Gezocht manege omgeving Rijswijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

floraluan

Gezocht manege omgeving Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-25 12:16

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een fijne manege in de omgeving Rijswijk. Ik heb zo’n 6 jaar paard gereden, maar dat is inmiddels ook alweer ongeveer 6 jaar geleden. Vorig jaar heb ik een paar lessen gevolgd bij manege Leidschenveen, maar daar voelde ik me niet helemaal op mijn plek.

Ik merk dat ik door mijn autisme meer behoefte heb aan structuur. Groepslessen werken daarom niet goed voor mij en elke week een ander paard rijden vind ik ook lastig.
Ik zoek dus een manege waar ik vaste privélessen kan volgen, liefst ook met een vast paard.
Ik heb zelf al twee maneges gevonden die privélessen aanbieden (Wildhoef en El Sham) en ik vroeg me af of iemand daar ervaring mee heeft. Ook ben ik benieuwd of iemand iets kan vertellen over manege Voortstede in Rijswijk.

Alle tips of ervaringen zijn heel welkom!
Groetjes,
Floor

Lieser

Re: Gezocht manege omgeving Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 12:36

Van de Wildhoef weet ik dat ze meerdere instructeurs hebben die opgeleid zijn in het geven van les aan mensen met een beperking. Dus dat zou misschien wel bij je kunnen passen. Manege Berestein zit ook niet ver bij Rijswijk vandaan, daar hoor ik goede verhalen over van mensen die ooit bang waren na een val.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 12:44

Informeer eens bij manege de Eendenkooi in het Zuiderpark (Den Haag). Superfijne kleinschalige stal die lessen op maat bieden, vast paard ook mogelijk. Je wordt ook betrokken bij de verzorging van de paarden.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 13:00

Absoluut de Eendenkooi :j Zelf jaren met veel plezier gereden, en door het kleinschalige is er heel veel mogelijk.

Het is alleen wel een manege waar ook best wat van je wordt verwacht, dus dat moet je wel liggen. Ik vond het heel fijn, maar ik heb ook genoeg mensen gezien die er toch op afhaakten dat ze voor één les kwamen, maar ook de hele avond klusjes op stal moesten doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 13:22

Madurodammanege. Deze zit ook waar de Wildhoef zit.
Goede instructrices en goede paarden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 13:23

Lieser schreef:
Manege Berestein zit ook niet ver bij Rijswijk vandaan, daar hoor ik goede verhalen over van mensen die ooit bang waren na een val.

Voor iemand met autisme zal ik deze manege absoluut niet aanraden. Nadeel van al die maneges is dat het zo massaal is. Dat is voor mij ook een reden om niet meer in een groepsles te rijden.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 13:43

purny schreef:
Lieser schreef:
Manege Berestein zit ook niet ver bij Rijswijk vandaan, daar hoor ik goede verhalen over van mensen die ooit bang waren na een val.

Voor iemand met autisme zal ik deze manege absoluut niet aanraden. Nadeel van al die maneges is dat het zo massaal is. Dat is voor mij ook een reden om niet meer in een groepsles te rijden.

TS wil privélessen, toch? Dan heb je niet zo'n last van het massale, dacht ik.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 13:51

Das waar...