Gevorderde dressuurles omg Leiden (geen eigen paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Gevorderde dressuurles omg Leiden (geen eigen paard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-25 14:58

Hoi allemaal,

Wie kent er een plek in de omgeving van Leiden waar ik met enige regelmaat een goede dressuurles zou kunnen volgen? Ik les nu regelmatig bij de Passage Hoeve in de Beemster, waar ik erg tevreden over ben en ook zeker blijf komen, maar vanwege de reistijd is dat niet zo vaak mogelijk als ik zou willen.

Wie kent er iets? Ik wil mezelf graag blijven verbeteren, ook nu ik geen eigen paard meer heb, en beleef veel plezier aan de harmonie van de dressuur.

TurdusMerula

Re: Gevorderde dressuurles omg Leiden (geen eigen paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 12:41

Manege hoogeboom hoorde ik ‘vroeger’ goede verhalen over, weet niet hoe het er nu is naar de moeite waard om te checken denk ik

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 19:33

TurdusMerula schreef:
Manege hoogeboom hoorde ik ‘vroeger’ goede verhalen over, weet niet hoe het er nu is naar de moeite waard om te checken denk ik

Die bestaan niet meer.. is overgenomen en nu Time Stables. Voor zover ik weet geven die geen les op eigen paarden maar je kan ze altijd eens bellen.

Wat voor paard zoek je TS? Basis dressuur of hoger niveau? Hoe groot ben je zelf? Wij hebben een kleine privé stal in Sassenheim en mijn moeder geeft evt wel les op haar eigen paard. Ook hebben we een equisimulator voor houding / zit analyse en les. Je mag me altijd een pb sturen voor wat meer informatie.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 19:45

De Ripse Ruiters in Rijpwetering zijn ook wel okee geloof ik!

Edit: Hmm als ik op Facebook kijk, raak ik toch minder enthousiast. Ik ken wel echt iemand dacht ik die daar heel fatsoenlijk rond reed en les had op de manege paarden.

Is een vast bijrijdpaard niks voor je voor bijv 1x per week? Iedereen zoekt in die regio altijd wel een nette ruiter..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-25 22:12

Bedankt voor de reacties allemaal!

Lastig om te zeggen of ik basisdressuur if hogere dressuur zowel, omdat ik niet zozeer voor de trucjes ga maar voor de correctheid en het nette rijden, maar laten we zeggen de hogere dressuur. Dus niet wat je op een manege vindt.

@Ladyson: zou ik graag weer willen op termijn. Als je iemand weet die een serieuze ruiter zoekt om lekker met het paard aan de slag te gaan: graag! Het aanbod is in mijn ervaring niet heel erg ruim in de heel directe omgeving: vaak echt projectpaarden waar de eigenaar en de instructrice niet meer op durven :)), langdurig geblesseerde paarden of paarden met zeer hoge kosten en eisen. Dus ik ga wel weer rustig zoeken, er moet toch iets moois rondlopen :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 22:37

Ik bekap in de regio. Ik zal mijn oren voor je open houden. :j

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 23:03

Driebruggen is dan denk ik ook te ver? Mijn beste vriendin geeft privélessen op onder andere haar Z paard. Paarden staan in de zomer 24/7 buiten en in de winter ook of zo lang mogelijk :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-25 23:37

Driebruggen zou prima zijn hoor, dat is maar een half uurtje vanaf mij.

Bedankt voor de tips weer! En bedankt TurdusMerula!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-25 00:40

Capriootje schreef:
TurdusMerula schreef:

Die bestaan niet meer.. is overgenomen en nu Time Stables. Voor zover ik weet geven die geen les op eigen paarden maar je kan ze altijd eens bellen.

Wat voor paard zoek je TS? Basis dressuur of hoger niveau? Hoe groot ben je zelf? Wij hebben een kleine privé stal in Sassenheim en mijn moeder geeft evt wel les op haar eigen paard. Ook hebben we een equisimulator voor houding / zit analyse en les. Je mag me altijd een pb sturen voor wat meer informatie.

Aanvulling (sorry, vergeten): ik ben 1.78 met lange verberg. Een simulator lijkt me ook super interessant voor een keer, dat heb ik nog nooit gedaan!

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 01:39

Ik ben heel voorzichtig met maneges gezien de verhalen die je vaak hoort, maar wellicht zijn deze 2 interesant?

De Manege in Voorschoten heeft tegenwoordig (sinds een half jaar ofzo) een instructrische erbij die zelf ZZ-Zwaar rijd en een paar paarden die tot Z hebben gelopen. Je zag toen zij erbij kwam idd heel duidelijk wat een verschil dat maakte, en zij was ook meteen zeer gelieft bij zowel manegeklanten als pensionklanten. Die manege was een kwartiertje fietsen toen ik nog in Leiden woonde.

Als je een auto hebt is wellicht Manege Xenophon een optie (van Dineke Verhoog). Die hebben een optie voor privéles door instructeurs die zelf minimaal ZZ-Licht rijden en hebben ook paarden voor lesklanten die tot Z hebben gelopen.