Strandrit met 9 jarig meisje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Strandrit met 9 jarig meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-25 20:39

Iemand enig idee waar dit mogelijk is? (En of het uberhaupt mogelijk is).
Mijn 9 jarige dochter zou graag eens een strandrit maken met mij.
Zij rijdt sinds november serieus. We hebben een leasepony waar ze 2x per week op rijdt waarvan 1x les.
Stap, draf en rustige galop beheerst ze.

Helaas is ze wel wat angstig (niet alleen met paardrijden maar met alles).
Ze krijgt hiervoor therapie en begeleiding.
Dit beperkt haar soms wel wat in het rijden.
Ik zoek dus een rit met een pony die echt braaf en mak is.

Is zoiets te vinden met haar leeftijd en ervaring?
Ze is overigens 1.40m en weegt 26kg.

Alvast bedankt!

Groetjes Karin

Petpa

Re: Strandrit met 9 jarig meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 21:07

Ik vermoed dat een strandrit moeilijk is ivm haar leeftijd.

Manege de Hoef in Egmond organiseert zowel kinderritten als prive-ritten voor een besloten groep onder begeleiding door de duinen.
Wellicht is een duinrit samen met je dochter + een begeleider een alternatief zodat ze alvast "aan de kust kan ruiken"?

https://manegedehoef.nl/duinritten/

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 21:13

Wij zijn het eerste weekend van de vakantie naar zee gegaan en ik zocht hetzelfde voor mijn 7 jarige dochter die nu een dik anderhalf jaar rijd maar dan wel elke dag.
Dus best een beetje ervaring heeft, op veel maneges geldt de leeftijd van 12 jaar of ouder .
Maar gelukkig konden wij terecht bij Daans horses.

Mijn dochter vond het super en we gaan zeker terug voor een volgende keer.

Ik heb over je angstig heen gelezen besef ik nu maar ook boven aan de kust zit iemand met drie IJslanders die dus met Max drie mensen ritten organiseert.
Haar eene Ijslander is 20plus en daar kan iedereen op volgens haar.
Toen wij gingen zat ze helaas vol maar wellicht past zij ook wel bij jullie?

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 21:20

Op vlieland hebben ze een fijne manege die goed met je mee denkt en geweldige dieren heeft

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 22:15

Je kan eens informeren bij van Haaster en de Jong, die zitten in omgeving Julianadorp/Den Helder. Zij doen ook strandritten en hebben wat oudere pony's/paarden die behoorlijk rustig zijn.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 22:20

Zelf ga ik met mijn 10-jarige dochter in oktober een weekendje naar Normandië. Daar rijden we oa op het strand.

Is mss wat ver, maar zeker de moeite.
Rij je bitloos op heel brave paarden (meeste zijn tinkers), et staat geen leeftijd op, enkel moeten de ruiters stap, draf en galop beheersen.

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 23:10

daans horses in heemskerk misschien?
zij heeft wel hele brave paarden en doet strandritten!

Oza04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 23:58

Jet schreef:
Je kan eens informeren bij van Haaster en de Jong, die zitten in omgeving Julianadorp/Den Helder. Zij doen ook strandritten en hebben wat oudere pony's/paarden die behoorlijk rustig zijn.

Ik zou wel voorzichtig zijn met deze stal.. Ze nemen vaak beginners mee het strand op (iets wat ik enorm onverantwoordelijk vindt, maar dat terzijde) waar het nog wel eens misgaat.. van een ruiter die eraf valt tot pony die weer de weg terug naar huis rent.

Ik zou hier persoonlijk wegblijven maar mocht je toch graag willen doe dan echt goed navraag naar welke paarden er al langer staan en echt enorm betrouwbaar zijn.

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 08:17

bij Puur Terschelling hebben ze beginnersritten die ook over het strand gaan.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 09:27

Ik zou ook bij Daans horses informeren als ik jou was. De ritten worden aangepast naar niveau van de groep.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 09:43

Bij Wattel in Vrouwenpolder wellicht.
Just watch horses of met Shetlanders MP allround horses (waarbij de laatste ook ervaring heeft in de zorg, kan nog een extra haakje zijn)

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 09:56

Daans Horses vragen . Brave paarden en altijd de eigenaresse als begeleiding ,kleine groepen, geen gerace, eerlijk voor haar paarden en topverzorging voor de ponys .

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:16

Manege Heemskerk, in Heemskerk, heeft makke pony's, en ligt direct aan het bos/duingebied.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 11:37

Ik ben een paar jaar geleden met vriendinnen in Zeeland aan het Veerse meer geweest. Geen echte strand rit, maar wel door het Veerse meer (voelt best wel een beetje als strand). Bitloos, super betrouwbare ponies, vriendelijke huisvesting. Ze kunnen bij het galloperen en de rit opsplitsen als nodig, gaan 2 begeleiders mee.

Wij hadden wel net de pech op onze rit dat er een meisje afviel. Meisje was dan jaar of 10, was al eerder die week mee geweest op de rit, en ging voor het eerst mee in het gallop stuk. Rustig handgalopje, pony super braaf, maar de beweging was nog net wat te veel voor haar (ze had enkel nog maar in de bak gegaloppeerd), dus ze verloor haar balans in de bocht. Meisje is daarna aan een touwtje gegaan met 1 begeleider en naar het verzamelpunt gestapt, en wij hebben de rest verder gegaloppeerd.

Dus ja veel mogelijk. Ze doen ook privé ritten. Al met al weet ik dat het geen echte strand rit is, maar voor een jong ietwat angstige ruiter vind ik dit zeker een aanrader.

Bathena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 14:25

Ik heb bij manege de IJslander in Biggekerke ook wel eens strandritten gemaakt. Wellicht ook een optie voor je/jullie?

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 16:04

Wij wonen bij het strand. Ook hele makke paarden willen daar nog wel eens hard gaan als een ander paard er vandoor gaat. Dan willen ze er toch achteraan. Je moet dan zeker weten dat je dochter dat ook kan uitzitten als dat gebeurt.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 16:10

Heeft ze überhaupt weleens buitengereden? Op het strand kunnen de paarden inderdaad vaak wat drukker zijn. Een strandrit is toch vaak wat heftiger als een bosrit. Is het niet een idee om anders met een bosrit te beginnen? Bij de Mill ranch hebben ze bijvoorbeeld ook ritten voor beginners

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-25 21:57

Ik ga alles op mn gemak doornemen, alvast bedankt!