Ik zit sinds eind september op een nieuwe stal en kan geen afspraak krijgen met een hoefsmid. Ik schrijf vriendelijke berichtjes met alle belangrijke informatie en vraag wanneer ik een afspraak kan maken (zonder tijdsdruk). Ik word genegeerd.
Ik neem contact op met hoefsmeden waarvan ik weet dat ze klanten op de stal hebben, maar ik krijg nog steeds geen afspraak of zelfs maar een reactie.
In de tussentijd heb ik ook contact gehad met onze oude hoefsmid. Hij bekapt de hoeven van onze stalbuurman op de nieuwe stal. Hij komt dus naar deze stal. Ik heb hem twee keer geschreven en na iets meer dan een week kreeg ik antwoord dat hij mijn paard niet kon beslaan omdat het voor hem niet haalbaar was om voor ons naar de stal te komen; hij had er geen tijd voor.

Ik heb ook een hoefsmid gebeld die op 2-3 minuten van onze stal woont en blijkbaar ook klanten op mijn stal heeft. Hij was vriendelijk aan de telefoon, maar zei meteen dat hij geen nieuwe klanten aannam.
Ik ben behoorlijk geschrokken van deze situatie …Mijn paard is ongelooflijk lief. Hij heeft krampbenen (achterhand) – daar heb je ervaring en zeker wat kracht voor nodig, maar voor zover ik weet was het niet zo erg dat het echt problemen opleverde.
Mijn paard heeft nu een paar losse nagels en ik ben echt ten einde raad..
Heb je nog andere ideeën?
Ik weet dat hoefsmeden niet graag voor een paard komen, maar blijkbaar willen zelfs de hoefsmeden op stal geen nieuwe klanten.

Geplaatst
               Geplaatst