Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Elisa2 schreef:Ik kom dit tegen:https://www.dehoefslag.nl/nieuws/algemeen/32750/juridisch-zadel-past-niet-wat-doe-je-met-de-zadelmaker
Als ik het zo lees dan is er sprake van een non conformiteit omdat het zadel een andere lepel heeft. Dit zou je moeten kunnen onderbouwen met de foto's en het verschil in hoe jij er op zit. Het is dan aan het bedrijf om het op te lossen, zij zouden contact op kunnen nemen met de fabrikant. Wellicht heb je een maandagmorgen model en zijn er nog modellen die wel die plattere lepel hebben. En als ze niets goeds passends vervangend kunnen regelen dan denk ik dat je de koop zou kunnen ontbinden en geld terug zou kunnen krijgen.
Lynn_Nikita schreef:Elisa2 schreef:Ik kom dit tegen:https://www.dehoefslag.nl/nieuws/algemeen/32750/juridisch-zadel-past-niet-wat-doe-je-met-de-zadelmaker
Als ik het zo lees dan is er sprake van een non conformiteit omdat het zadel een andere lepel heeft. Dit zou je moeten kunnen onderbouwen met de foto's en het verschil in hoe jij er op zit. Het is dan aan het bedrijf om het op te lossen, zij zouden contact op kunnen nemen met de fabrikant. Wellicht heb je een maandagmorgen model en zijn er nog modellen die wel die plattere lepel hebben. En als ze niets goeds passends vervangend kunnen regelen dan denk ik dat je de koop zou kunnen ontbinden en geld terug zou kunnen krijgen.
Maar gelden in Belgie dezelfde regels? Ik heb het namelijk in een vestiging in België gekocht.
Volgens die non conformiteit moet ik het melden binnen 2 maanden en daar heb ik aan voldaan maar is die termijn ook in Belgie zo?
)
Lynn_Nikita schreef:Journee, het zadel gekocht bij nr 1 past perfect op mijn paard dat is gelukkig het probleem niet. Er is eerst een mal gemaakt, naar de rug gekeken en er werd gewezen op zijn ongelijke bespiering in de schouders, dat was bekend maar fijn dat zij er ook op lette. zadel erop, laten lopen en zij meegekeken en toen pas erop. Alleen omdat mijn paard erg gespannen is in de bak en wegschiet had ik niet echt lang gereden en aangezien het hetzelfde merk en model en maat was ging ik ervanuit dat die hetzelfde zou zijn.
n2 2 deed dit totaal niet, paste eerst de 4 zadels om erna een mal te maken om de boommaat te controleren en liet mij ook meteen rijden met een lange jas zodat zij totaal niks kon zien. Ik benoemde dat zelf al en deed de jas uit ook zodat mijn vriendin die mee was om mee te kijken kon filmen voor mijzelf.
Ik heb de 2e zadelmaker ook gevraagd om mee te kijken en te helpen oordelen van mijn niet passende zadels , zij heeft meerdere merken oa de euroriding die ik had en niet past op mij maar ook 1 die mijn instructeur adviseerde. dacht mooi 2 vliegen in 1 klap, andere merken die mij kunnen passen en waar zij bekend mee is. Helaas is van het meekijken en adviseren niks terecht gekomen en heeft ze dus ook alleen 1 merk gepast. daarom ook teleurgesteld en daarbovenop kwam nog eens de factuur die 50 euro duurder uitviel.
Ik wilde niet meteen een ander zadel kopen, ik wilde kijken welke merken/ modellen zouden passen en kijken of winkel 1 die ook heeft of toch kan leveren en zo meer opties te hebben als het huidige zadel niet aangepast kan worden.
Al deze zadelpassers zijn gecertificeerd en niet aan 1 merk gebonden.
bedankt voor de info over de rechten in België, ik ga als ik er niet uitkom rechtsbijstand inschakelen maar hoop dat zij zo al mee willen werken aan een oplossing
swatch schreef:Het lijkt alsof de kussens van het linkerzadel aan de achterzijde meer gevuld zijn. Dan krijg je ook dat je een beetje naar voren geduwd wordt/ je bekken meer moet kantelen.
Als het zwaartepunt meer naar voren ligt, dan kan ook de boom te ruim zijn.