workshop horsemanship voor kinderen? (gezocht)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

workshop horsemanship voor kinderen? (gezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 14:26

Mijn kleinkinderen, met name de kleindochter, is gek op paarden en pony's (eigenlijk op alle dieren, maar speciaal paarden dus). Ze heeft wel eens vaker her en der op een pony gezeten, maar echt op les gaan is voor de moeder te duur. Nou leek het mij leuk als we eens ergens naartoe gaan waar ze bv een dagje of twee daagjes of zo (te combineren met overnachting ter plekke of in de buurt) eens echt kennis kan maken met het verzorgen en rijden op een pony, maar ook ermee omgaan, grondwerk etc. Graag Natural horsemanship dus, gezien ik zelf nogal een voorstander ben van heel diervriendelijk met paarden omgaan. Ik had vroeger paarden , reed bitloos, deed veel grondwerk en zelfs agiity met de pony's Het zou leuk zijn als zij ook op die manier kennis kan maken met paarden.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 17:31

Even een paar vragen. Wonen ze in Nederland en hoe oud zijn ze? Dan is het misschien iets makkelijker om plekken aan te raden.

liljebo

Re: workshop horsemanship voor kinderen? (gezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 17:45

Ja, in Nederland en 8 en 10. Maar het gaat niet om vaste lessen. Daar is geen budget en mogelijkheid voor. Het gaat echt om 1 of 2 leuke dagen

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:35

Ja, dat laatste had ik al uit je vorige bericht begrepen. Ik ga eens voor je nadenken.

Misschien kan je hier iets regelen: https://www.katjamehlhorn.nl/ . De personen die daar clinics hebben verzorgd ken ik wel, dat zijn hele fijne personen. Ik kan me niet voorstellen dat die clinics geven bij iemand die niet hetzelfde voorstaan als wat zij doen.

Het zal niet eenvoudig zijn om iets te vinden, zeker als je het echt alleen met die twee kinderen wil laten gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Jet op 05-05-25 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:38

Bij happy horsemanship?

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:45

Zou NHPK in Amen iets kunnen zijn? Daar kun je ook logeren zie ik. Zelf geen ervaring mee hoor.

anvt_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:51

Pony Connect of horse and soul

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:53

Kijk eens bij Stal Renate in Tynaarlo (Drenthe)

Daar kun je overnachten in een super leuke pipowagen, en ze kan je vast iets bieden rondom grondwerk met de pony's aldaar.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 21:05

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 19:59

Jet schreef:
Ja, dat laatste had ik al uit je vorige bericht begrepen. Ik ga eens voor je nadenken.

Misschien kan je hier iets regelen: https://www.katjamehlhorn.nl/ . De personen die daar clinics hebben verzorgd ken ik wel, dat zijn hele fijne personen. Ik kan me niet voorstellen dat die clinics geven bij iemand die niet hetzelfde voorstaan als wat zij doen.

Het zal niet eenvoudig zijn om iets te vinden, zeker als je het echt alleen met die twee kinderen wil laten gebeuren.

Op zich interessant, maar heftige prijzen. Zal inderdaad lastig zijn en lukt het niet, dan is daar niets aan te doen . Maar eens rondkijken kan altijd

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 20:04

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 20:11

Wil je overnachten en de paarden op dezelfde lokatie. Zo niet kan ik je wel een persoon aanraden die een super stap heeft met heel veel dieren die het misschien wel leuk vind. Moet je alleen wel ergens anders slapen

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-25 15:14

butengeweun schreef:
Wil je overnachten en de paarden op dezelfde lokatie. Zo niet kan ik je wel een persoon aanraden die een super stap heeft met heel veel dieren die het misschien wel leuk vind. Moet je alleen wel ergens anders slapen

sorry voor de late reactie. Druk gehad. En ja, eigenlijk wel op die plek logeren. Maar door recente omstandigheden moet ik het nu sowieso even op de lange baan schuiven. Soms gaan dingen net even iets anders dan verwacht