Ervaringen blauw licht trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nikysa90

Ervaringen blauw licht trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-25 17:41

Hallo allemaal.
Zoals de titel al zegt, ik ben op zoek naar ervaringen met LED blauw licht in de trailer. Ik had al gezocht op het forum, maar kan er niks over vinden. Heb je het idee dat je paard er rustiger van wordt? Ik zie bij de meeste LED uitvoeringen, dat je die kunt switchen van wit naar blauw licht. Hoe gebruik je dat dan? Met laden en lossen wit en tijdens het rijden klik je hem op blauw? Of alleen als je in het donker rijdt?

In mijn trailer zit het licht achterin, omdat het LED is denk ik. Dan schijnt het niet zo fel in het gezicht van paard. Die lamp heeft twee standen felheid. Ik vraag mij af of blauw dan nog wat toevoegt achterin.
Ben benieuwd naar ervaringen.

nikysa90

Re: Ervaringen blauw licht trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-25 16:21

Oeps..blauw licht misschien niet zo populair :)*

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 16:30

Wat ik ooit begrepen heb is dat je niet met het blauwe licht mag rijden, wel mag je het gebruiken bij stilstand. Zal even moeten nazoeken hoe dat precies zat maar heb het te horen gekregen van iemand die dit van de politie gehoord had.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-25 20:42

Friesfanaat schreef:
Wat ik ooit begrepen heb is dat je niet met het blauwe licht mag rijden, wel mag je het gebruiken bij stilstand. Zal even moeten nazoeken hoe dat precies zat maar heb het te horen gekregen van iemand die dit van de politie gehoord had.

Oh dat klinkt eigenlijk heel logisch. Het is precies dat blauw van de hulpdiensten. Dus dan zou je het alleen gebruiken tijdens het laden in het donker denk ik. Dan is dat geruststellende, wat oa Böckmann zegt, ook niet heel ruim bedacht, als je daarna het wit licht weer aanknalt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 20:45

Oh nooit over nagedacht , of dat wel of niet mag met blauw licht rijden :') :+

Qua kleur denk ik daar dus ook totaal niet over na. Staat op blauw en laat t blauw, zie niet in waarom er gewisseld moet worden ( ok behalve als dat blauwe niet mag- maar in dat geval gaat en blijft ie op gewoon wit licht)

Maar had in m'n vorige trailer alleen wit licht en dat was ook prima :D

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-25 21:30

Bij de meeste webshops, die wit/blauwe binnenverlichting verkopen, staat iets van 'paarden ervaren het als prettiger tijdens laden en transport'. Ben benieuwd of het mag. Zou je ervoor aangehouden worden?

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 21:31

Nog nooit gehoord dat blauw licht niet zou mogen. Wij hebben hem eigenlijk standaard op blauw staan met rijden. Soms met hoofdstel aan doen switch ik naar wit of met poep er uit halen. Dan zie je toch met wit licht net wat mee.