Wie heeft ervaring met Linda ten Brinke

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amyd

Wie heeft ervaring met Linda ten Brinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-25 10:39

Ik ben rustig aan op zoek naar een shetlandpony of mini paard oid. die voor de wagen loopt.( ik moet eerst ook nog een stalling zien te vinden vandaar heel rustig :o )

En nu zie ik regelmatig leuke pony's voorbij komen op fb en mp van Linda ten Brinke.

Heeft iemand wel eens wat bij haar gekocht? En hoe is de ervaring daarmee?

Ik ben toch wel voorzichtig met handelaren dus even een klein onderzoekje.
Via Google kon ik niet echt iets vinden.

Zoolgangster

Re: Wie heeft ervaring met Linda ten Brinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 11:32

Op Facebook staat naamgenoot die aan equine therapie doet, geen idee of dat dezelfde is. Maar mocht het zo zijn, zijn er wellicht Bokkers die ervaringen hebben met haar.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-25 13:22

Zoolgangster schreef:
Op Facebook staat naamgenoot die aan equine therapie doet, geen idee of dat dezelfde is. Maar mocht het zo zijn, zijn er wellicht Bokkers die ervaringen hebben met haar.

Voor zover ik zie is dat een andere Linda ten Brinke.

Nelsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 18:17

Wij hebben 3 pony's bij Linda vandaan, 1 heeft geluk gehad 2 zijn dood ziek geweest.
Toen we daar waren waren er ook meerdere pony's die hoestte of niet goed liepen, een aantal waren dun. en de meeste stonden in hele smerige stallen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 21:18

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldeed aan de Boktregels

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 23:02

Als zij in Haarle zit heb ik ook een negatieve ervaring. Shetlander is bij haar gekocht, zou onwijs mak zijn en niets mankeren. We mochten de stallen niet in, dus pony werd op het beton voorgesteld voor op het erf. zag er redelijk goed uit en leek op dat moment braaf. Bleek achteraf droes te hebben en niet te hanteren. Voetjes geven was al een groot probleem. Na veel heisa kon de shetlander terug, ook weer alleen op het beton voor de stallen uitladen. Zelf was ze er niet, vader nam de pony over en demonstreerde wel even dat ze alleen brave pony's verkocht. Beestje ging steigeren bij het opnemen van een voorbeentje en werd daarna gelijk verrot getrapt. Zijn conclusie was dat we veel te lief waren geweest voor de pony. Die ging zo weer de stal in, waar die lekker andere pony's kon besmetten...

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-25 13:29

O jeetje wat ontzettend triest zeg.
Dan ga ik toch maar verder zoeken denk ik.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 00:11

Ik heb wel eens een weidemaatje bij haar gekocht. En idd lang niet zo mak als ze beweerde. Verder daar de keren dat ik geweest ben ook snot verkouden pony's gezien. Op dat moment hoef ik dus geen pony van dat adres. Een ooit gekocht maar eerst 14 dagen in de wei gezet apart van de anderen. Dat ging nog wel, maar diertje moest veel leren.

Kwalijker vond ik dat ze me een zgn goed betuigde shetlandpony heeft verkocht. Met proef rijden haast saai, overdreven braaf haast. Maar had geen beste winter daar gehad op
stal. Hij zou wat dominant in de groep zijn. Kon alleen met ruinen vlgs haar. Lang verhaal.kort. Eenmaal thuis was het heel andere koek. Pony was gesedeerd geweest bleek al snel. En klophengst nier geschikt voor doel waar wij hem voir kochten. Natuurlijk wist ze in eens van niets. Nee... ze had hem niks gegeven. Helaas voor haar kwam ik er achter van wie zij de pony had gekocht. En jawel, toen werd bevestigd dat ze wist dat het een klophengst was. Moraal.... als er wat is dan weet ze nergens van speelt de vermoorde onschuld . De pony was verder dressuurmatig zeer slecht gereden cq. In de mond erg lastig.

Ze adverteert nu regelmatig met ponys die ze zelf betuigd..... advies: test ze goed uit en zet afspraken op schrift. Wil ze dat niet dan weet je al genoeg

jonespones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 10:45

Pony met twee identiteiten en niet gezond?

Een paar weken geleden gingen wij met veel enthousiasme naar mevrouw Linda ten Brinke, met de intentie om een pony te kopen. Daar ontmoetten we een superlief schimmeltje genaamd Lux. We waren op slag verliefd. Alles voelde goed en we hebben een aanbetaling gedaan.

Eenmaal thuis besloten we, zoals het hoort, onze eigen dierenarts en hoefsmid te laten kijken. Toen begon de twijfel: er werden duidelijke kringen op de hoeven gezien, wat kan wijzen op eerdere problemen. Daarnaast viel op dat de pony’s weliswaar 24/7 buiten stonden daar hadden we op zich geen bezwaar tegen ,maar ze waren óf erg angstig, óf duidelijk snotterig.

Na overleg met onze dierenarts kregen we het advies om de koop niet door te laten gaan. Dat was geen makkelijke beslissing, want we waren echt verliefd op Lux, maar gezondheid gaat voor alles. We hebben dit netjes aangegeven en ons geld teruggevraagd.

Vanaf dat moment begon helaas de drama. We kregen te horen dat we slechts 10% van het aankoopbedrag terug zouden krijgen. Dat vonden wij onacceptabel. Na veel wikken en wegen hebben we uiteindelijk €90 teruggekregen, maar het voelde allesbehalve netjes.

Wat ons extra verbaasde: diezelfde avond verscheen de pony alweer op Facebook, maar nu onder een andere naam. Heette hij nou Lux, of ineens Teddy? Dat gaf ons een erg vreemd gevoel.

We hopen oprecht dat dit soort situaties in de toekomst beter aangepakt worden, want dit gun je niemand niet de kopers, maar zeker ook de pony’s niet. Als je voor de grap de Facebookposts bekijkt, zie je hoe de pony’s worden geadverteerd… maar zo zien ze er in werkelijkheid niet uit. En die hoeven? Dat is gewoon belachelijk.

Hopelijk leidt dit verhaal tot meer transparantie en eerlijkheid, want uiteindelijk draait het om het welzijn van de dieren. :P

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 12:52

Uuuh sorry maar in deze had je ook helemaal geen recht op je aanbetaling terug te krijgen.

Je had iets geconstateerd en doet een aanbetaling. Dan overleg je de constatering met je dierenarts en besluit het niet te doen. Je goed recht maar je aanbetaling heb je gedaan om de pony vast te houden incl die kringen en de snot die je eerder al zag.... Waarom in hemelsnaam die aanbetaling gedaan.... Sorry dit is toch echt geen misleiding/oplichting etc

jonespones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 12:55

StalNollie schreef:
Uuuh sorry maar in deze had je ook helemaal geen recht op je aanbetaling terug te krijgen.

Je had iets geconstateerd en doet een aanbetaling. Dan overleg je de constatering met je dierenarts en besluit het niet te doen. Je goed recht maar je aanbetaling heb je gedaan om de pony vast te houden incl die kringen en de snot die je eerder al zag.... Waarom in hemelsnaam die aanbetaling gedaan.... Sorry dit is toch echt geen misleiding/oplichting etc

Wij hebben het snot gezien bij de andere ponys ;)! De hoeven in deze staat hebben wij niet geconstateerd maar de hoefsmid! Afspraak was dat wij het mochten laten checken:)!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 12:57

Ik vind het niet kunnen dat er een topic met je naam zo wordt gepost op bokt. Mag dit volgens de boktregels?

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 12:59

Volgens mij heb je inderdaad nooit recht op je aanbetaling terug, is ook een reden waarom ik dit nooit zou doen :')