Pensionplek voor mijn PRE Silver

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silver27

Pensionplek voor mijn PRE Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-25 22:06

Hallo Bokkers,
Ik ben recent verhuisd en daarom ben ik ook opzoek naar een nieuwe pensionplek voor mijn PRE Silver. Voor Silver ben ik opzoek naar een paddock paradice of iets dergelijks. Nu kwam ik online Hoeve Romantico tegen. In een grote kudde met veel ruimte, dat spreekt mij zeker aan. Tegelijkertijd hoor ik ook wat mindere dingen. Nu vraag ik mij af hoe het daar nu is. Want dat wat ik hoor kan ook van eerder zijn wat nu misschien niet meer van toepassing is. Ik hoor het ook graag van klanten zelf en niet alleen van de eigenaar zodat ik een volledig beeld kan krijgen.
Als jullie andere plekken weten (de grote namen van stallen ken ik al) waar ze in een kudde buiten leven, hoor ik het ook graag.

Sim

Re: Pensionplek voor mijn PRE Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 10:01

Welke omgeving?

Silver27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 10:08

Sim schreef:
Welke omgeving?

In het gebied Soest, Barneveld, Veenendaal, Doorn. Die cirkel ongeveer

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 10:52

Dan is Putten te ver voor je, denk ik.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 10:53

Stal Joël in Ede heeft ook plek, staat op MP geloof ik.

Ik ben zelf recent bij Hoeve Romantico wezen kijken. Verhaal klonk best okee, vond wel de groep wat groot maar ze hebben ook wel veel ruimte. Zitten alleen dekkende ruinen tussen dus dat vond ik met mijn merrie geen optie.

Silver27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 10:53

Sim schreef:
Dan is Putten te ver voor je, denk ik.

Ja helaas wel

Silver27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 10:58

Blacky94 schreef:
Stal Joël in Ede heeft ook plek, staat op MP geloof ik.

Ik ben zelf recent bij Hoeve Romantico wezen kijken. Verhaal klonk best okee, vond wel de groep wat groot maar ze hebben ook wel veel ruimte. Zitten alleen dekkende ruinen tussen dus dat vond ik met mijn merrie geen optie.

Oh, dekkende ruinen, goed om te weten. Nee lijkt mij zeker ook niet fijn voor je merrie. Mijn Silver is een ruin, dus die zal daar geen last van hebben, maar dankjewel!

Stal Joël ken ik, is ook zeker een optie

dazai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 11:30

Ik heb daar in pension gestaan en kan het je niet aanraden. Je moet meehelpen in het mesten waarbij je ook voor de 20 paarden van de eigenaresse moet mesten waardoor je uren bezig bent met 1 dienst. Daarnaast wordt er voordroog gevoerd waar met grote regelmaat de schimmel uitgeplukt wordt, maar dat heeft geen zin met schimmel want het zit er dan alsnog in. Ook was de sfeer erg wisselvallig door het humeur van de eigenaresse. Er waren dagen bij dat ik zo snel mogelijk weer naar huis wilde vanwege haar gedrag.

Ik zou het dus zeker niet aanraden. Maar het is jouw keuze. Ik ken maar een paar mensen die er echt positief over zijn. Veel meer die er niet meer naar terug willen, dat was ook te zien in het grote verloop van de pensionklanten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 11:43

Silver27 schreef:
Sim schreef:
Welke omgeving?

Let er wel op of ter plekke geen wolvenprobleem is. Of zijn die nog niet zo ver doorgedrongen?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 12:14

anjali schreef:
Silver27 schreef:

Let er wel op of ter plekke geen wolvenprobleem is. Of zijn die nog niet zo ver doorgedrongen?

Ik denk eig dat dat inmiddels wel een illusie is, nog een "wolfvrije" plek vinden omg. Utrechtse Heuvelrug/(Zuid-west) Veluwe. Ze hebben ook o.a. al in de Kraats gelopen, waar je ze imo eigenlijk ook niet direct zou verwachten. Veel meer dan risico's afwegen en waar mogelijk maatregelen nemen, kan je niet meer doen denk ik.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 22:43

anjali schreef:
Silver27 schreef:

Die zitten overal in NL in bosrijke gebieden. Daar ontkom je niet aan, helaas.

Silver27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 11:07

dazai schreef:
Ik heb daar in pension gestaan en kan het je niet aanraden. Je moet meehelpen in het mesten waarbij je ook voor de 20 paarden van de eigenaresse moet mesten waardoor je uren bezig bent met 1 dienst. Daarnaast wordt er voordroog gevoerd waar met grote regelmaat de schimmel uitgeplukt wordt, maar dat heeft geen zin met schimmel want het zit er dan alsnog in. Ook was de sfeer erg wisselvallig door het humeur van de eigenaresse. Er waren dagen bij dat ik zo snel mogelijk weer naar huis wilde vanwege haar gedrag.

Ik zou het dus zeker niet aanraden. Maar het is jouw keuze. Ik ken maar een paar mensen die er echt positief over zijn. Veel meer die er niet meer naar terug willen, dat was ook te zien in het grote verloop van de pensionklanten

Oei, dat klinkt niet heel fijn

Silver27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-25 11:08

Ja wolven lopen zo ontzettend ver, die zijn ondertussen bijna overal hier. Vandaar dat ik Silver ook samen met andere paarden wil hebben staan.

lauret

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 11:23

Wil je mij een pb sturen wat je precies zoekt en de eigenschappen van je paard?
Vorige week is er bij ons een oudje overleden, bij de perfecte match zoek ik er iemand bij.