Pensionstalling omgeving Burgum, Friesland

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evercreek

Pensionstalling omgeving Burgum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 11:51

Hallo allemaal!

Gezien ik over ongeveer een 6 tot 9 maanden mijn eerste paard hoop aan te schaffen (momenteel nog mijn spaarvarken aan het vetmesten), ben ik alvast gaan rondkijken naar pensionstallingen in mijn omgeving en zo nodig alvast op een wachtlijst te gaan staan mocht dit nodig zijn. Nu ben ik al lid van een facebook groep voor pensionstalling in Friesland en hou ik Marktplaats in de gaten, maar dacht dat ik met de kracht van Bokt ook vast wel iets kan vinden en hopelijk ook ervaringen, tips of aanvullingen te horen :)

Wat ik minimaal zoek:
- Volpension: inclusief uitmesten en binnen/buiten zetten en eventuele dekenwissel/vliegenmasker (ivm fulltime werk door de week)
- Overdag naar buiten met soorgenoten, 's nachts op stal, 24/07 buiten mag ook maar niet alleen staan. Kleine of grote groep maakt niet uit, minimaal met 1 ander paard/pony.
- Onbeperkt ruwvoer
- Buitenbak waar ook in de winter in gereden kan worden, binnenbak is een leuke plus maar geen eis.
- Zadelkast die op slot kan, ben bereid die zelf aan te schaffen mocht dit niet aanwezig zijn

Mijn voorkeuren maar waar ik in kan versoepelen:
- bij voorkeur 10 minuten binnen een straal van Burgum met de auto, maar ben bereidt verder te rijden voor het perfecte plekje
- In de zomer 24/07 weidegang wanneer mogelijk, alleen overdag is ook prima. Mocht dit niet lukken dan iig een grote paddock in een groep, minimaal 1 ander paard/pony.
- Buitenrij mogelijkheden
- Brok bijvoeren, die ik zelf aanschaf en eventueel klaar zet. Zo niet dan kan ik dit zelf 's avonds geven.

Mocht het binnen een straal van 5 minuten zijn van Burgum dan kan ik in de weekenden en feestdagen zelf binnen en buiten zetten, dekenwissel etc. doen. Ivm rugklachten (ben bereid dit te uitgebreid te bespreken met pensionhouder) kan ik niet zelf een hele stal leegscheppen, wel zou ik het poep eruit kunnen halen en ben zeker bereid te helpen met klusjes rond de stal waar mogelijk, dit is allemaal bespreekbaar.
Ik rij sinds kort recreatief western (voorheen klassiek dressuur) en rij liever buiten dan in de bak. Ik ben een rustig persoon, erg op mezelf en laat altijd alles netjes achter. Ik zal nooit aan iemand anders zijn spullen komen (en verwacht dat dit andersom ook niet gebeurd zonder toestemming). Om deze reden gaat mijn persoonlijke voorkeur dan ook uit naar een kleinschalige of privé stal, maar een perfect groot pension zou ik niet afslaan, welzijn van het paard gaat voor mijn eigen.
Ik weet dat volpension duur is en dat het voor pensionhouders alleen maar duurder wordt, daarom heb ik niet echt een maximaal budget, dit is afhankelijk van de mogelijkheden die er zijn.

Ik heb zelf het idee dat ik niet hoge eisen stel, onbeperkt ruwvoer en soortgenoten zijn voornamelijk het belangrijst, maar het lijkt wel een hele waslijst zo :')

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 12:16

Ik ken de herdershoeve (noard burgum) van accomodatie (praten we over 15 jaar terug), dat is wel een hele mooie plek. Genoeg weide, buiten en binnenbak. En wel aardig wat buitenrij routes. Ik weet dat ze pensionstalling aanbieden.
Ik ken alleen de huidige eigenaren niet dus geen idee hoe ze het nu aanpakken. Geen idee of ze aan al je eisen voldoen maar is heel dichtbij dus wellicht waard om eens te kijken.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 12:44

laraxXxemma schreef:
Ik ken de herdershoeve (noard burgum) van accomodatie (praten we over 15 jaar terug), dat is wel een hele mooie plek. Genoeg weide, buiten en binnenbak. En wel aardig wat buitenrij routes. Ik weet dat ze pensionstalling aanbieden.
Ik ken alleen de huidige eigenaren niet dus geen idee hoe ze het nu aanpakken. Geen idee of ze aan al je eisen voldoen maar is heel dichtbij dus wellicht waard om eens te kijken.

Die had ik inderdaad ook al voorbij zien komen, nu heb ik via via (betrouwbare bron) gehoord dat die persoon daar jaren terug heeft gestaan en die ging daar weg ivm slecht voerbeleid, werd blijkbaar veel te weinig ruwvoer gevoerd en paard kreeg last van maagzweren. Nu is dat echt al een hele poos terug (10 jaar ofzo) dus ik heb geen idee hoe dit tegenwoordig is, ben zeker bereid hier te gaan kijken en dit met eigen ogen te zien. Lijkt op foto een hele mooi locatie te zijn op foto's :)

maessie

Re: Pensionstalling omgeving Burgum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 13:03

Herdershoeve is qua locatie idd wel top. Je zou EngeltjeS eens kunnen vragen, die staat daar.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 13:12

maessie schreef:
Herdershoeve is qua locatie idd wel top. Je zou EngeltjeS eens kunnen vragen, die staat daar.

Wat een goede tip! Ik ga zeker een berichtje sturen.

Herdershoeve is qua afstand echt perfect, ik weet niet precies wat zij aanbieden qua volpension, maar lijkt in ieder geval op foto's een erg mooie locatie te zijn en hou deze ook zeker in het achterhoofd.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 07:41

Op Herdershoeve zijn 2 verschillende manieren van stalling. Op marktplaats staat nu de volpension aangeboden. Met nieuwe eigenaresse. Zij heeft het goed voor met de paarden en oog voor het welzijn.. Dus niet zoals het vroeger was. En weet dat er nog plek is.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 14:19

Ik sta nu op de wachtlijst voor een paddock paradise, letterlijk 5 minuten fietsen van mijn huis, dus dat is perfect *\o/* Ik loop er blijkbaar ook vaak langs met mijn hond, had het plekje wel gezien maar dacht dat het particulier was :') Hopelijk is er plek tegen de tijd dat mijn zoektocht begint.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 14:28

Dat klinkt fijn!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 14:44

Leuk! Waar is dat? Ik heb jaren daar in de buurt gestaan, ken de meeste stallen wel aardig :D

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 14:58

Dit is de Waldenhoeve, heb die mensen gemaild met de vraag of er plek was en helaas op dit moment niet maar ze hebben me op de wachtlijst gezet.

https://www.waldenhoeve.nl/

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 15:01

Mooie plek, ik heb daar 5 jaar gestaan voordat het een Paddock Paradise werd. Perfect zo pal naast het bos. Het PP-tijdperk ken ik alleen via via, zelf niet meegemaakt.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 07:12

Wauw, die stal ken ik nog niet! Mag ik vragen wat je daar betaald? En heb je er ook een goede bak bij?

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-25 07:57

Ballard_L schreef:
Wauw, die stal ken ik nog niet! Mag ik vragen wat je daar betaald? En heb je er ook een goede bak bij?

Prijs heb ik niet naar gevraagd, is voor mij niet super belangrijk als het plekje goed is.
Er zit wel een buitenbak bij en ze hebben een kantine :j

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 08:53

Volgens mij zitten ze rond de 275 euro momenteel.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 19:37

Kirsha schreef:
Volgens mij zitten ze rond de 275 euro momenteel.

Oh dat is niet verkeerd hoor! Zeker niet voor zo’n plek!

Nynkee94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 20:41

Evercreek schreef:
Dit is de Waldenhoeve, heb die mensen gemaild met de vraag of er plek was en helaas op dit moment niet maar ze hebben me op de wachtlijst gezet.

Hoor hier wel veel slechte verhalen. Zijn laatste tijd veel mensen weggegaan. Vooral vanwege voerbeleid, er staat wel veel ruwvoer maar met 3 netten er over heen die ook nog 3x3 zijn. Dus paarden kunnen slecht eten en vallen af, en weinig voerplekken voor zoveel paarden.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 13:05

Nynkee94 schreef:
Evercreek schreef:

Hoor hier wel veel slechte verhalen. Zijn laatste tijd veel mensen weggegaan. Vooral vanwege voerbeleid, er staat wel veel ruwvoer maar met 3 netten er over heen die ook nog 3x3 zijn. Dus paarden kunnen slecht eten en vallen af, en weinig voerplekken voor zoveel paarden.

Dat klinkt niet goed.. Ik ben er van de week langs gelopen met de hond en zag geen dunne paarden staan, lijken er allemaal goed uit te zien. Nou heb ik niet persé op het voer gelet of de netten, zag wel paarden staan eten. Zal dit de volgende keer even bekijken of ik dat kan zien.

sjoukjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:53

Sinds juni sta ik op de Waldenhoeve. De paarden krijgen genoeg voer, de meeste paarden hebben zelfs overgewicht. Een gedeelte van de paarden draagt een graasmasker.

Mijn pony is er als enige nieuw bij gekomen en valt helaas op dit moment nog niet zo goed in groep, ook omdat hij niet van zich afbijt. Hij pakt zijn momenten om te eten wanneer er weinig tot geen paarden bij de voerpunten staan. Gelukkig is hij niet afgevallen.

De eigenaresse is zeer gesteld op de paarden en houdt alles in de gaten. Heb je een probleem dan staat ze er meteen.