-jarig, onbeleerd paard, dus een veilige, rustige en goed georganiseerde stal is belangrijk.
Een leuke vereniging in de buurt of een stal waar wedstrijden op locatie worden gehouden is een grote pré.

Qua locatie zoek ik iets in de omgeving van Nijkerk / Amersfoort, met maximaal 30 minuten reistijd daaromheen.
Qua budget zit ik rond de €500 per maand, iets hoger is mogelijk voor de ideale plek.

Ik heb al meerdere stallen bekeken (zoals bijvoorbeeld Stal Kraaij), maar die zit helaas ook vol.
Dus, weten jullie een stal die aan dit plaatje voldoet of tips hebben over waar ik nog kan kijken?

Kriel

Re: Stalling omgeving Amersfoort/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 13:16

Is Wekerom te doen voor je?

AnjaK83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 13:45

Stal Lozeman in Nijkerk? De groepen gaan daar van ongeveer 8:00 tot 15:00 naar buiten (althans toen mijn paard daar stond 4 jaar geleden, was dat zo).

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-25 14:59

AnjaK83 schreef:
Stal Lozeman in Nijkerk? De groepen gaan daar van ongeveer 8:00 tot 15:00 naar buiten (althans toen mijn paard daar stond 4 jaar geleden, was dat zo).

Die zit helaas helemaal vol.
@Kriel, wekerom is iets te ver maar als het aan alles voldoet is het te overwegen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 15:03

Het is heel lastig in deze omgeving. Stallen zijn gestopt, hebben wachtlijsten en/of weinig tijd buiten/geen binnenbak.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:49

paardje87 schreef:
AnjaK83 schreef:

Die zit helaas helemaal vol.
@Kriel, wekerom is iets te ver maar als het aan alles voldoet is het te overwegen.

Ik stuur je een PB