Keurings kliniek midden nederland

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BenaLaars

Keurings kliniek midden nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-25 13:21

Ik wil mijn paard röntgen laten keuren. Weet dat kliniek den Ham keurings-woensdag heeft voor redelijke prijs maar dat is 1,5 uur rijden voor me.

Bij welke klinieken omgeving midden nederland/utrecht (vanuit Soest) hebben jullie kortgeleden ervaringen en wat was je kwijt voor een keuring.

Wat laten jullie keuren bij een 4 jarige die al ruim een jaar onder het zadel loopt, dressuur, springen, cross, bosritten etc zonder indicatie dat ze ergens last van heeft.

Als jullie zo'n beestje nieuw zouden kopen, wat wil je dan op de foto hebben?

Alvast bedankt!

Kendra

Re: Keurings kliniek midden nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 16:02

Iets dichterbij zit Martijn van der Linden (Horse Service Salland).
Die keurt ook aan huis.

Als je toch bezig bent zou ik alles op de foto laten zetten.
Zeker als je gaat verkopen naar het buitenland is het wel een enorme domper als je er aan het eind van het proces achterkomt dat ergens een chip zit of een wervel verkeerd.

lauret

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 16:08

Bij EquinePro. Komt ook aan huis.

Naast klinisch röntgen laten keuren. Afhankelijk van wanneer het paard al eens is gekeurd mogelijke foto's herhalen of naast benen ook hals en rug.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 16:09

Ik heb goede ervaringen met Utrecht (de universiteitskliniek), ik weet alleen niet meer precies wat ik kwijt was.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 16:13

Mijn lijstje voor keuren is;
EquinePro
Krommerijnstreek
Bodegraven

Alleen geen idee van de prijzen momenteel...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 17:44

Wil je perse een kliniek of mag een dierenarts die aan huis komt ook?
Eventueel Jessica Bakker? Ik vind haar heel secuur. Ze is mijn vaste dierenarts.

Tevens ben ik zelf over Bodegraven ook enorm tevreden en dan met name Sander.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 17:56

https://www.pe-online.org/fe/public/poi ... terest/441

Ik heb hier gezocht naar een arts die zowel paardenarts als keuringsarts was. Geloof dat dat laatste voor evt. verzekering nog wel eens van belang kan zijn.
Heb toen zelf Equi-Medic laten komen, was tevens ook de goedkoopste die ik kon vinden (iets meer dan 600eu voor benen + hals en rug foto's, wel al ruim 1,5 jaar terug). Komt aan huis, maar hij zit tussen Apeldoorn en Zwolle. Weet dat ie nog wel eens vlakbij Amersfoort komt, maar geloof dan vooral als er een groep op de foto gaat. Dus weet niet of ie helemaal naar Soest komt voor 1 paard.

Ik loop op dit moment zelf met mijn paard voor iets anders bij de Hofstede in Leusden. Daar goede ervaringen met Gert-Jan. Geen idee alleen wat zij kosten, maar ben bang wel wat meer want tegenwoordig vallen ze (helaas) onder Evidensia.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 13:53

Ik zou ook Jessica Bakker aanraden. Idd secuur, heel rustig en ook heel belangrijk, altijd eerlijk. En ze komt overal op locatie in haar regio. https://paardenartsjessicabakker.nl/

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 16:01

Ik dacht dat jos hofma, nijkerk, ook keuringen deed. Je kunt even bellen en navragen.