DocHorse retourbeleid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

DocHorse retourbeleid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 12:41

Ik heb een paar weken geleden een shirtje besteld bij DocHorse. Het bleek niet goed te passen en heb het dus een dag of twee/drie later retour gestuurd op eigen kosten na contact met DocHorse. Vervolgens sturen ze me een rekening voor de door hen gemaakte verzendkosten + de Klarna kosten:

De kosten die nog open staan zijn de verzendkosten van 4,95 die je hebt betaald tijdens het bestellen van je artikel en de 1,50 klarna kosten

(Ik heb expres voor achteraf betalen gekozen omdat ik heb gemerkt dat de terugbetaling na zo'n retour wel eens op zich laat wachten bij de gemiddelde webshop)

Ik ben gaan zoeken wat de precieze regels zijn en ik lees bij oa de consumentenbond dat dit dus helemaal niet mag. Ze mogen de kosten voor hun verzendkosten niet aan mij doorberekenen en ik moet zeggen, bij zo'n normaal gesproken fijne webshop als DocHorse (zolang je dus geen retour stuurt :') ) heb ik alleen maar goede ervaringen. En dat ik het pakketje wat ik retour wil sturen zelf moet betalen vind ik ook normaal.
Het gaat me niet om het geld, maar wel om het principe. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: DocHorse retourbeleid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 13:04

Veel bedrijven hebben geen idee hoe het met wet- en regelgeving zit. En aangezien veel klanten het ook niet weten, komen ze er vaak mee weg. Wat betreft verzendkosten heb jij gelijk: een webwinkel mag jou slechts 1 maal verzendkosten laten betalen. Aangezien jij de retour al betaald hebt, mogen ze de originele verzendkosten niet aan jou doorberekenen. Het zou anders zijn als je gratis had mogen retourneren, maar dat is hier niet het geval. Er vanuit gaande dat je de gehele bestelling geretourneerd hebt, tenminste. Anders ligt het nog weer anders.

Wat betreft Klarna durf ik je eigenlijk geen antwoord te geven, maar daar ben ik wel benieuwd naar.

Meestal werkt het om ze gewoon even met de wet-en regelgeving om de oren te slaan. Ik ben de vriendelijkheid zelve, maar voor dit soort dingen heb ik vaak weinig geduld, eerlijk gezegd.

Gulpje

Re: DocHorse retourbeleid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 15:38

Beetje late reactie maar dank voor je bevestiging! Ze hebben het netjes opgelost omdat ik ze inderdaad heb teruggestuurd hoe het wettelijk zit dus helemaal prima.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 07:32

Dochorse is een beetje aan het prutsen met retour en de laatste tijd.

Ik kreeg van hun het verkeerde product, moest ik eerst zelf ook nog het retour betalen. Uiteindelijk wel een retourticket gekregen, maar geld terug terug krijgen duurde weer heel lang.

Kopen gaat prima, maar geld terugkrijgen is echt een dingetje daar.