Ervaring tent aan trailer (Ifar Williams)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RockyMH

Ervaring tent aan trailer (Ifar Williams)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-25 21:37

Ik heb al heel wat afgezocht op internet maar kom bar weinig informatie tegen over de voortent die je aan een Ifar Williams trailer kan vastmaken. Dus dan maar de vraag stellen op bokt :)

Is er iemand die ervaring heeft met zo’n tent en er meer over kan vertellen?
zoals; makkelijk vast en weer los te maken aan de trailer, goede kwaliteit, wel of niet handig dat de tent vast zit aan de trailer?

Inmiddels rij ik op mijn jonge Rocky en willen we samen mooie avonturen aangaan. Eigen camper met trailer erachter is nog een stap te ver dus lijkt mij zo’n tent aan de trailer een mooie tussenoplossing.

Dee_Es

Re: Ervaring tent aan trailer (Ifar Williams)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 22:33

Nog nooit gezien dit. Lijkt me handig om op een lange wedstrijddag met veel wachten uit de zon/regen/wind te kunnen zitten maar voor echt kamperen lijkt me een gewone tent met binnentent comfortabeler.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 23:00

Hier is al volgens mij al eens een topic over geweest van iemand die er in de zomer tijdelijk in wilde gaan wonen voor een verbouwing of zo iets.
Kan het alleen niet terug vinden.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 23:50

Dee_Es schreef:
Nog nooit gezien dit. Lijkt me handig om op een lange wedstrijddag met veel wachten uit de zon/regen/wind te kunnen zitten maar voor echt kamperen lijkt me een gewone tent met binnentent comfortabeler.

Volgens mij kan je er of een binnentent bijkopen of is er een versie met een binnentent.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 00:12

Een leuk idee om met je paard op stap te gaan.
Ik vraag mij af wat het voordeel zou zijn t.o.v een losse tent.
Wil je de trailer dan gebruiken als stalling?

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 00:45

RockyMH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 12:36

Dee_Es schreef:

Het is verkrijgbaar met binnentent en aparte slaapgelegenheid.

RockyMH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 13:00

senna21 schreef:
Een leuk idee om met je paard op stap te gaan.
Ik vraag mij af wat het voordeel zou zijn t.o.v een losse tent.
Wil je de trailer dan gebruiken als stalling?

Dat het een snelle manier is om een tent op sta hoogte te creëren en je gelijk extra opbergruimte hebt, de trailer dus.
Ik moet er niet aan denken om een tent op te zetten met al die stokken en ingewikkeld gedoe :D

En inderdaad wil ik het dan gaan gebruiken om korte uitstapjes met mijn paard te gaan maken. Paard gaat dan wel een weide of paddock in. Ik kan dan slapen en recreëren in de tent tussen ritten/workshops/clinics in.
Laatst bijgewerkt door RockyMH op 18-05-25 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

RockyMH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 13:01

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 13:05

Ik gebruik m’n trailer zelf altijd als slaapplek.
Heb een zelfgemaakt binnen tentje, zo’n opblaasbaar bedframe van decathlon en een matje er in staan. Op de vloer een simpel plastic zeil, maar anderen met wie ik ga gebruikenvloerbedekking/tegels

RockyMH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 13:14

SjonnieZ schreef:
Ik gebruik m’n trailer zelf altijd als slaapplek.
Heb een zelfgemaakt binnen tentje, zo’n opblaasbaar bedframe van decathlon en een matje er in staan. Op de vloer een simpel plastic zeil, maar anderen met wie ik ga gebruikenvloerbedekking/tegels

Dat is ook een idee. Heb je een foto van je zelfgemaakte binnen tentje? En hoe je die dan vastmaakt.
Alle tips en tricks zijn welkom :)

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 14:17

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb geen hele duidelijke foto’s zoals je ziet.
Het is een lap stof die over de voor en achterstang hangt. In het midden is een tunnel gemaakt waardoor je zo’n buis waardoor je een douche gordijn tussen de muren klemt, door kunt doen en een punt kunt creëren
Aan de beide uiteinden kun je ook zo’n tunnel maken dan blijft het gordijn fijn hangen.

Dit gecombineerd met een kacheltje indien nodig is echt zalig.

Wat bij trailer slapen wel belangrijk is, is dat je de kieren bij de achterklep met iets afdekt. Dat veroorzaakt in mijn trailer de meeste kou. Ook hier gebruik ik afdekzeil voor maar ik hou dan ook totaal niet van vocht. Het tentje houdt vooral de vocht weg als het buiten nat en kouder is. Op warme dagen gebruik ik het eigenlijk nooit.
Het grote voordeel van de trailer vind ik dat je je gewoon staand kunt aankleden en droog blijft onder alle omstandigheden.
Bij de NVVR kampeert inmiddels het merendeel in z’n trailer.

Om lekker te kunnen zitten buiten knoop ik wel meestal, alleen of met een ander, een tarp aan de trailer.

Afbeelding

RockyMH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 16:18

SjonnieZ schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Het is een lap stof die over de voor en achterstang hangt. In het midden is een tunnel gemaakt waardoor je zo’n buis waardoor je een douche gordijn tussen de muren klemt, door kunt doen en een punt kunt creëren
Aan de beide uiteinden kun je ook zo’n tunnel maken dan blijft het gordijn fijn hangen.

Wat bij trailer slapen wel belangrijk is, is dat je de kieren bij de achterklep met iets afdekt. Dat veroorzaakt in mijn trailer de meeste kou. Ook hier gebruik ik afdekzeil voor maar ik hou dan ook totaal niet van vocht. Het tentje houdt vooral de vocht weg als het buiten nat en kouder is. Op warme dagen gebruik ik het eigenlijk nooit.
Het grote voordeel van de trailer vind ik dat je je gewoon staand kunt aankleden en droog blijft onder alle omstandigheden.

Om lekker te kunnen zitten buiten knoop ik wel meestal, alleen of met een ander, een tarp aan de trailer.

[ Afbeelding ]

Dank je wel!

En die laatste foto ziet er gezellig uit, ik ben wel zo’n type die dit ook kan gaan doen :j
Ik twijfel nog om lid te worden van de NVVR, mijn paard is nog jong en ik ben net begonnen om het buiten rijden op te bouwen. Zijn gedrag is top gaat echt om spier en conditie opbouwen.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 21:18

RockyMH schreef:
SjonnieZ schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Dank je wel!

En die laatste foto ziet er gezellig uit, ik ben wel zo’n type die dit ook kan gaan doen :j
Ik twijfel nog om lid te worden van de NVVR, mijn paard is nog jong en ik ben net begonnen om het buiten rijden op te bouwen. Zijn gedrag is top gaat echt om spier en conditie opbouwen.

Gewoon lid worden.
De ritten variëren in lengte, zwaarte en tempo en er is altijd de mogelijkheid om een rit op afspraak te maken met 1 van de leden die zich hiervoor heeft opgegeven.
Bij de weekenden is er altijd wel iemand die het een dagje rustig aan wilt doen.
En er zijn andere activiteiten. Bijvoorbeeld obstakel trainingen, TREC of TwE kennismakingen etc.
En het mooie.. we rijden altijd volgens het principe de zwakste schakel bepaalt en daar doet niemand moeilijk over.

Dus…tot gauw ;)