Tweedehands paardenspullen markt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lara

Tweedehands paardenspullen markt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-25 09:56

Ik ben bezig geweest met een grote opruiming en wil veel paardenspullen verkopen. Ik sta ook wel eens met oude kleding op de IJhallen en dacht; waarom niet een tweedehands paardenspullen markt?

Ik heb voorheen toch altijd wel met enig regelmaat daar dingen voor voorbij zien komen, danwel in de buurt of verder weg. Nu was ik wat aan het googlen en kon ik niks recents vinden. Alleen de Snuffelmarkt bij de Paardenkamp, maar daar kun je niet zelf een tafel huren uiteraard. Ik doneer ook regelmatig spullen, maar wil nu graag zelf wat verkopen.

Mijn vraag: Zijn er nog markten voor 2de hands paardenspullen te vinden? Is er tegenwoordig uberhaupt animo voor tweedehands paardenspullen? Ik heb 't gevoel dat het tegenwoordig ook wel veel maar nieuw nieuwer nieuwst moet, met al die consumptie drang. *\o/*

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 09:58

Een vriendin verkoopt wel via vinted ik heb haar wat spullen gegeven zelf geen zin in…
Echte markt ken ik ook niet.

paardjebont

Re: Tweedehands paardenspullen markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 10:14

Ik zou het op de bokt markt zetten, of inderdaad op vinted. anders zelf zoiets organiseren! Ik koop zelf alleen maar tweedehands, vaak bij de kringloop. Zou het wel leuk vinden als er meer van dit soort marktkraampjes zijn!

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 10:20

Ik verkocht ook mijn paarden spullen gewoon op de rommelmarkt toen
ik nog spullen had liggen.
Weet nou niet of de IJhallen daar geschikt voor is aangezien er toch ander publiek loopt
dan op een reguliere markt.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-25 12:52

Nee precies, vinted werkt niet altijd want sommige dingen zijn te log of onhandig om te verzenden. Wel goed te horen dat er online wel genoeg animo voor is.

Was ook niet van plan op de IJhallen met mn paardenspullen te staan hoor, maar het is wat me deed denken dat zoiets voor mn paardenspullen wel leuk zou zijn.

Vind het jammer dat er geen marktjes dan zijn. Vind het altijd zo'n werk om alles online te zetten en af te handelen etc.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 12:55

Je hebt ook wel facebook groepen in je woonplaats of omgeving. Dat werkt voor mij ook best goed omdat mensen de spullen op komen halen.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-25 12:56

Ineke2 schreef:
Je hebt ook wel facebook groepen in je woonplaats of omgeving. Dat werkt voor mij ook best goed omdat mensen de spullen op komen halen.

Ben ik mee op de hoogte, het gaat mij niet om digitale verkoopmanieren, ik was benieuwd of er nog tweedehands paardenmarkten zijn :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 12:57

Het seizoen daarvoor is wel weer voorbij ivm het weer.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-25 12:58

in het verleden heb ik ze zelf vooral in binnenbakken gezien, dus dat ligt er maar net aan natuurlijk. Vaak bij maneges en clubs.
Laatst bijgewerkt door Lara op 01-10-25 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 12:58

Voor mensen met een kleiner budget is het ideaal en vrijwel alles wat ik voor het paard koop is tweedehands :) Dus hier is zeker animo voor! Ik koop voornamelijk via Marktplaats en Vinted.
Hier bij mij in de buurt zijn er helaas geen of zeer weinig marktjes waar je tweedehands items kunt verkopen, de braderies zijn vaak small businesses die daar een kraampje hebben en zijn geen tweedehands spullen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:14

'k Ben al heel lang niet meer naar een paardenmarkt geweest, maar vroeger stonden er altijd wel kraampjes met paardenspullen en ik meen ook wel tweedehands.
Misschien eens informeren? Bijv. de paardenmarkt in Hedel is best groot en is op 3 november al.

[edit] Of misschien de markt in Zuidlaren?
https://www.tynaarlo.nl/zuidlaardermarkt [/edit]

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:56

Bokt is best een grote community, mogelijk is het onderling wel te organiseren om op verschillende plekken in het land verkoop en ruil dagen/ beursen te gaan houden?
Iets van 15 jaar geleden ofzo was dat ook een keer georganiseerd, gelijk als een soort bokt meeting. Ik was erbij maar waar en via wie het ook alweer was… weet ik niet meer.
Maar ik zou wel gaan als het bereikbaar voor me zou zijn. Vind spullen kunnen bekijken toch een heel andere beleving dan online kopen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:56

Een soort kofferbak verkoop op een grote parkeerplaats. :D
Wel een tof idee!!

Liset87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 14:01

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 14:03

Op facebook is een groep paarden evenementen midden nederland. Hier komen regelmatig dit soort "kofferbak" of tweedehands markten voorbij. Vaak van een vereniging maar je kan daar voor inschrijven.

NickOP99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 19:41

Is Marktplaats niet prima gewoon ook?

amber08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 19:41

Inderdaad heel jammer dat nergens meer tweedehands paardenmarkten zijn te vinden ook ik zou graag me spulletjes op een paardenmarkt verkopen ! Dus als er iets word georganiseerd ben ik zeker van de partij

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 20:18

25 oktober bij de Paardenkamp in Soest zie ik in een ander topic. Tweedehands paardenspullen markt.
Edit: alleen kopen, niet zelf verkopen kreeg ik net door.

De tip van laatst in Dedemsvaart was ook mooi.
Zijn er nog mensen (bokkers) heen gegaan?

Voor wie vroeg of marktplaats niet genoeg is: er zijn altijd nog mensen die het fijn vinden om de spullen even in handen te hebben, zomaar iets moois te treffen waarvan je niet wist dat je het nodig had tot je het zag en mooi vond, beetje onderhandelen.
Zelf dingen te verkopen zonder het gedoe met berichten over en weer en dan verzenden.
Een ander wat te gunnen, de sfeer mee te maken van een markt. Ervaringen uit te wisselen over nut en gebruik en wat ook maar.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 21:15

Blijkbaar heeft er een vrouw een soort Vinted voor paardenspullen opgericht, las ik laatst. Ik ben de naam vergeten.. lekker handige reactie :Y)

Jessica007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 05:52