Ervaring handelaar Hongarije

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ramona22

Ervaring handelaar Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 21:58

Ik heb op internet een leuk paard zien staan. Via een pb heb ik wat foto's en filmpjes gekregen. Verder verloopt de communicatie wat stroef. De handelaar kan voor transport zorgen naar Nederland.
De handelaar heet Zsolt en komt uit Hongarije. Het is natuurlijk een risico zo bijna ongezien een paard kopen. Is gezond en braaf (dit moet je dan maar geloven) Is geen duur paard. Maar wie heeft ervaring met ongezien een paard kopen uit Hongarije?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 22:02

Ik heb er geen ervaring mee. Dat zal ik ook nooit krijgen want dit is voor mij zo’n ontzettende no-go. Geen haar op mn hoofd die er over denkt om dit ooit te doen!
Laatst bijgewerkt door rien10 op 15-03-25 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 22:03

Op basis waarvan zou je dit geloven?

Als er straks een bejaarde shet uit de trailer stapt, of er überhaupt niks wordt afgelevert, dan kun je niks beginnen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 22:06

ramona22 schreef:
Ik heb op internet een leuk paard zien staan. Via een pb heb ik wat foto's en filmpjes gekregen. Verder verloopt de communicatie wat stroef. De handelaar kan voor transport zorgen naar Nederland.
De handelaar heet Zsolt en komt uit Hongarije. Het is natuurlijk een risico zo bijna ongezien een paard kopen. Is gezond en braaf (dit moet je dan maar geloven) Is geen duur paard. Maar wie heeft ervaring met ongezien een paard kopen uit Hongarije?

Heengaan en zelf ophalen....
En contant bij ophalen betalen....
De rest qua gezondheid is dan een risico

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 22:12

Ik zou hier erg voorzichtig mee zijn. In Hongarije worden paarden anders behandeld dan wat de meeste van ons gewend zijn. Ik zou even doorzoeken en een paard kopen welke je kunt zien, rijden en keuren voordat je hem koopt. Dan is de kans op teleurstellingen een stuk kleiner.

Earth

Re: Ervaring handelaar Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 22:13

Nou ik heb hier op bokt wisseelnde verhalen gezien, dat het mis ging maar ook dat het goed ging. Maar als de communicatie stroef gaat dan zou ik al afhaken. Genoeg leuke paarden in Nederland te koop.
Maar ik zou dus al nooit durven om een aanbetaling te doen.

ramona22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 22:24

Ik ga absoluut geen aanbetaling doen. Denk überhaupt niet dat ik dit paard ga kopen. Maar vind over het algemeen de paarden uit die regio wel hele rustige en brave paarden. Ik heb al een pony uit het buitenland via een handelaar en daar hebben we het zo mee getroffen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 22:26

ramona22 schreef:
Ik ga absoluut geen aanbetaling doen. Denk überhaupt niet dat ik dit paard ga kopen. Maar vind over het algemeen de paarden uit die regio wel hele rustige en brave paarden. Ik heb al een pony uit het buitenland via een handelaar en daar hebben we het zo mee getroffen.

Dan zou ik daar lekker heengaan en ter plekke paarden bekijken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 22:29

ramona22 schreef:

Geen handelaar zal een paard op transport sturen zonder dat het betaald is, inclusief de transportkosten.

Dus als je graag een paard wil hebben uit die regio, zelf erheen gaan, uitzoeken en zelf het transport regelen dan.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 22:30

Ze kopen hier in Nederland/BL/DL alle afgekeurde paarden op, en bieden ze weer aan met RX rapport van een ander paard. Begin er niet aan. Heel FB staat vol met oplichting verhalen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 22:31

Er is niet veel over deze stal te vinden qua ervaringen etc.
Op hun facebook pagina staan allemaal brave paarden / ponys voor 2500- 3500

Ongezien kopen moet je nooit doen. Behalve via bekenden of meermaals bewezen betrouwbare tussenpersonen. Er zijn zat leuke en goedepaarden in Hongarije , maar te veel verhalen van ellende bij ongezien kopen daar vandaan.

Ik zou het niet doen.

Een verkoper gaat een paard natuurlijk niet op transport zetten zonder dat ie betaald is, dat zou ik ook niet doen.

Maar zou het er hier niet op durven gokken.

Dan zou je er heen moeten, ze uitproberen en een dierenarts moeten vinden die een fatsoenlijke keuring uitvoert. Controle chip / pas etc.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 16:14

Ik zie ook echt hele leuke voorbij komen.
Twijfel om er een x te gaan kijken maar heb nu nog geen tijd. Komt er vanzelf wel 1 op m'n pad.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 16:18

Er is al wat op opgelicht in de paarden op fb hierover gezegd, maar pas ermee op. Sommige stallen kopen goedkoop afgekeurde paarden op en verkopen ze dan voor gezond. Als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat het meestal ook. Dus wees heel kritisch.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 16:45

@earth ik zal eens kijken op fb

Ik kan er zo weinig over vinden

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 17:05

Ik kan het bericht ook even niet terug vinden zo.