Vakantiestalling Hoogersmilde

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

parmezaan

Vakantiestalling Hoogersmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 21:51

De afgelopen jaren zijn wij verschillende keren met onze twee paardjes naar de Paardenlodges bij de Reeënwissel in Hoogersmilde geweest om in het Drents Friese Woud te rijden. De paardjes staan 's nachts dan in een paddock met inloopstal, grenzend aan de tent waar wij verblijven. Dat is super goed bevallen. Dit jaar twijfelen we erg om dat er wolven zitten in dat gebied. Wie komt uit die buurt en wil zijn/ haar recente ervaring delen? Wij hebben een D-pony en een E-Pony.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 22:04

parmezaan schreef:
De afgelopen jaren zijn wij verschillende keren met onze twee paardjes naar de Paardenlodges bij de Reeënwissel in Hoogersmilde geweest om in het Drents Friese Woud te rijden. De paardjes staan 's nachts dan in een paddock met inloopstal, grenzend aan de tent waar wij verblijven. Dat is super goed bevallen. Dit jaar twijfelen we erg om dat er wolven zitten in dat gebied. Wie komt uit die buurt en wil zijn/ haar recente ervaring delen? Wij hebben een D-pony en een E-Pony.

Ik rij daar heel veel, zelf nog nooit een wolf tegen gekomen, maar dat zegt natuurlijk ook niets.

parmezaan

Re: Vakantiestalling Hoogersmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 22:09

Dat is mooi dankjewel!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 23:39

Overal rond het DFW gebeurd wel het één en ander. Paar week geleden 2 pony's in Hoogersmilde. Volgens mij hebben ze bij de Reeënwissel ook wel wat aangepast. Ik woon in de buurt en kom daar veel in het bos met paard of fiets en wandelen. Nog nooit een wolf gezien.

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 23:59

Goed om te horen. Anders bel ik ook even met de Reeënwissel om te vragen hoe de omheining van de paddocks nu is geregeld

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 00:10

Er zijn in de buurt van de reeenwissel, bij de tunnel onder de n381 al meerdere ponies gedood door de wolf, het bos ingetrokken en opgevreten. Althans zijn de kadavers uit jet bos gevist.
Misschien kun je beter naar de Alberthoeve in Wateren, misschien kunnen ze daar in de nacht naar binnen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 00:50

Bel met het bedrijf, misschien hebben ze al omheining aangepast.

Doe roedel daar pakt pony's. Dus in de wei zonder extra goede omheining zou ik zeker niet doen. Binnen is nog veiliger.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 09:07

Vriendin van mij woont in Zorgvlied en daar gaan alle paarden met de nacht op stal. Puur ivm de wolf.

Wolven worden bij hun aan de weg regelmatig gespot, dus nemen geen enkel risico

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 11:58

Ik zit er in de buurt, maar los vd mogelijkheid om in de nacht op stal te zetten, kom ik er niet meer graag. Omdat ik het gevoel heb continu over de schouder te moeten kijken of je wolven tegen komt en ik geen idee heb wat ik dan moet doen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 00:22

Wintu schreef:
Er zijn in de buurt van de reeenwissel, bij de tunnel onder de n381 al meerdere ponies gedood door de wolf, het bos ingetrokken en opgevreten. Althans zijn de kadavers uit jet bos gevist.
Misschien kun je beter naar de Alberthoeve in Wateren, misschien kunnen ze daar in de nacht naar binnen.

De Alberthoeve zit nog dichter bij de roedel.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 08:02

pillow schreef:
Wintu schreef:

De Alberthoeve zit nog dichter bij de roedel.

Gelukkig nog geen paard gepakt daar. Verder noem ik het enkel als optie, omdat paard daar misschien naar binnen kan in de nacht ;)
Verder hebben wolven pootjes en zoals je weet lopen ze in een straal van tientallen kilometers.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 08:18

Bel ze even, wellicht kunnen ze wel gewoon op stal ‘s nachts. Weinig mensen in dit gebied die ze nog 24/7 buiten hebben.

Ik hou niet van bangmakerij en maak me er meestal niet zo heel druk om, maar het is een feit dat dit een roedel is die al meerdere malen pony’s heeft gepakt.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 20:20

Je kan de stal toch sluiten bij die paardenlodge? Ze staan dan niet helemaal binnen binnen maar denk dat er weinig echt in een afgesloten schuur zonder buitenluik staan in die omgeving. Snap ook wel dat de wolf best over de onderdeur naar binnen kan springen maar helemaal buiten staan ze ook niet.

Maar misschien heb ik het mis.

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-25 20:32

Dank voor jullie reacties. Dit jaar gaan we naar een andere plek met de paardjes. Hopelijk volgend jaar weer...

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 00:25

parmezaan schreef:
Dank voor jullie reacties. Dit jaar gaan we naar een andere plek met de paardjes. Hopelijk volgend jaar weer...

Bij de Reeënwissel hebben ze toch veel stallen.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 19:57

Mijn pony staat een stukje verderop op een paddock paradise 24/7 buiten. Rij veel in het bos en nog nooit een wolf gezien.