Paard doorrijden Noord-Brabant

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elinedeau95

Paard doorrijden Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-25 14:10

Ik ben opzoek naar een fijn adres om mijn paard door te rijden. Ik merk dat ik zelf te onzeker ben om het zelf te doen. Hierdoor vind ik het fijner als ik haar lekker een tijdje weg kan brengen. Ze mist vooral balans onder het zadel en ook een stukje kracht om zichzelf in balans te houden. Het meest perfecte is als ze aan huis komen, maar ben bang dat dit niet te vinden is. Vandaar de vraag of er een fijne plek is om haar weg te brengen. Paard is wel zadelmak en erg braaf. Gaat echt om de dressuur basis.

Ik woon zelf in Den Bosch dus een beetje in de regio is fijn. Bereid om maximaal 1 uur te rijden. Mijn eisen zijn:
- onbeperkt goed ruwvoer
- veel buiten of onbeperkt buiten
- Mogelijkheid om te komen kijken en ook om zelf een keer te rijden tussendoor/aan het einde
- Rijden op basis van biomechanica dus denk aan Rien van der Schaft, TAKT, feather light horsemanship, Astrid Hoppenbrouwers, Regelink, etc. Dit zijn ook fijne plekken om een paard naar toe te brengen maar zitten al snel op 1,5 uur rijden. Dat vind ik wel veel voor lange tijd. Ik mis mijn paard dan gewoon te erg.
- Meest perfecte is als iemand aan huis kan komen!!!

Kent iemand een fijn plekje op maximaal 1 uur rijden vanaf Den Bosch?

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 14:18

Hi,

Je zou is kunnen kijken naar Hoeve Chavez. Zij zitten in Heerle Noord-Brabant en binnen het uur rijden vanaf Den Bosch schat ik in. Ze doen hoofdzakelijk PRE's maar je zou ze eens kunnen benaderen. Mijn eigen merrie staat daar nu om te worden beleerd en doorgereden te worden.

Ik denk ook dat ze erg dicht bij jou eisen in de buurt komen :)

0000

Re: Paard doorrijden Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 22:26

Ik heb waarschijnlijk binnenkort weer plek en sluit denk ik goed aan bij je wensen. Hele dagen buiten, nacht op stal, grote box. Kleinschalige stal waar persoonlijke aandacht nog echt voorop staat.

We werken vanuit (eerst verticale) balans, op eigen benen en leren hun eigen lijf te kennen en vertrouwen. Doen ook veel met revalidatie maar we maken daarnaast ook nog zadelmak omdat die vraag toch steeds blijft komen. Zitten vlakbij Venray op een klein uurtje van Den Bosch.

Kirsten_HW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 17:37

Ik heb een trainingsplek in Moergestel (half uurtje van Den Bosch). De paarden staan 24/7 buiten met schuilstal en onbeperkt hooi. Het is altijd mogelijk om 1x per week mee te kijken met de training en in het traject zijn lessen inbegrepen (ook weer bij jou op locatie).
Stuur gerust een berichtje voor meer informatie. Je kunt ook een kijkje nemen op mijn website: www.horse-wise.nl.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 19:04

Je zou xXutopiaXx op bokt een berichtje kunnen sturen.
Zij heeft wellicht binnenkort plek!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 23:27

Pippi van der Steen kan je ook nog vragen. Woont in Nuland/Geffen en komt aan huis :)

Haar Instagram account is Vdsstables

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 00:25

Jessica van Paardenfeeling?