Manege in Heemskerk of omgeving wat raden jullie aan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jillsil

Manege in Heemskerk of omgeving wat raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-25 08:49

Omdat ik er nog niet vast woon ben ik op zoek naar een manege in de omgeving van Heemskerk, waar ik af en toe zou kunnen rijden als volwassenen. Privéles is uiteraard ook helemaal prima.

Als er uiteindelijk de mogelijkheid is om op buitenrit te gaan vanuit de manege is dat een plus. Ik heb geen wedstrijdambities meer, wil echt rijden voor mijn ontspanning en gezelligheid.

Hebben jullie tips of andere goede suggesties in de buurt?

Lara

Re: Manege in Heemskerk of omgeving wat raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 09:30

Hoi hoi!
Ik ben zelf geen manege ruiter, dus kan er het fijne niet van zeggen. Manege de Schimmelkroft stopt met volwassenen en heeft iedereen naar Vario Hippique gestuurd volgens mij. Dit ligt net aan de andere kant van 't kanaal. Verder heb je in Assendelft Manege de Delft en in Castricum heb je Reuring op Stal.
Manege Heemskerk heb ik vanuit het verleden niks goeds over te zeggen, maar laat graag het tegendeel bewijzen.

Van Manege de Delft en Reuring op Stal ken ik enkel positieve verhalen, VarioHippique ken ik verder niet.

Ik weet niet hoe deze maneges staan tegenover af en toe rijden/priveles, maar allicht een bezoekje waard :)

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-25 10:00

Lara schreef:
Hoi hoi!
Ik ben zelf geen manege ruiter, dus kan er het fijne niet van zeggen. Manege de Schimmelkroft stopt met volwassenen en heeft iedereen naar Vario Hippique gestuurd volgens mij. Dit ligt net aan de andere kant van 't kanaal. Verder heb je in Assendelft Manege de Delft en in Castricum heb je Reuring op Stal.
Manege Heemskerk heb ik vanuit het verleden niks goeds over te zeggen, maar laat graag het tegendeel bewijzen.

Van Manege de Delft en Reuring op Stal ken ik enkel positieve verhalen, VarioHippique ken ik verder niet.

Ik weet niet hoe deze maneges staan tegenover af en toe rijden/priveles, maar allicht een bezoekje waard :)

Bedankt voor je uitgebreide tips!
Ik zou het helemaal begrijpen als maneges geen trek hebben in een 'af en toe' lesje maar dat zou ik dan even kunnen navragen.

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 10:59

Bij Daanshorses in Beverwijk kan je privé rijlessen krijgen en duin en strandritten.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 11:28

Daanshorses

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 12:12

Daanshorses is wel echt een goede aanrader, is geen manege en daar kun je voor zover ik weet niet vrijrijden. Is geen traditionele omgang van paarden, als je daar open voor staat kan ik Power Of The Horse ook aanraden: https://www.powerofthehorse.nl/

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-25 12:43

Super! Bedankt voor jullie aanvulling.

@Lara Power of the Horse ziet er ook mooi uit! Ik ga ze allemaal even verder onderzoeken