Stalling Bergen Schoorl na aanleiding kissingspines

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kmbly

Stalling Bergen Schoorl na aanleiding kissingspines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-25 13:57

Haii!

Sinds kort ben ik er achtergekomen dat mijn paard milde kissingspines heeft. Nu zijn de verwachtingen niet zeer ernstig dat ik er nooit meer op kan rijden. Maar het geeft me geen fijn gevoel meer om hem uit te brengen in de sport op hoog niveau.
Daarom zat ik te denken om hem als ik DE plek heb gevonden te verhuizen.
Waar ik nu sta, sta ik niet slecht. Allerlei faciliteiten waar we baat bij hebben: solarium, stapmolen, binnenbak, twee buitenbakken en veel paddocks, onbeperkt hooi en goed toezicht (zo kwamen we er vroeg achter dat ie koliek had een paar weken geleden). Overigens werk ik op de locatie als instructeur, dus ik zie hem ook veel.

Maar waarom zit ik dan toch te twijfelen om te verhuizen?

Ik gun hem een plek waar die lekker veel buiten kan zijn met andere paarden in plaats van een dagdeel. Waar die zelf meer beweging heeft en een rustige omgeving.
Dan wil ik best die binnenbak van mijn lijstje schrappen en de kilometers door de vingers zien, maar dan wil ik ook lekker dichtbij het bos/duin/strand zitten.

Nu heb ik al rond gekeken, bij bvb poelenburg, maar daar moet je blijkbaar blij zijn als je paard ‘s winters een uur in de paddock kan…?
Ook vond ik de ontvangst niet erg vriendelijk tijdens de rondleiding.

Vrijdag wil ik bij stal dapper langsgaan. Ik heb ook gevraagd bij boerderij jonker.

Ik zit vooral een beetje te kijken wat er op de route ligt van mijn woon werk verkeer. Vanuit ong Heerhugowaard naar Den Helder.

Weet iemand of heeft iemand een plek dat rond dat gebied ligt en ongeveer een half uur uit Heerhugowaard is en op de route, waar ik vanuit de stal ongeveer een kleine 20 min te paard het bos in kan?
Veel buiten, ruime stallen, een goede bak,
Gezellige sfeer, uitmest en binnen en buitenzet service. Mogelijkheid om een eigen kast mee te nemen.. :P

Bij privé stallen wil ik natuurlijk best helpen. Als er een keer bijvoorbeeld vakantie is om taken over te nemen of even extra stallen uit te mesten. Etc.

Zo dat was mijn hele bericht. Hihi

Love_myhorse

Re: Stalling Bergen Schoorl na aanleiding kissingspines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 23:16

Stal koopman aan de kogendijk?

Stal nelis?

Dorine92

Re: Stalling Bergen Schoorl na aanleiding kissingspines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 00:14

Koopman wilde ik inderdaad ook zeggen. Ik zou niet een betere optie weten

Kmbly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-25 11:24

Ik ben van de week bij stal dapper langsgeweest en moet nog even plannen om bij Koopman langs te gaan.
Maar daar werd me wel duidelijk dat ze zomers sowieso 24/7 buiten staan.
Die van mij is dat helemaal niet gewend, dus zoek wel een plek waar hij ‘s avonds binnen staat.

Maar voor nu ben ik heel enthousiast over stal dapper!

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 12:09

24/7 buitenstaan kunnen ze aan wennen hoor.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 12:11

Kmbly schreef:
Ik ben van de week bij stal dapper langsgeweest en moet nog even plannen om bij Koopman langs te gaan.
Die van mij is dat helemaal niet gewend, dus zoek wel een plek waar hij ‘s avonds binnen staat.

Jonker sta ik en daar staan ze zomers ook 24/7 buiten

Kmbly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 09:45

Oskarrino schreef:
Kmbly schreef:

Jonker sta ik en daar staan ze zomers ook 24/7 buiten

Weet je of ze nog plek hebben en wat het kost?
Ik heb een mail gestuurd maar heb nog geen reactie en ruim een jaar geleden was het enige antwoord wat ik kreeg op de mail dat er geen plek was