Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Little_Gift schreef:Met gesloten beurzen vind ik best wel apart.
Lieser schreef:Jammer dat je 3 dagen per week niet van het huis weg kunt vanwege die jachtdagen. Dat maakt het toch minder vakantie en meer werk, gevoelsmatig.
Little_Gift schreef:Met gesloten beurzen vind ik best wel apart.
anca schreef:Little_Gift schreef:Met gesloten beurzen vind ik best wel apart.
Waarom?
Ik doe dat ook bij vrienden. Leuk huis in natuurgebied in de achterhoek. Heb zorg voor de paarden, schapen, honden en poezen. Overdag van 10 tot 17 uur heb ik "vrij". Dat is dan buiten de voer beurten. Dan staat alles op de wei.
Ik vind het winwin hoor. Zij vertrouwd op vakantie en ik heb , zeg ik altijd , vakantiewerk . Soms een lang weekend. Soms een paar weken. Prima toch
MarlindeRooz schreef:Nou dan heb je vast snel veel kandidaten.
Ik zou zelf ook een vergoeding aanbieden. Op zijn minst geld voor eten en brandstof. Zeker omdat je drie dagen niet weg mag. En er best veel klusjes en eisen zijn. Voor vier paarden uitmesten is geen licht werk.
En er is ook nog eens kans dat je er heen rijdt, jullie die mensen niks vinden en dat ze dan weer terug kunnen. Zit je 4 dagen in de auto voor niks.
MarlindeRooz schreef:Ik baseer me op het feit dat jij zegt dat de paarden 3 dagen per week de hele dag in die (uitloop)stallen staan. Dat lijkt me wel meer werk. Maar goed.
En over dat eten… als je op vakantie gaat hoef je niet andermans dieren te verzorgen. En thuis ook niet.
Ik heb net een hele week vrijwilligerswerk gedaan en daar kreeg ik ook eten en drinken voor. Zo gek is dat niet.
Lieser schreef:Monique1963 schreef:Als je beter leest staat er, de paarden staan 24/7 buiten met inloopstalletje en hooi.
.
Maar op de jachtdagen toch niet? Dan mogen de paarden niet in de weides en moeten ze bij de boerderij blijven, in de inloopstal of met hooi op stal.
mysa schreef:Maar wat een gedoe zeg, die jachtdagen, ook voor jullie zelf! Is dat alleen in het najaar een poosje of vaak en lang?
haha1995 schreef:Naar mijn mening vraag je best wel wat werk. Onkruid tussen grind uit halen vind ik niet bepaald een leuke klus. Je schrijft dat het fysiek best wat werk is en je eigenlijk met 2 moet zijn. Kan je het werk niet wat beperken,en dan later als je terug bent zelf wat extra werk doen? De dieren voeren en wat stront scheppen zou ik bv al heel wat minder werk vinden als dat ik een terrein moet onder houden.En mij houd het ook tegen dat ik mijn hondjes niet zou kunnen mee nemen...Maar dat stukje snap ik wel.
Monique1963 schreef:Bijzonder dat jij dat apart vindt, alleen al THS heeft wereldwijd in 140 landen 240.000 leden die al 15 jaar lang deze diensten met gesloten beurzen doen. En THS is maar een van de instanties die zoekers en aanbieders bij elkaar brengt.
.
Fitzroy schreef:Monique1963 schreef:Bijzonder dat jij dat apart vindt, alleen al THS heeft wereldwijd in 140 landen 240.000 leden die al 15 jaar lang deze diensten met gesloten beurzen doen. En THS is maar een van de instanties die zoekers en aanbieders bij elkaar brengt.
.
Als er zoveel leden zijn, kun je de vervangende oppasser dan niet daar vandaan halen?
Misschien kun je Sure_lee benaderen? Zij doet dat wel eens dacht ik.
haha1995 schreef:Je zegt het werk is niet alleen te doen, je moet fysiek en spierballen hebben... Pas op ik snap dat je het graag netjes wilt hebben, maar misschien moet je wat dingen loslaten. Persoonlijk vind ik zwembad onder houden het onkruid trekken je omheining nalopen, wel het terrein onderhouden.
Ik heb zelf wat paarden lopen en weet ook dat het best wat werk is,Ik heb ook moeten leren loslaten als een ander komt en niet alles na mijn maatstaven gaat. Ik zou vooral zien dat je iemand krijgt die je dieren goed verzorgt,de rest been je dan wel bij als je terug bent. Het is maar goed bedoeld advies he.