Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
0000 schreef:Ik zou dan echt op zoek gaan naar fokkers die nog wat hebben lopen waar ze gewoon nog niet aan toegekomen zijn om te beleren, dat soort adressen. En heel voorzichtig zijn want er lopen er genoeg, zeker in de handel, die op die leeftijd geprobeerd zijn of al wat gereden zijn en zo lastig waren dat ze ze maar als onbeleerd verkopen.
Lieser schreef:Er staan op mp wel wat onbeleerde ruinen van 4 jaar. Te groot voor TS, maar het is dus wel mogelijk.
https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... ring-paard
Moelv2 schreef:Ik ben me ervan bewust dat laten staan geld kost, daarom is budget ook geen punt.
Maar als het heel ongebruikelijk is, en vaak iets mis met zulke paarden, dan kan ik inderdaad beter een jonger paard kopen.
Ik had graag rond de 5 omdat ik op latere leeftijd belasten beter vind.
Moelv2 schreef:Ja, dat is dan de keerzijde van jonger aankopen. Al is het niet dat je dan die jaren niks kunt doen.
xPearl schreef:Het is ook wel een beetje geluk hebben denk ik. Ik heb wel een 5-jarige onbeleerde ruin gekocht namelijk (De dag voordat ik hem kocht werd hij 5, haha). De stal waar ik hem gekocht heb, is een grote stal. Zij hebben een fokkerij, opfok en ook wat pension dacht ik. Zelf waren het vooral springruiters en mijn paard is dressuurgefokt, dus hij bleef wat sneller staan. Stond niet perse in de weg want tsja, er lopen er zoveel.. Maar uiteindelijk besloten om hem toch te verkopen.
Maar een onbeleerde 3 of 4 jarige vind je wel sneller inderdaad