Plaats gezocht voor twee lieve pony’s!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fems_Tinkie

Plaats gezocht voor twee lieve pony’s!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-25 11:53

Voor mijn twee pony’s, Tweety (een leuke ruin van 1,35 m) en Tinkie (een rustige merrie van 1,42 m), ben ik met spoed op zoek naar een fijne plek waar ze 24/7 buiten kunnen staan. <3

{:} Wat we zoeken:
- Een weiland met afdak of schuilstal, en water (stroom is een plus!)
- Gedeelde weide met andere paarden of pony’s op pensioen

Kortom gewoon een rustige, ruime omgeving waar ze gewoon lekker “paard kunnen zijn”. :j

Regio: maakt niet uit – ik sta open voor alles
Zelf woon ik in Sint-Annaland dat is een dorpje in Zeeland, nu is België ook zeker een mogelijkheid - andere landen ook

Periode: tijdelijk (ca. 3 maanden), maar permanente of (half)jaarlijkse plek is bespreekbaar

Tweety en Tinkie zijn sociaal, vriendelijk en gewend aan 24/7 buiten staan en een fijne omgeving. Ze zijn geen slopers en gaan goed samen met andere paarden. Tinkie is wat introvert en vaak staat zij onderaan in de rangorde, Tweety kan goed voor zichzelf op komen.

Ik ga binnenkort op reis en wil daarom een veilige, ruime en prettige plek voor ze regelen. Een plek op een paardenpensioen zou ook ideaal kunnen zijn.

Heb jij zo’n plek of weet je iets? *\o/*
Stuur me dan gerust een berichtje hieronder!

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken! _/-\o_

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 12:29

Je zoekt dus ook wel volpensionverzorging er bij nu je zelf weg bent?

Je zou bij Den ouden stal kunnen vragen of er plek is. Daar staan ze vol pension. Het is een pensioenstal, maar ze doen ook wel tijdelijke stallen: https://www.denoudenstal.nl/

Fems_Tinkie

Re: Plaats gezocht voor twee lieve pony’s!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-25 12:42

Dat kan wel met verzorger maar is niet verplicht, het hoeft niet veel luxe te zijn en niet mega duur! :)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 13:03

Ja snap ik maar als je weg bent kan je geen waterbakken vullen of mesten :) Dat is vaak op stallen nog aan de orde. Bij de stal die ik noemde hoeft dat in elk geval niet. Hij zit in Wagenberg trouwens

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 13:27

Fems_Tinkie schreef:
Dat kan wel met verzorger maar is niet verplicht, het hoeft niet veel luxe te zijn en niet mega duur! :)

Wat bedoel je met niet verplicht? Ik neem aan dat je wel wil dat iemand ze controleert op wondjes, ingrijpt bij problemen of ziekte en de algemene gezondheid in de gaten houd? Assisteert bij de smid, kijkt of ze niet te dun of te dik zijn, etc etc.

Ik snap dat je geen luxe zoekt als ze niets hoeven te doen, maar juist de plekken waar er echt gezorgd word voor je paarden vragen doorgaans iets meer. Daar staat dan tegenover dat je ook met een gerust hart weg kan...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 13:31

Merries? Ruin ? Hoe oud zijn ze?
Mogen ze onbeperkt op gras?

Ik heb eventueel nog wel plaats op mijn huurweide.
Uiteraard komt er verzorging bij kijken, zeker als je er zelf minimaal 3 maanden niet naartoe kan komen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 14:32

hoi, vriendin heeft in schaik, brabant, A50 plekje voor 2 pony's komt te staan met ander welsh merrie en een paint merrie waar ze zelf nog op rijdt, welsh zou dan achter blijven en dat gaat niet altijd lekker dus vandaar dat ze plek aanbied.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 18:26

pb gestuurd

Fems_Tinkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-25 14:03

Kidde schreef:
Ja snap ik maar als je weg bent kan je geen waterbakken vullen of mesten :) Dat is vaak op stallen nog aan de orde. Bij de stal die ik noemde hoeft dat in elk geval niet. Hij zit in Wagenberg trouwens

Dankjewel!! Ik begreep je even verkeerd, maar alsnog bedankt! :)

Fems_Tinkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-25 14:04

0000 schreef:
Fems_Tinkie schreef:

Wat bedoel je met niet verplicht? Ik neem aan dat je wel wil dat iemand ze controleert op wondjes, ingrijpt bij problemen of ziekte en de algemene gezondheid in de gaten houd? Assisteert bij de smid, kijkt of ze niet te dun of te dik zijn, etc etc.

Ik snap dat je geen luxe zoekt als ze niets hoeven te doen, maar juist de plekken waar er echt gezorgd word voor je paarden vragen doorgaans iets meer. Daar staat dan tegenover dat je ook met een gerust hart weg kan...

Ik had het even verkeerd gelezen, je hebt zeker gelijk! :j

Karma_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 17:40

je hebt pb

jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 14:44

Ik heb wel een fijne betaalbare plek met volledige verzorging voor 3 maanden maar zit wel heel ver weg voor jou, Noordoostpolder.