Stallingskosten de randhoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NoraNamalaa

Stallingskosten de randhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:19

Hii! Ik ben aan het rondkijken naar stallen en pensionstal de Randhoeve trekt mijn aandacht. Er zijn hier stallen waar de paarden de hele dag buiten staan doordat ze een stal hebben met paddock. Maar online staan hier geen prijzen bij dus ik wilde even kijken of hier toevallig iemand de kosten per maand weet :D

EvaC

Re: Stallingskosten de randhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:22

Hoi!

Ik zie de afgelopen dagen veel van jouw topics voorbij komen met dezelfde vraag over verschillende stallen. Is het niet veel sneller en handiger als je ze gewoon opbelt om het te vragen? Dan heb je meteen antwoord en kan je eventuele andere vragen ook stellen.

Het is wel heel mooi om te zien hoe druk je bent om je voor te bereiden op je eerste eigen paard.

NoraNamalaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:24

Jazeker! Ben ik ook van plan maar de mensen die daar staan kunnen ook gelijk hun ervaringen delen :o
Maar ik zal ook zeker nog naar hun mailen! (Ben niet zo'n fan van bellen helaas haha :n )

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:36

Ik zag dat je in een ander topic zocht naar redelijk goedkope stalling. De Randhoeve is dat niet ben ik bang (oude prijzen kun je terug vinden op Bokt).

NoraNamalaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:39

Oke jammer, ziet er uit als een mooie stal! bedankt! :)

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:56

Wat ik gehoord had was een pony in de stal met uitloop paddock 740 euro. Paard weet ik niet.
Wat de binnenboxen doen weet ik ook niet.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:37

NoraNamalaa schreef:
Jazeker! Ben ik ook van plan maar de mensen die daar staan kunnen ook gelijk hun ervaringen delen :o
Maar ik zal ook zeker nog naar hun mailen! (Ben niet zo'n fan van bellen helaas haha :n )

Gezien je topic of je het überhaupt kan betalen, zet het idee dat je nu een paard kan kopen uit je hoofd om teleurstellingen te voorkomen.
Stop met zoeken naar stalling, je hebt geen geld.

De Randhoeve was 20 jaar geleden al duur, zal met de faciliteiten alleen maar duurder zijn geworden.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:51

Samantha89 schreef:
Wat ik gehoord had was een pony in de stal met uitloop paddock 740 euro. Paard weet ik niet.

Pardon hoeveel %)

In welke regio zit deze stal? Ik vind er in Dordrecht, maar kan zo 1.2.3 de paddock stal niet vinden?

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:03

Vlakbij de elzen zit de stal dacht ik. Ik woon zelf in Zwijndrecht en kom eigenlijk die kant niet op, maar ik begreep dit van mijn pensionklant. Die paddocks met stallen zijn “nieuw” ik dacht dat ze vorig jaar helemaal af waren. Het zijn geschakelde boxen van 2 aan 2 met daaraan een paddock van 7 bij 15 per stal. Heb je 2 stallen naast elkaar kan je als het goed is de paddocks verbinden en is het 14 bij 15 meter. Maar pin mij op het laatste op vast!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:06

Op insta staat een filmpje van de paddockstallen. Ik zou mijn paard daar zo neerzetten, als het niet zo ver weg was.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:08

billy3105 schreef:
Samantha89 schreef:

Pardon hoeveel %)

In welke regio zit deze stal? Ik vind er in Dordrecht, maar kan zo 1.2.3 de paddock stal niet vinden?

Dordrecht, rand van Sterrenburg op de Wieldrechtse Zeedijk.

Tip; staan er geen prijzen op de website ga er dan maar van uit dat het duur is :$ :$ :$

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:11

Op de website staat inderdaad niets over de paddocks. De stallingsprijs was van de zomer nog €760 + kosten voor de wei.
Ik woon zelf een dorp verderop en hoor zeer wisselende verhalen over de Randhoeve.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:17

Tegen de 800 euro...
En dr staat geen paard buiten met dit weer..

Het is daar meepraten met de boel of anders oprotten.

Nee bedankt...

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:27

Samantha89 schreef:
Vlakbij de elzen zit de stal dacht ik. Ik woon zelf in Zwijndrecht en kom eigenlijk die kant niet op, maar ik begreep dit van mijn pensionklant. Die paddocks met stallen zijn “nieuw” ik dacht dat ze vorig jaar helemaal af waren. Het zijn geschakelde boxen van 2 aan 2 met daaraan een paddock van 7 bij 15 per stal. Heb je 2 stallen naast elkaar kan je als het goed is de paddocks verbinden en is het 14 bij 15 meter. Maar pin mij op het laatste op vast!

Oké dus je betaald een godsvermogen om je paard in 3 postzegels te zetten? Begrijp me niet verkeerd, alles beter als in 20 uur per dag op een stal zetten van 3:3 maar toch, dan kun je toch onderhand net zo goed zelf een weiland huren ergens en dan losse accommodatie kosten betalen :+

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:30

Ik wil niet vervelend zijn, maar je bent 16 en je ouders staan niet achter de aanschaf van een paard..

Dan ben je toch klaar?

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:37

billy3105 schreef:
Samantha89 schreef:

Oké dus je betaald een godsvermogen om je paard in 3 postzegels te zetten? Begrijp me niet verkeerd, alles beter als in 20 uur per dag op een stal zetten van 3:3 maar toch, dan kun je toch onderhand net zo goed zelf een weiland huren ergens en dan losse accommodatie kosten betalen :+

Ik weet het :') maar dat is dus de pest hier in de Drechtsteden(en waarschijnlijk door heel NL ook wel) er zijn echt zo veel stallen in de omgeving gestopt. Dus de stallen zijn schaars, en schaarste maakt duur. In dat opzicht ben ik zo blij dat wij ons eigen stekkie 6 jaar geleden hebben kunnen kopen. Het is ook niet heel groot, en van de stallen hebben we een schuilstal gemaakt van 9 bij 3,20 met daaraan een verhard stuk van ongeveer 12 bij 4 en daaraan vast een paddock van ongeveer 21 bij 21. De meeste hier op bokt zeggen dat dat ook een postzegel is, maar dankzij dit stuk heb ik mijn paard in leven kunnen houden(chronische bronchitis en artrose) waardoor ik stal staan in de avonden/nachten en overdag buiten toch funest voor hem was.
Oh ja en in de zomer huur ik er nog twee kleine weitjes bij waar ze overdag op kunnen. Dus al met al niet heel slecht vind ik :+

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:25

Onali schreef:
NoraNamalaa schreef:

Gezien je topic of je het überhaupt kan betalen, zet het idee dat je nu een paard kan kopen uit je hoofd om teleurstellingen te voorkomen.
Stop met zoeken naar stalling, je hebt geen geld.

De Randhoeve was 20 jaar geleden al duur, zal met de faciliteiten alleen maar duurder zijn geworden.

Ik heb je berichten doorgelezen en hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:29

Samantha89 schreef:
billy3105 schreef:

Ik weet het :') maar dat is dus de pest hier in de Drechtsteden(en waarschijnlijk door heel NL ook wel) er zijn echt zo veel stallen in de omgeving gestopt. Dus de stallen zijn schaars, en schaarste maakt duur. In dat opzicht ben ik zo blij dat wij ons eigen stekkie 6 jaar geleden hebben kunnen kopen. Het is ook niet heel groot, en van de stallen hebben we een schuilstal gemaakt van 9 bij 3,20 met daaraan een verhard stuk van ongeveer 12 bij 4 en daaraan vast een paddock van ongeveer 21 bij 21. De meeste hier op bokt zeggen dat dat ook een postzegel is, maar dankzij dit stuk heb ik mijn paard in leven kunnen houden(chronische bronchitis en artrose) waardoor ik stal staan in de avonden/nachten en overdag buiten toch funest voor hem was.
Oh ja en in de zomer huur ik er nog twee kleine weitjes bij waar ze overdag op kunnen. Dus al met al niet heel slecht vind ik :+

Ik snap idd schaarste = hoge prijzen maar meeeeeen wat n kosten. Je zou bijna of zelf verhuizen of geen paarden meer houden / willen kopen.

Dus voor ts, succes in die regio, ik denk als in het zo lees dat je jezelf er goed aan doet om 15.000-20.000 per jaar te moeten gaan verdienen om je paard überhaupt te kunnen onderhouden in die regio Y;( en dan kun je voorjezelf nog bijna niks kopen. Met het minimumloon van een 16 jarige a €5 per uur (ongeveer) bruto. Dus belastingen gaan er nog vanaf. Maar voor het leuk berekenen pakken we dat even niet mee, moet je minimaal 3.000 uur op jaar basis maken, dat is 57 uur per week op z’n minimum. Dan pakken we wel het heel extreme. Maar als ik de regio zo hoor kom je met de helft van €7. 000 per jaar al slecht mee weg en dan nog moet je 28,5 uur per WEEK werken.