Zadelpasser met meerdere zadels die in Noord Brabant komt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy013

Zadelpasser met meerdere zadels die in Noord Brabant komt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-25 16:20

In de toekomst wil ik wel graag een nieuw zadel aan laten meten, maar aangezien ik dit paard pas heb, wil ik eerst kijken hoe het gaat met een tweedehands zadel.

Ik ben daarom nu op zoek naar een goede zadelpasser die zelf meerdere tweedehands dressuurzadels heeft om mee te nemen en te passen. Iemand die niet koste wat koste een zadel wil verkopen, maar het ook durft te zeggen als hij/zij niks bij heeft wat past.
Omdat ik eerder een zadelpasser heb laten komen die mij (wat achteraf bleek) een niet passend zadel heeft verkocht, vind ik het echt lastig en ben ik dus extra voorzichtig.

We staan in Noord-Brabant, regio Tilburg, dus het moet wel iemand zijn die hier ook in de regio komt.
Bij voorkeur iemand die MSFC-gecertificeerd is en is aangesloten bij de VZTD, en het liefste iemand die naast zadelpasser, ook zadelmaker is.

Wie kunnen jullie aanbevelen? Of wie juist NIET? En waarom dan?
Er zijn al meerdere topics hierover, maar misschien dat er ondertussen nieuwe ervaringen bij zijn gekomen?

Saar4

Re: Zadelpasser met meerdere zadels die in Noord Brabant komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 14:56

Akash Saddlery voldoet denk ik aan je wensen en komt in Brabant.

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 15:08

Equisense is een goede, maar heeft weinig tot geen tweedehands zadels in haar eigen assortiment.
Ze komt vanuit Zevenbergen, heeft meerdere opleidingen en zit aangesloten bij de VZTD.
Je zou eens op haar website kunnen kijken, daar heeft ze nog veel meer informatie op staan :)

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 15:32

Oh, ik had even over het tweedehands heen gelezen. Weet niet of Akash dat doet maar hij heeft wel nieuwe zadels in verschillende prijsklassen.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 16:36

Well saddle heeft een heel ruime keuze 2ehands. Zelfs voor mijn lange benen en kritische lijf altijd kunnen slagen

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 19:00

Het lastige van tweedehands zadels is dat je niet zeker kunt weten of een zadel nog goed is van binnen, als die niet open is geweest. Ik weet bijvoorbeeld niet of de genoemde zadelpassers, de zadels ook van binnen bekijken. Dat is namelijk vrij veel werk.

Je kunt, vind ik, voor hetzelfde geld een veel beter zadel kopen tweedehands dan nieuw, maar het is wel een hele uitdaging om een goede te vinden die ook echt past.

Yubine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 19:11

Hier goede ervaringen met Hessing Saddle Fitting.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 19:14

Ruyters voor ruiters. Ik weet alleen niet zeker of ze ook 2e hands doen. :)

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 21:10

John Kool - die komt overal en heeft verschillende merken.

Voor onderhoud laat ik het liefst Hans de Haas komen. You love him or you hate him geldt voor hem wel. Ik hou wel van eerlijk en duidelijkheid. Dus ik vind dat prettig.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 21:14

Rose123 schreef:
Equisense is een goede, maar heeft weinig tot geen tweedehands zadels in haar eigen assortiment.
Ze komt vanuit Zevenbergen, heeft meerdere opleidingen en zit aangesloten bij de VZTD.
Je zou eens op haar website kunnen kijken, daar heeft ze nog veel meer informatie op staan :)

Ik kan haar ook zeker aanraden!

Joke65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 19:50

masja schreef:
John Kool - die komt overal en heeft verschillende merken.

Voor onderhoud laat ik het liefst Hans de Haas komen. You love him or you hate him geldt voor hem wel. Ik hou wel van eerlijk en duidelijkheid. Dus ik vind dat prettig.

Duidelijkheid in jouw straatje, met een vleugje zelfverheerlijking.
Dan zit jij echt top bij deze twee.

Ben er ook jaren geleden ingestonken, gelukkig is er tegenwoordig zoveel info online te vinden over zadels. Als ik dat toen had geweten..