Probleem op Horze.nl met BE adres?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sevenofnine

Probleem op Horze.nl met BE adres?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 21:44

Ik hoop dat ik niet alleen ben met mijn probleem. Of net wel want dan kan iemand me zeggen wat ik verkeerd doe. Ik ben al bij de klantendienst geweest hoor, daar lukte het niet...

Ik bestel al meerdere jaren op horze.nl en daar had ik voordien nooit problemen mee. Vanalles gekocht van outdoor jassen tot rijlaarzen. Ik gebruik de NL site want die heeft meer stukken online en meer in voorraad. Ik heb daar via het horze club programma de status met de hoogste korting dus daar ben ik wel aan gehecht :')
MAAR sinds... twee weken? Drie? Ik wilde wat bestellen en ik zie opeens dat de checkout helemaal anders is & dat die geen Belgische adressen meer aanneemt. Dus de postcode is te kort. Ik voeg BE of de afkorting voor de provincie toe, maar bij de betaling is het probleem hetzelfde & raak ik er niet door. Da's nochtans de oplossing bij andere winkels...

Ik heb die klantendienst gecontacteerd (normaal zijn die super goed) maar daar kom ik dus geen meter verder mee. 'bestel bij .be' zeggen die, maar dan heb ik mijn kortingen niet :D dat is maar niks imo. Ik wil mijn kortingen en free stuff. Maar dat snappen ze niet |( Ik volg geen nieuws maar volgens mij zijn we nog altijd EU.

Heeft iemand dit probleem recent nog gehad? Heb je het kunnen oplossen, en wat was de toverformule aub? Ondertussen ga ik alvast de wijde wereld in voor mijn spulletjes. Alternatieve winkelsuggesties zijn welkom, maar er is al een goeie lijst van online zaken op Bokt zag ik.

Ibbel

Re: Probleem op Horze.nl met BE adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:57

Heeft niets met de EU te maken, een bedrijf kan gewoon besluiten niet meer naar het buitenland te leveren. Zeker niet als ze in een buurland gewoon een eigen online winkel hebben. Dan is de ene 'vestiging' de andere aan het beconcurreren, en dat willen ze niet.
Zooplus accepteert ook al jaren niet meer dat Nederlanders in Duitsland bestellen.

Als je dicht bij de grens woont kun je kijken of je het in een afleverpunt in NL net over de grens kunt laten bezorgen, of een oproep doen of een bokker je ter wille wil zijn.

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 22:12

Helaas, ik woon niet dichtbij de grens. Misschien moet ik inderdaad wel beroep doen op collega's/bokkers in Nederland als ik geen oplossing kan vinden.

Het is gewoon vervelend dat ze die kortingen aan de ene kant wel hebben en aan de andere niet. Maar misschien heeft de BE site over een paar weken wel dezelfde en dan klaag ik niet meer. Is 11% en stapelbaar dus dat is toch mooi. De meeste andere landen waar Horze een vestiging heeft hebben hetzelfde horzeclub-systeem dus België is de enige/van de weinigen die het niet hebben.

Zooplus gebruik ik ook. Nooit bij stilgestaan. Vlamingen bestellen daar bij NL & Franstalingen op de Franse site denk ik.