Hallo,Wij zoeken per half April stalling met weidegang voor ons lieve Spaanse merrie rond Doetinchem. Wij hebben niet veel eisen behalve dagelijks weidegang en ook een binnenbak.( of wel een hele goede gedraineerde buitenbak).Buitenrij moglijkheden op korte afstand.
mika11
Geplaatst: 11-02-25 21:41
Nou , dat zijn toch niet de minste eisen Waar heb je zelf al gekeken/geïnformeerd?
Matheno
Geplaatst: 11-02-25 21:44
mika11 schreef:
Nou , dat zijn toch niet de minste eisen Waar heb je zelf al gekeken/geïnformeerd?
Haha dat wilde ik ook net typen. Dat zijn best flinke eisen
Melzazu
Geplaatst: 11-02-25 21:50
mika11 schreef:
Whaha ik dacht hetzelfde. En daarna dacht ik: dat wordt een uitdaging.
Is 24/7 buiten ook een optie? In Didam zit 'Het Paardenwelzijnscentrum', wat echt een droomplek is.
noralovertje
Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-25 21:56
Max 350. We hebben gekeken bij Groot- Zande en bij J/P horses en bij stal Ijsselhunten.Het wordt misschien Stroombroek,maar daar gaven ze aan dat ze voor het buitenrijden op ijzers moet en daar twijfelen we over.
Freekfuchs
Geplaatst: 11-02-25 21:57
En hoeveel km rondom Doetinchem zoek je ongeveer?
Hoezo zou ze op ijzers moeten voor buitenritten?
Laatst bijgewerkt door Freekfuchs op 11-02-25 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt
noralovertje
Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-25 21:58
Ja ik ken Didam/het welzijnscentrum,echt heel mooi,maar te duur..
Nou de eigenaar vond dat beter i.v.m. de heuvels in dat gebied./montferland.Hij gaf aan dat ijzers daar wel nodig zijn...
xRivaldo
Geplaatst: 11-02-25 22:11
noralovertje schreef:
Nou de eigenaar vond dat beter i.v.m. de heuvels in dat gebied./montferland.Hij gaf aan dat ijzers daar wel nodig zijn...
Staleigenaar moet bij zijn/haar leest blijven Hebben doorgaans niet de kennis van hoeven als een goede (natuurlijk) bekapper. Ook bestaat er nog zoiets als hoefschoenen.
Maar als dat het enige is en de plek voor je paard verder top, dan is dat wel een optie toch? Zeker gezien je eisen en beperkte zoekgebied.
mika11
Geplaatst: 11-02-25 22:22
Als Stroombroek verder goed lijkt, zonde om het voor de hoefijzers te laten. Ik rij soms op het paard van mijn vriendin, die gebruikt voor het buitenrijden hoefschoenen. Scheelt je ook nog een hoop geld.
Als Stroombroek verder goed lijkt, zonde om het voor de hoefijzers te laten. Ik rij soms op het paard van mijn vriendin, die gebruikt voor het buitenrijden hoefschoenen. Scheelt je ook nog een hoop geld.
Eens!
Punz
Geplaatst: 11-02-25 22:45
Ik denk dat gezien je budget en de eisen Stroombroek de enige reeele optie in de buurt is. En voor wat betreft de ijzers: pensionhouder heeft een punt. Bepaalde stukken in het Montferland zijn echt heel erg stenig/ met veel keien en bij regelmatig daar rijden zijn er toch veel dieren die het daar niet echt goed op doen ( ook niet na "gewenning") . Maar goed: dat kan ook opgelost worden met hoefschoenen
Ik denk ook dat Stroombroek als enige in aanmerking komt. Paarden hebben echt kleine stallen en komen 4 uur per dag op de weide. Verder prima plek hoor en als je paard goede voeten heeft, verwacht ik dat je wel ijzerloos kan.
Stal Montferland Elten is eventueel ook een optie. Maar wel wat verder weg.