Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bowo schreef:The Mill Ranch is denk ik ook leuk voor je. Eigen beugelriemen werkt alleen niet zo goed, want het zijn westernzadels.
Bellatrix schreef:Bowo schreef:The Mill Ranch is denk ik ook leuk voor je. Eigen beugelriemen werkt alleen niet zo goed, want het zijn westernzadels.
Dit denk ik ook.Ze hebben daar best grote paarden maar idd met westerntuig dus je eigen riemen gaan niet werken. Geen idee of de beugels op een westernzadel lang genoeg kunnen voor iemand met jouw lengte.
tengeltje11 schreef:Waarom zou TS perse een trekpaard of Shire nodig hebben? Gok dat ze nog geen goeie 80kg weegt, past prima op eender welk paard vanaf rond de 1.60m dat hebben zo goed als alle plekken?
Zelfs een forse pony van een goeie 1.50m kan prima lijkt me? Het is idd een buitenrit, geen spring of dressuur wedstrijd.
prugelpiet schreef:tengeltje11 schreef:Waarom zou TS perse een trekpaard of Shire nodig hebben? Gok dat ze nog geen goeie 80kg weegt, past prima op eender welk paard vanaf rond de 1.60m dat hebben zo goed als alle plekken?
Zelfs een forse pony van een goeie 1.50m kan prima lijkt me? Het is idd een buitenrit, geen spring of dressuur wedstrijd.
Dat kan met die lengte echt niet imo. Dan steek je er mijlenver onderuit. Niet echt prettig als je het paard halverwege in z’n knieholtes schopt zo ongeveer. Ook lengte speelt mee in het verhaal of iets past of niet.
Maar de meeste maneges die buitenritten aanbieden hebben wel wat grotere paarden staan. Gewoon even bellen en aangeven dat je wel een groot paard nodig hebt want je bent lang, maar niet zwaar.