Gezocht: stalling rondom Baarn (Soest, Eemnes, Amersfoort, Leusden))

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horsesncats

Gezocht: stalling rondom Baarn (Soest, Eemnes, Amersfoort, Leusden))

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-25 10:27

Helaas ook nog altijd zoekende voor mijn lease pony! De tijd begint te dringen. Hij staat nu in Nijkerk, maar het is voor mij gewoon echt te ver.

Wensen:

Minimaal 7 uur buiten! Soms snap ik niet dat 4 uur "vrijheid" de norm kan zijn.

Overal lees ik dat er hooi gevoerd wordt, maar het is bijna altijd voordroog uit plastic. Dit is geen hooi..

Een acceptabele bak zodat ik in de winter niet alleen naar mijn pony kan kijken ;-) of anders aan een bos gelegen op max 20 min lopen.

Paddock en weidegang in het seizoen.

Paarden-Staleigenaren en geen staleigenaren met paarden ;-)

Max €450,- per maand. Eventueel kan ik wat werkzaamheden doen door de week.

Waar ben ik al geweest of wat ken ik al:

Marcoix leek erg mooi, maar geen weide en altijd enorm veel drukte door de grote manege. Ook staan ze veel te weinig buiten naar mijn idee. Wel echt een toplocatie, maar nu ook geen plek.

Op stal Groenendaal heb ik ook gekeken, maar een grote wachtlijst en ook zo durk.

Dan El dorado, ook geen weide en ik vond het erg kleine stallen. Ziet er wel erg gezellig uit en een heerlijke locatie! Helaas ook vol.

De paddock paradise in Soest neemt niemand aan.

Enige plek waar altijd plek is is in Soest op een koeienboerderij, maar die heeft een hele slechte naam hoor ik van iedereen om me heen en daarom is er ook altijd plek, misschien als nood maar ik twijfel nog te erg.

Die twee stallen die ook in Baarn te huur staan voor een flink bedrag is het echt niet waard. Daar ben ik al geweest.

Hoor graag als iemand nog iets weet, als het 'm word kan je rekenen op een beloning van €250!

xLoki

Re: Gezocht: stalling rondom Baarn (Soest, Eemnes, Amersfoort, Leusden))

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 10:31

Stal Evers in Baarn voldoet aan je eisen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 10:37

Koeienboerderij in Soest zegt me niks? En ik woon/sta gestald in Soest.

Je kan informeren of stal Blom plek heeft.

Stal Boshuis - Groenekan?

Op marktplaats heb je in eemnes een paddock paradise
https://link.marktplaats.nl/m2234631283 ... nt=app_ios

Ik sta zelf bij Menschool Soest.
Maar hier is atm geen plek, ligt boven budget en voeren ze in de winter buiten verpakt ruwvoer, op stal wel hooi.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 11:49

Saaams schreef:

Deze plek is de afgelopen jaren al meerdere keren van eigenaar/huurder gewisseld. Hoe ik het ken van een aantal jaren terug is het in de winter een blubber-bende. Het is ook maar een heel klein lapje grond, waardoor weidegang een groot woord is. Daarbij is de Gooiersgracht een vaak moeilijk begaanbare weg met weinig toezicht (vrijwel geen woonhuizen op de gracht) en is het daardoor een makkelijke afspreekplek voor gespuis. Ik zou er niet willen staan.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 11:58

xLoki schreef:

Die wilde ik ook al noemen. Kom er op het moment af en toe om les te geven en zie er veel paarden buiten lopen (of in paddocks) is aan het bos.
https://pensionstalevers.nl/

Horsesncats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-25 22:34

jetm schreef:
xLoki schreef:

Die wilde ik ook al noemen. Kom er op het moment af en toe om les te geven en zie er veel paarden buiten lopen (of in paddocks) is aan het bos.
https://pensionstalevers.nl/

Evers zit helaas ook helemaal vol, maar zou zeker voldoen!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 22:40

Waar zoek je? Zit je in Facebookgroepen? Daar komt vrijwel elke dag wel wat voorbij! :j

Horsesncats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-25 22:45

Saaams schreef:
Koeienboerderij in Soest zegt me niks? En ik woon/sta gestald in Soest.

Je kan informeren of stal Blom plek heeft.

Stal Boshuis - Groenekan?

Ik sta zelf bij Menschool Soest.
Maar hier is atm geen plek, ligt boven budget en voeren ze in de winter buiten verpakt ruwvoer, op stal wel hooi.

De koeienboer die steeds advertenties op Marktplaats heeft. Daar is het verloop gigantisch voor zo'n kleine stal. Veel over gehoord, maar dat ligt ik liever privé toe als iemand dat wil weten:-)

Nou ja, wel fijn dat ze bij jullie dan 50/50 goed hooi krijgen :-)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 22:47

Sta je wel op de wachtlijst bij Evers? Die is niet kort, maar vaak als er bovenaan een wachtlijst begonnen wordt met bellen vallen vaak al heel veel mensen af, die bijv. al een stal gevonden hebben of op dit moment niet willen verhuizen.

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 22:47

Bij die koeienboer heb ik goede ervaringen. Zelf mesten is wel onhandig. Fijne mensen en prima plek.

Horsesncats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-25 22:48

Captain schreef:
Waar zoek je? Zit je in Facebookgroepen? Daar komt vrijwel elke dag wel wat voorbij! :j

Zeker! Maar ook dat zit al zo snel vol! Zag er laatst een en daar had ik goed contact mee, maar zij wilde toch liever 2 paarden van 1 eigenaar ipv twee met twee paarden. Maar ik blijf het zeker volgen! Dank je!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 22:50

Er staan meerdere advertenties in de regio Eemnes, Westbroek en Maartensdijk op FB. Weet vrij zeker dat die nog niet allemaal gevuld zijn.
Is wel vaak doe-het-samen, dus dat moet wel passen, natuurlijk.

Horsesncats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-25 22:51

Hilary schreef:
Er staan meerdere advertenties in de regio Eemnes, Westbroek en Maartensdijk op FB. Weet vrij zeker dat die nog niet allemaal gevuld zijn.
Is wel vaak doe-het-samen, dus dat moet wel passen, natuurlijk.

amsterdam10 schreef:
Bij die koeienboer heb ik goede ervaringen. Zelf mesten is wel onhandig. Fijne mensen en prima plek.

Ja, die zal ik even aanpassen. De stal van onze pony zelf bijhouden is wel oké, maar 2x 3 uur mesten per week word mij te veel.

Oh echt? Ik hoor er alleen ellende van. En werkelijk altijd boxen vrij. Verloop is zo enorm en de sfeer onderling ook niet best als ik de verhalen van stalgeoten mag geloven. Maar wellicht als tijdelijke optie!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 22:53

https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... n-hoogland dit is trouwens een plekje van een oud-stalgenoot van mij, aardige en betrouwbare meid. Zij is dit plekje aan het opknappen en van wat ik begreep gaan ze de bak ook verbeteren. Dus lijkt wel te voldoen aan je eisen! (Mits je een ruin hebt)

Horsesncats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-25 23:14

xLoki schreef:
https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... n-hoogland dit is trouwens een plekje van een oud-stalgenoot van mij, aardige en betrouwbare meid. Zij is dit plekje aan het opknappen en van wat ik begreep gaan ze de bak ook verbeteren. Dus lijkt wel te voldoen aan je eisen! (Mits je een ruin hebt)

Ik heb er naar gekeken ja, maar ik vind het te veel werk helaas. Onze eigen stal doen, is wel een beetje de max qua extra taken. Voor zo'n grote groep heb ik helaas geen tijd en lichamelijk te zwaar.

Toch bedankt!!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 23:20

Voor wat jij wil in deze regio is je budget echt te laag.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 01:41

Horsesncats schreef:
xLoki schreef:

Ik heb er naar gekeken ja, maar ik vind het te veel werk helaas. Onze eigen stal doen, is wel een beetje de max qua extra taken. Voor zo'n grote groep heb ik helaas geen tijd en lichamelijk te zwaar.

Toch bedankt!!

1 kruiwagen per dag (of twee om de dag) mesten is toch niet heel anders qua werk dan 1x per dag je eigen stal mesten? Je hebt hier geen eigen stal die je hoeft te mesten, dus dit is het enige.