Huis- en dierenoppas gezocht – september in de Gers (Zuid-Frankrijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Huis- en dierenoppas gezocht – september in de Gers (Zuid-Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 14:18

Hi allemaal,

Wij zoeken een betrouwbaar stel om in september (data in overleg) op onze boerderij in de prachtige Gers in Zuid-Frankrijk te komen oppassen. Het gaat om een periode van twee weken of mogelijk langer.

We hadden via Trusted Housesitters een oppas gevonden, maar na een proefweek waarbij onze kat 500 gram is afgevallen en we maden in zijn voer vonden, hebben we besloten om niet met deze oppasser verder te gaan. Het is dus wat kort dag, maar niet geschoten is altijd mis!

---

### Locatie & Woning

Wij wonen op een vrijstaande historische boerderij op een heuvelachtig terrein van 12 hectare, met weides, bos en uitzicht op de Pyreneeën. Het ligt drie kwartier ten zuiden van Toulouse en ongeveer een uur van Spanje. Drie typisch Franse dorpjes met alle voorzieningen met o.a. vakwerk en locale marktjes liggen op minder dan een kwartiertje rijden.

Geen buren op gehoorsafstand
Geen doorgaande weg
12 hectare privéterrein met wandelpad van bijna een uur
Drie gezellige dorpjes met alle voorzieningen binnen 15 minuten
Ecologisch opgezet: bronwater, zonneboiler, zonnepanelen
Zwembadje (5x3m) bij goed weer
Vijver met goudvissen
Overdekt parkeren voor je eigen auto

Je beschikt over:

Slaapkamer met een dubbel bed en tv
Eigen badkamer met douche, toilet en dubbele wastafel
Ruime woonkeuken met o.a. vaatwasser, oven, airfryer, koffiezetapparaat (filter), wasmachine en droger
(Let op: geen magnetron)

---

### Dieren & verzorging

We vragen zorg en liefde voor onze dieren:

#### Paarden (24/7 buiten met inloopstalletje en hooi):

Callas – tinker (eigenwijs maar lief)
Prisca – comtois (leider)
Poupette – mini-shetlander (soms timide)
Quarbonne enige ruin – grote shetlander (wil niet bij de meiden weg)

Wat moet je doen:

Dagelijks checken en verzorgen en mesten
Poetsen en hoeven krabben, mag, moet niet
Vliegenspray / dekens aan- en uitdoen indien nodig
Dagelijks schriklint nalopen op schade door wild
Soms verweiden (kort stukje over de openbare weg)

De paarden zijn goed opgevoed en Callas denkt graag met je mee en heeft haar eigen mening daarover. Geen van hen wordt nog bereden.

#### Katten:

2 katten, leven deels binnen/deels buiten
Dagelijks eten geven en in de gaten houden

#### Overige verzorging:

Vijver: dagelijkse controle van filters en voederen van de goudvissen
Kleine tuin: potplanten water geven
Onkruid tussen het grind verwijderen
Zwembad: bijhouden (en genieten!)

---

### Let op: jachtdagen

Op woensdag, zaterdag en zondag zijn het jachtdagen in de regio. Dan mogen de paarden niet in de weides en moeten ze bij de boerderij blijven, in de inloopstal of met hooi op stal. Je kunt dan niet van huis.

---

### Wie zoeken wij?

We zoeken een koppel zonder kinderen, bij voorkeur met:

Ervaring met paarden aan huis (zelf gehad of goed bekend mee)
Technisch inzicht en spierballen (het is fysiek en praktisch werk)
Ervaring met oppassen op andermans huizen (aantoonbaar)
Eigen vervoer (je komt met je eigen auto)
Zonder eigen huisdieren (onze katten verdragen geen andere honden of katten)

Het werk is naar ons idee niet geschikt om alleen te doen.

---

### Hoe gaan we te werk?

We willen het met gesloten beurzen doen: je woont kosteloos in ons huis in ruil voor goede verzorging van dieren en terrein.

We werken je twee dagen in, inclusief gezellig mee-eten
Als na die twee dagen een van beide partijen geen goed gevoel heeft, stoppen we zonder verplichtingen
We willen vooraf graag bellen, mailen en facetimen
Je kunt een indruk krijgen van onze plek en dieren op mijn YouTube-kanaal (zie mijn onderschrift of stuur een berichtje voor de link)

---

### ✨ Wat bieden we jou?

Een verblijf op een authentieke Franse boerderij vol charme en karakter
Rust, natuur, stilte en ruimte
Prachtig uitzicht op de Pyreneeën
Comfortabel wonen met alle voorzieningen ook internet
Een unieke ervaring met dieren in een droomomgeving

---

Ben je beschikbaar in september en spreekt deze plek je aan? Stuur dan een persoonlijk berichtje! Laat ons weten wie je bent, wat je ervaring is en waarom je dit zou willen doen. We kijken ernaar uit van je te horen!

Tot misschien gauw ☀️

---
Laatst bijgewerkt door Monique1963 op 19-07-25 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Deni11

Re: Huis- en dierenoppas gezocht – september in de Gers (Zuid-Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 14:23

Oh wat vet! Ik mag remote werken, maar mijn vriend is nu op reis tot 1 oktober. Mochten jullie dan ooit nog eens iemand zoeken, komen we graag een keer oppassen

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 14:25

Deni11 schreef:
Oh wat vet! Ik mag remote werken, maar mijn vriend is nu op reis tot 1 oktober. Mochten jullie dan ooit nog eens iemand zoeken, komen we graag een keer oppassen

Hi Deni, wat jammer dat de data niet uitkomen. Wie weet voor een andere keer!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 15:38

Jammer dat je 3 dagen per week niet van het huis weg kunt vanwege die jachtdagen. Dat maakt het toch minder vakantie en meer werk, gevoelsmatig.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 16:32

Met gesloten beurzen vind ik best wel apart.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 16:39

Little_Gift schreef:

Waarom?

Ik doe dat ook bij vrienden. Leuk huis in natuurgebied in de achterhoek. Heb zorg voor de paarden, schapen, honden en poezen. Overdag van 10 tot 17 uur heb ik "vrij" :D . Dat is dan buiten de voer beurten. Dan staat alles op de wei.

Ik vind het winwin hoor. Zij vertrouwd op vakantie en ik heb , zeg ik altijd , vakantiewerk . Soms een lang weekend. Soms een paar weken. Prima toch

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 16:44

Lieser schreef:
Jammer dat je 3 dagen per week niet van het huis weg kunt vanwege die jachtdagen. Dat maakt het toch minder vakantie en meer werk, gevoelsmatig.

Nah, als je mijn huis hier ziet met zwembad en bos om te wandelen etc, dan zou ik het geen werk willen noemen.
Wij zeggen zelf altijd we wonen op vakantie!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 16:47

Little_Gift schreef:

Bijzonder dat jij dat apart vindt, alleen al THS heeft wereldwijd in 140 landen 240.000 leden die al 15 jaar lang deze diensten met gesloten beurzen doen. En THS is maar een van de instanties die zoekers en aanbieders bij elkaar brengt.

Dus nee, het is niet apart, het is vrij normaal, wat ook Anca schrijft.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 16:48

anca schreef:
Little_Gift schreef:

Waarom?

Ik doe dat ook bij vrienden. Leuk huis in natuurgebied in de achterhoek. Heb zorg voor de paarden, schapen, honden en poezen. Overdag van 10 tot 17 uur heb ik "vrij" :D . Dat is dan buiten de voer beurten. Dan staat alles op de wei.

Ik vind het winwin hoor. Zij vertrouwd op vakantie en ik heb , zeg ik altijd , vakantiewerk . Soms een lang weekend. Soms een paar weken. Prima toch

Dank je, Anca, het is zeker winwin. Heb je geen tijd om naar Frankrijk te komen? Je klinkt als een ervaren oppas.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 16:49

Nou dan heb je vast snel veel kandidaten.

Ik zou zelf ook een vergoeding aanbieden. Op zijn minst geld voor eten en brandstof. Zeker omdat je drie dagen per week niet weg mag. En er best veel klusjes en eisen zijn. Voor vier paarden uitmesten is geen licht werk.

En er is ook nog eens kans dat je er heen rijdt, jullie die mensen niks vinden en dat ze dan weer terug kunnen. Zit je 4 dagen in de auto voor niks. :=

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 16:53

MarlindeRooz schreef:
Nou dan heb je vast snel veel kandidaten.

Ik zou zelf ook een vergoeding aanbieden. Op zijn minst geld voor eten en brandstof. Zeker omdat je drie dagen niet weg mag. En er best veel klusjes en eisen zijn. Voor vier paarden uitmesten is geen licht werk.

En er is ook nog eens kans dat je er heen rijdt, jullie die mensen niks vinden en dat ze dan weer terug kunnen. Zit je 4 dagen in de auto voor niks. :=

Dat klopt inderdaad.

Geld voor eten is heel erg vreemd, je koopt toch ook zelf thuis je eten? En als je op vakantie gaat betaal je toch ook je eigen eten?

Brandstof zou eventueel kunnen als we niet matchen.

En vier paarden uitmesten, waar denk jij aan joh? Vier boxen, of zo? Het is zoals ik schreef mest weghalen uit de inloopstal, als ze daar staan en dat is om precies te zijn nog niet eens een kruiwagen vor per dag. Bijzonder dat je meteen oordeelt als je niet eens weet waar het om gaat.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 16:56

Ik baseer me op het feit dat jij zegt dat de paarden 3 dagen per week de hele dag in die (uitloop)stallen staan. Dat lijkt me wel meer werk. Maar goed.

En over dat eten… als je op vakantie gaat hoef je niet andermans dieren te verzorgen. En thuis ook niet.

Ik heb net een hele week vrijwilligerswerk gedaan en daar kreeg ik ook eten en drinken voor. Zo gek is dat niet.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 17:09

MarlindeRooz schreef:
Ik baseer me op het feit dat jij zegt dat de paarden 3 dagen per week de hele dag in die (uitloop)stallen staan. Dat lijkt me wel meer werk. Maar goed.

En over dat eten… als je op vakantie gaat hoef je niet andermans dieren te verzorgen. En thuis ook niet.

Ik heb net een hele week vrijwilligerswerk gedaan en daar kreeg ik ook eten en drinken voor. Zo gek is dat niet.

Als je beter leest staat er, de paarden staan 24/7 buiten met inloopstalletje en hooi.

VrijwilligersWERK is wat anders dan vakantieoppassen. Dus logisch dat je daar eten en drinken krijgt.

Wat ik altijd zo bijzonder vind van fora is dat er mensen zijn die ergens iets van moeten vinden, zonder dat het hun zelf betreft.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 17:10

Als je geen meningen van anderen wil moet je het niet op een openbaar forum zetten. :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 17:12

MarlindeRooz schreef:
Als je geen meningen van anderen wil moet je het niet op een openbaar forum zetten. :)

Weet je, het gaat om een verzoek om een dienst. En meningen mag, maar het is zo jammer dat je al je mening geeft voordat je niet eens goed gelezen hebt.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 17:15

Monique1963 schreef:
Als je beter leest staat er, de paarden staan 24/7 buiten met inloopstalletje en hooi.
.

Maar op de jachtdagen toch niet? Dan mogen de paarden niet in de weides en moeten ze bij de boerderij blijven, in de inloopstal of met hooi op stal.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 17:16

Lieser schreef:
Monique1963 schreef:
.

Maar op de jachtdagen toch niet? Dan mogen de paarden niet in de weides en moeten ze bij de boerderij blijven, in de inloopstal of met hooi op stal.

Nee, we hebben 3 hectare rond de boerderij en ze kúnnen bij het hooi als ze willen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 17:23

Maar wat een gedoe zeg, die jachtdagen, ook voor jullie zelf! Is dat alleen in het najaar een poosje of vaak en lang?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 17:26

mysa schreef:
Maar wat een gedoe zeg, die jachtdagen, ook voor jullie zelf! Is dat alleen in het najaar een poosje of vaak en lang?

Hi Mysa, het is alleen in het najaar tot en met april. En het is maar een keer of 4 in het seizoen dat ze bij ons in de buurt zijn, maar ja, wanneer dat is, dat weet je nooit, tot je de jachthonden hoort. Vandaar dat ik het noem om volledig te zijn, maar het kan net zo goed zijn dat er helemaal niet gejaagd wordt in die periode.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 17:33

Naar mijn mening vraag je best wel wat werk. Onkruid tussen grind uit halen vind ik niet bepaald een leuke klus. Je schrijft dat het fysiek best wat werk is en je eigenlijk met 2 moet zijn. Kan je het werk niet wat beperken,en dan later als je terug bent zelf wat extra werk doen? De dieren voeren en wat stront scheppen zou ik bv al heel wat minder werk vinden als dat ik een terrein moet onder houden.En mij houd het ook tegen dat ik mijn hondjes niet zou kunnen mee nemen...Maar dat stukje snap ik wel.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 17:43

haha1995 schreef:
Naar mijn mening vraag je best wel wat werk. Onkruid tussen grind uit halen vind ik niet bepaald een leuke klus. Je schrijft dat het fysiek best wat werk is en je eigenlijk met 2 moet zijn. Kan je het werk niet wat beperken,en dan later als je terug bent zelf wat extra werk doen? De dieren voeren en wat stront scheppen zou ik bv al heel wat minder werk vinden als dat ik een terrein moet onder houden.En mij houd het ook tegen dat ik mijn hondjes niet zou kunnen mee nemen...Maar dat stukje snap ik wel.

Het is een oppervlakte grind van 20m2. Het wordt onberispelijk achtergelaten en het zou fijn zijn dat áls er iets de kop opsteekt het weggehaald wordt.

Over het mesten, het is 1 kruiwagen, nog niet eens per dag.

Ik denk niet dat ik zei dat het terrein moest worden onderhouden?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 17:56

Monique1963 schreef:
Bijzonder dat jij dat apart vindt, alleen al THS heeft wereldwijd in 140 landen 240.000 leden die al 15 jaar lang deze diensten met gesloten beurzen doen. En THS is maar een van de instanties die zoekers en aanbieders bij elkaar brengt.

.

Als er zoveel leden zijn, kun je de vervangende oppasser dan niet daar vandaan halen?

Misschien kun je Sure_lee benaderen? Zij doet dat wel eens dacht ik.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 18:02

Fitzroy schreef:
Monique1963 schreef:

.

Als er zoveel leden zijn, kun je de vervangende oppasser dan niet daar vandaan halen?

Misschien kun je Sure_lee benaderen? Zij doet dat wel eens dacht ik.

Dank voor de tip van Sure_lee, ik had haar idd al gevraagd, maar ze hebben al twee sits ervoor.

En ik heb heel veel lijntjes uitgezet, hier, op div fb-groepen en op THS. De mensen daar hebben vaak al een jaar van tevoren hun agenda vol. Het is laat dag om nog wat te regelen. Het was ook allemaal geregeld, totdat bleek dat deze oppasser niet geschikt was voor hier. Hij is helaas al over de 70 en vergat dingen. Hij vergat dus het natte kattenvoer in de koelkast te zetten overdags en dus zaten er vliegen en maden in. Onze kat heeft daardoor geen natvoer voor tenminste 3 dagen gegeten en waarschijnlijk langer. Hij was erg afgevallen. Dus deze man willen we in september niet meer laten oppassen.

Het is voor ons ook geen must om weg te gaan. Kan het niet, ook goed. Maar daarom schreef ik idd, niet geschoten is altijd mis!

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 18:02

Je zegt het werk is niet alleen te doen, je moet fysiek en spierballen hebben... Pas op ik snap dat je het graag netjes wilt hebben, maar misschien moet je wat dingen loslaten. Persoonlijk vind ik zwembad onder houden het onkruid trekken je omheining nalopen, wel het terrein onderhouden.
Ik heb zelf wat paarden lopen en weet ook dat het best wat werk is,Ik heb ook moeten leren loslaten als een ander komt en niet alles na mijn maatstaven gaat. Ik zou vooral zien dat je iemand krijgt die je dieren goed verzorgt,de rest been je dan wel bij als je terug bent. Het is maar goed bedoeld advies he.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 18:17

haha1995 schreef:
Je zegt het werk is niet alleen te doen, je moet fysiek en spierballen hebben... Pas op ik snap dat je het graag netjes wilt hebben, maar misschien moet je wat dingen loslaten. Persoonlijk vind ik zwembad onder houden het onkruid trekken je omheining nalopen, wel het terrein onderhouden.
Ik heb zelf wat paarden lopen en weet ook dat het best wat werk is,Ik heb ook moeten leren loslaten als een ander komt en niet alles na mijn maatstaven gaat. Ik zou vooral zien dat je iemand krijgt die je dieren goed verzorgt,de rest been je dan wel bij als je terug bent. Het is maar goed bedoeld advies he.

Dank je voor je goedbedoelde advies. Als je de heiningen niet naloopt, weet je niet of je de paarden daar kunt zetten. Ik vind dat geen terreinonderhoud.

Het zwembad onderhouden hoeft alleen als je zelf wilt zwemmen. Als je wel wilt zwemmen en in een algensoep wilt zwemmen door niet de chloortabletten erin te doen of de bladeren eruit te vissen, vinden wij dat prima.

Onkruid uit het grind trekken, deden oppassers die hier eerder waren, ongevraagd gewoon zelf. Hartstikke lief en superfijn. Helaas kunnen zijn niet in september.