Gezocht tracker die ingevlochten kan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Skyla

Gezocht tracker die ingevlochten kan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-25 12:11

Wij wonen vrij afgelegen in Frankrijk wat betekent dat onze weides ook volledig omringd zijn met meerdere hectares bos en vanwege het vele wild een kapotte omheining af en toe niet te vermijden is. Door de dichte begroeiing en meerdere hectares weide kunnen we dit dan ook niet iedere dag volledig gaan controleren waardoor mijn schrik dat de paarden eens op wandel gaan groot is.

Ik wil dan ook graag toch minstens 1 van hen een soort van tracker kunnen geven. Halsters houden ze voor de veiligheid niet aan en de manen zijn te dun dus het zou iets moeten zijn wat we in de staart moeten kunnen vlechten. Deels misschien zelfs wat onzichtbaar en niet te groot voor het geval er iemand denkt dat het leuk is om ze te stelen.

Omdat ik niet weet of ze het goed zal verdragen wil ik om te beginnen geen al te dure tracker uitproberen.

Iemand tips?

mavantos

Re: Gezocht tracker die ingevlochten kan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 12:27

Ik heb voor de honden een tractive tracker en dat werkt heel goed. Ik maak ze aan de halsband vast en ben er nog nooit eentje verloren. Ik denk dat je die tracker wel in de manen kan vlechten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 12:31

Ik had er vroeger een van invoxia en die had ik met een halsband houdertje in de staart gevlochten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 12:34

In de staart invlechten, waar ze continu mee zwiepen, lijkt me geen goed plan. Bovenin de staart vlechten kan niet (te weinig haar) dus je moet verder naar onderen vlechten. Het zwiepen an sich is niet zo denderend voor de electronica, maar daarnaast kunnen je paarden zo'n tracker op zichzelf of een ander kapot slaan, of hem gewoon los zwiepen.
Je paard ipv een halster een halsband omdoen (waarmee ze ook trackers voor wedstrijden vastmaken) is lijkt me wel een alternatief. Veiliger dan een halster (hoewel je ook van die weidehalsters zou kunnen gebruiken, die een klittebandsluiting hebben die los gaat bij druk). Of tóch in de manen vlechten. Als je maar een kleine plukje manen gebruikt kun je ook korte manen best ver genoeg vlechten om zo'n tracker vast te maken.

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 13:09

Ik bevestig de Tractive van mijn hond altijd aan een vlecht in de manen met een buite rit. Dat blijft goed zitten.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 14:55

Je kan een tractive tracker prima bovenin een staart of in korte manen bevestigen hoor, je hebt geen lange vlecht nodig, paar slagen en paar stiekjes is ruim voldoende. Heb het vaker zo gedaan om eens te monitoren hoeveel ze ongeveer liepen op een track in 24 uur.

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 10:35

Ik had nog niet bij tractive gekeken omdat ik dacht dat dit het duurdere merk was maar ik was positief verrast.
Welk model zou het beste zijn om in te vlechten? Wil het toch eerder wat kunnen verbergen want er loopt een wandelpad langs een van de weides en ik hoor hier in Frankrijk toch regelmatig dat er paarden uit hun weide gestolen worden en aangezien 2 dames in de kudde toch een meer specialere en gewilde kleur hebben wil ik niets riskeren.

Ik zag dat de grote vooral ook met de batterij afhankelijk is. Eentje die een maand zonder opladen kan klinkt erg interessant maar moet natuurlijk ook nog zonder problemen en ongemak voor het paard vastgemaakt kunnen worden.

Edit
Ik zie dat deze met abonnement is. Ik heb voor het veulenseizoen al gsm abonnementen voor de birth alarms die ik de rest van het jaar niet gebruik en dus in de tracker kan steken. Dus een extra hoef ik er niet nog bij. Ik zoek nu dus eentje waar je zelf je sim in kan steken.
Laatst bijgewerkt door Skyla op 24-08-25 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 10:40

Skyla schreef:
Ik had nog niet bij tractive gekeken omdat ik dacht dat dit het duurdere merk was maar ik was positief verrast.
Welk model zou het beste zijn om in te vlechten? Wil het toch eerder wat kunnen verbergen want er loopt een wandelpad langs een van de weides en ik hoor hier in Frankrijk toch regelmatig dat er paarden uit hun weide gestolen worden en aangezien 2 dames in de kudde toch een meer specialere en gewilde kleur hebben wil ik niets riskeren.

Ik zag dat de grote vooral ook met de batterij afhankelijk is. Eentje die een maand zonder opladen kan klinkt erg interessant maar moet natuurlijk ook nog zonder problemen en ongemak voor het paard vastgemaakt kunnen worden.

Ik zou zeker de grootste nemen, tenzij je wifi bij de wei hebt. Dan kun je namelijk via de wifi een 'energiebesparende zone' instellen en gaat de batterij langer mee. Ik heb de normale oude variant en die loopt wel relatief snel leeg als ze niet een deel van de dag in een energiebesparende zone zijn. Dan zou je bij die van ik hebt elke week wel moeten opladen gok ik.

Je kan overigens ook instellen dat je een melding krijgt als ze buiten een bepaald gebied komen.

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 11:02

Ja die melding als ze buiten een zone komen vind ik heel erg handig. Maar mijn man zei net ook dat de tracker handig is voor wanneer ik met een van de paarden ga rijden in het bos en er met ons wat gebeurt.

Maar ik zag net dat de tractive met abonnement is. Ik heb nog 2 lopende gsm abonnementen voor mijn birth alarms die ik maar 2 maand in een jaar gebruik en dan staan de grote paarden ook naast het huis waardoor ze die 2 maand geen tracker nodig hebben dus ik zoek eerder een tracker waar ik dan zelf mijn sim kan insteken zodat ik niet nog een abonnement aan hoef te gaan.