Stalling gezocht omgeving Berkel en Rodenrijs

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horselife91

Stalling gezocht omgeving Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 14:52

Beste bokkers,

Ik ben mij aan het oriënteren wat betreft mogelijkheden qua stalling in de omgeving Berkel en Rodenrijs, Bergschenhoek, Bleiswijk en dergelijke.

Gewenste is toch wel:
- binnenbaan
- mogelijkheid tot het afnemen van service
- gemoedelijke stal/sfeer
- ben niet beroerd om handen uit te steken en te helpen of voor andere wat te doen

Qua prijs is een hoop mogelijk.

Ben ook vooral benieuwd of iemand ervaring heeft met stal Molenaar, bij gemeentehuis Bergschenhoek en stal Westerman, daar wel veel in mijn omgeving al over gehoord, maar vooral benieuwd naar wachtlijst.
Fijnst is dat er geen eeuwenlange wachtrij is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 15:28

Stal Molenaar vind ik een enge binnenbaan hebben. Er is op de korte zijde geen bakrand. Je paard kan zo op het gladde beton gaan staan. Er is alleen een 20x40 baan. Ik weet niet of je 20x60 zoekt?
Wel weide gang, dat is fijn.

Westerman moet je me even mee helpen. Is dat in Bleiswijk, aan de Merenweg? Dat nieuwe spul?
Edit: nee dus (Google is mijn vriend). Ik wist helemaal niet dat daar een stal met binnenbaan zat. Grappig.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 15:30

Westerman zit in Pijnacker. Volgens mij een fijne stal wat ik van de verhalen hoor. Er was ook altijd service mogelijk. Ze hadden wel een lange wachtlijst altijd... Ik denk dat je dit het beste bij ze zelf kan navragen. Ik weet wel dat je via via toch soms eerder aan de beurt kwam op de wachtlijst

Horselife91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 16:36

Haha ja Westerman is bij mij verder bekend maar wou kijken of meerdere er bekend mee waren. Andere stallen met de zelfde voorzieningen die jullie kennen?

rien10

Re: Stalling gezocht omgeving Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 16:38

Manege Lansbergen. Grote binnenbaan (geen 60 meter) kleine overdekte baan zonder wanden. Twee buitenbanen meen ik.
Horsecenter Pirouette. 20 x 60 buitenbaan en een springtuin. 20 x 40 binnenbaan, 20 x 60 binnenbaan.
En dan die stal in Bleiswijk, waarvan ik geen idee heb hoe het heet. En ze hebben geen binnenbaan.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 16:49

Op de Merenweg zit qua officiële stallen alleen Fair2Horses, maar die hebben overigens wel een binnenbak?

In Bleiswijk/Moerkapelle zit verder nog stal Anna's hoeve: http://www.stalannashoeve.nl/voorbeeld-pagina/

Je mag hier alleen helaas niet op zondag komen.

Anders misschien nog stal Dijkshoorn of stal Van der Helm. Wel beiden in Zoetermeer.

Hier ben ik ook eens bij iemand langs geweest: https://jacobshoevereeuwijk.nl/ Ik vond het ook een mooie stal. Maar ik weet niet of het voor je aan te rijden is. Ook wel mogelijkheden om ze buiten te zetten. Wel een lange wachtlijst destijds.

Lansbergen vind ik altijd wel een ordinaire en schreeuwerig sfeer eerlijk gezegd, maar goed misschien is dat ook persoonlijk
Laatst bijgewerkt door Kidde op 26-06-25 17:00, in het totaal 5 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 16:55

Klopt. Fair to horses heeft een binnenbaan, 20 x 60

Horselife91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 17:23

En iemand bekend met Schieruiters? Ik ken het van wedstrijden maar voor de rest geen idee.