Stalling omg. Alphen aan den Rijn ZH

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daanco

Stalling omg. Alphen aan den Rijn ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 11:27

Ivm een verhuizing, ben op zoek naar een stalling rondom Alphen aan den Rijn. Wij wonen nu nog in Gelderland en hebben geen ervaringen in deze regio.

Voorwaarden:
Hooi/voordroog
Veel buiten
Rijbak

Ik kan alleen op de fiets naar stal, dus het moet goed te bereikbaar zijn.
Max stal prijs 350.

Weten jullie iets?
Graag zou ik wat ervaringen van stallingen in de regio willen horen. Ik heb diverse stallen online opgezocht waarbij het mij opvalt dat er een aantal stallen zijn die maandelijks advertenties plaatsen, dat vind ik vreemd. Wil geen namen noemen maar ben wel blij met ervaringen!

itsmi

Re: Stalling omg. Alphen aan den Rijn ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:45

Pensionstal lafleur in Bodegraven heeft verbouwingen gehad en daardoor nu vgm nog 1 stal vrij.
Hele dag buiten in paddock met ruwvoer In de winter. In de zomer keuze tot hele dag paddock, hele dag weide of 24/7 weide.
Is te fietsen alphen-Bodegraven het ligt er alleen aan vanaf waar in alphen je komt te wonen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 14:49

Omdat dit topic beter past op Ervaringen en Diensten (ED) ga ik het daarheen verplaatsen.
VSW --> ED

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 15:06

Is het voor een ruin of merrie, hoe oud is je paard, per wanneer verhuis je. Op het land een must of beperkt, nacht op stal op 24/7 buiten met schuilmogelijkheid.
Is voerbeurten, klusjes doen enz. een mogelijkheid voor je.

Iets meer info over je paardje en wat je wil is wel fijn en welke kant van Alphen ga je wonen?

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 15:30

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 23:24

Zoek je kleinschalig of een grotere stal? En eventueel zelf klusjes doen of volpension? Ik vrees dat de grotere stallen een hoger maandbedrag rekenen dan jouw budget maar zeker de (kleinere stallen) in de dorpjes Woubrugge, Ter Aar of Aarlanderveen zijn goed te doen op de fiets vanuit Alphen.

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 23:54

Excellent Stables in Aarlanderveen is vanuit Alphen ook prima te doen.
Is alleen wel een wachtlijst op dit moment. Wat is de planning voor het verhuizen?

Daanco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-25 20:32

Bedankt voor jullie reactie.

De genoemde stallen heb ik inderdaad gelezen. Maar als je gaat kijken is altijd alles leuk en fijn. Maar ik ben juist benieuwd naar ervaringen.

Er is een stal in woubrugge die mij heel fijn lijkt, maar ik heb zulke nare verhalen gehoord over de eigenaresse dat ik daar niet meer heen durf. Ik ken weinig mensen in en rond Alphen, dus zoek wel een plek waar de stal sociaal is en de eigenaar goed voor de paarden

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 20:38

Stal de braassem, woubrugge.
Iressa stables(ookwel Kroes)
Helena Hoeve

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 22:27

Daanco schreef:

De genoemde stallen heb ik inderdaad gelezen. Maar als je gaat kijken is altijd alles leuk en fijn. Maar ik ben juist benieuwd naar ervaringen.

Er is een stal in woubrugge die mij heel fijn lijkt, maar ik heb zulke nare verhalen gehoord over de eigenaresse dat ik daar niet meer heen durf. Ik ken weinig mensen in en rond Alphen, dus zoek wel een plek waar de stal sociaal is en de eigenaar goed voor de paarden

Welke stal bedoel je mag ook via pb ken aardig wat stallen in de omgeving

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 22:44

Steppe schreef:
Daanco schreef:

Welke stal bedoel je mag ook via pb ken aardig wat stallen in de omgeving

Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar