Ervaringen skywalker/flying dutch man/longeren in molen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Ervaringen skywalker/flying dutch man/longeren in molen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-25 19:41

Wie heeft er ervaringen met dit concept en dan met name gelijktijdig gebruik? Wat werkt wel, wat werkt niet.

Hoor het graag :D

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 20:19

Mijn schoonzoon heeft hem 4 jaar geleden laten bouwen. In de molen plek voor 6. Gelijktijdig gebruiken we hem niet, is allemaal privé, dus paarden gaan in de ochtend met mesten de molen in en in de middag wordt er getraind. Ideaal is de jonge paarden beleren; als je er onverhoopt naast ligt in de longe, dan hoef je niet bang te zijn dat je in een stijl komt te hangen. Minpuntje is wel dat je steeds zand uit de longe op de mat van de molen loopt, waardoor de deur lastig sluit. Kwestie van einde dag alles vegen, maar als je een jonkie heb die schieterig is, dan wil ik het liefst zo snel mogelijk de boel sluiten en in het midden van de cirkel kunnen staan :')

Verder met winddoek erom wel echt fijn om in de winter of regen je paarden te kunnen doen. Kost wat, maar met 25 paarden zeker de investering waard.
We hebben 1x de geleiders laten vervangen omdat de lagers snel stuk waren, maar dat kwamen ze snel oplossen.

ruitje

Re: Ervaringen skywalker/flying dutch man/longeren in molen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-25 20:26

Bedankt! Ik denk inderdaad dat de meeste stallen hem niet tegelijk gebruiken maar zoals jij aangeeft.