zoek voor weidegang regio westland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

minhasja

zoek voor weidegang regio westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-25 14:23

dit is de eerste keer dat ik bokt gebruik.

Momenteel ben ik bijrijder, en dat doe ik al een paar jaar. Ik kom op het punt dat ik (heel langzaam) op zoek wil naar een eigen paard. Daarom wilde ik kijken welke stallen goede opties zijn in het Westland/Hoek van Holland.

Ik wilde vragen hoeveel pensionstal een weidegang hebben, bij voorkeur het hele jaar door. Andere informatie over hun faciliteiten is ook welkom! :D

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 14:32

Welkom op Bokt!
Omdat je topic beter op Ervaringen en Diensten [ED] past ga ik het daarheen verplaatsen.

VMR --> ED

minhasja

Re: zoek voor weidegang regio westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-25 14:43

dankje! :)

Odetje92

Re: zoek voor weidegang regio westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 11:35

Die regio is zeer lastig qua ruimte, in die hoek is altijd mijn vraag hoeveel een paard per dag buiten komt. 2 uurtjes op de wei en vervolgens weer 22 uur op stal is niet meer van deze tijd.
Ik zou dus niet focussen op weidegang maar op buitenruimte en de duur van het buitenstaan. Hele jaar rond op de wei is ten tweede nauwelijks haalbaar ivm bodem vertrappen en ten derde kunnen veel paarden/rassen niet tegen veel weidegang, zeker niet tijdens periodes met koude nachten ivm fructaan