Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
beestenfreak schreef:Ik weet niet wat je budget is maar begin augustus is het WK IJslandse paarden in Zwitserland. De paarden die vanuit IJsland komen om deel te nemen aan het wk mogen niet meer terug en worden verkocht. Als het mogelijk is om daar iets te kopen scheelt dat waarschijnlijk wel flink wat in transport kosten ten opzichte van wanneer je iets uit IJsland zou halen.
RobinSputnik schreef:Je moet voor een lagere prijsklasse (aanschaf rond 4-5000) zeker al rekening houden met €3000 bovenop de aanschaf. Verder is het allemaal vrij makkelijk, de verkoper regelt vaak een exportbedrijf, dat wijst zich allemaal best vanzelf. Je kunt het inklaren zelf regelen of ook laten regelen door HGH Horsetransport (aanrader). Onderschat het importproces en het risico op eczeem/astma/andere immuun-gerelateerde aandoeningen niet
Ir111 schreef:Waarom wil je een paard importeren waarvan de kans heel groot is dat ie zomereczeem krijgt?Dat lijkt me enorm veel ongemak geven voor het paard (en in mindere mate ook ongemak voor de eigenaar want het management van zo'n aandoening lijkt me niet simpel)?
callippo schreef:Stond toevallig een artikel over in de laatste 2 uitgaven van het IJslandse paarden magazine. Info over kosten en het verloop van het proces, met ervaring van 2 mensen die een IJslander geïmporteerd hebben. Deze zou ik opvragen als ik jou was.
Kosten voor transport (vanaf de fokker in IJsland tot huis in NL) incl alles laten doen aan papieren en inklaring waren iets van 3000 euro, wat mij heel erg meeviel (waarvan €1300 voor de vlucht voor een merrie of ruin, hengsten 500 meer)