Zadelmak maken/inrijden aan huis (Hattem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Zadelmak maken/inrijden aan huis (Hattem)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-25 13:06

Weten jullie fijne ruiters/amazones die in de buurt van Hattem (meest noordelijke puntje van Gelderland) aan huis komen voor het zadelmak maken?

Via Google krijg ik hits die me niet verder brengen.

Ik heb altijd mijn eigen paarden en trainingspaarden zadelmak gemaakt. Helaas lukt het me nu niet om het zelf te doen vanwege een 2e zwangerschap en bijbehorende kwaaltjes. De desbetreffende merrie is een paar maanden geleden ziek geweest en nu durf ik haar niet goed weg te brengen naar een andere stal. Ik zou het graag nog even zelf blijven managen. Maar ik wil ook graag dat ze ingereden wordt, zodat ze aan het werk is en kan blijven. Na mijn bevalling zou ik graag met haar aan de slag gaan.

De ruiters die aan huis komen zijn dun gezaaid (logisch, ik deed het ook niet!), vandaar dat ik jullie om suggesties vraag. Mocht het niet haalbaar zijn, dan moet ik verplaatsing alsnog overwegen.

Ik vind het best lastig om het uit handen te geven. :o Zo rijd ik niet aan een longeerlijn en vind ik een allround opleiding (afwisseling vanaf het begin en alle paarden gaan bij mij alleen het erf af, over en langs een spoorlijn, groot verkeer, etc.) en ontspanning belangrijk. Maar ik ben er ook heilig van overtuigd dat je als ruiter moet doen waar je je goed bij voelt, zodat je comfortabel te paard zit in dit beginstadium. Daarom probeer ik niet te kritisch te doen. Als er iets met haar gedaan wordt, ben ik al blij, aangezien mij dat een tijdje niet gaat lukken. Wel ben ik op zoek naar een handig, ervaren persoon. Niet naar een dapper buurmeisje.

Het gaat om een Gelderse merrie met veel tuigpaardbloed. Ik kan hangen/opstappen (ook zwanger), maar meer dan dat heeft ze nog niet gedaan. Longeren moet nog opgestart worden. Ze houdt niet van mensen, maar is dapper, ondernemend en niet ril. Ik verwacht geen moeilijkheden.

Afbeelding
De eerste keer hangen

Afbeelding

Afbeelding
Hier nog heel jong, maar om aan te geven dat ze wat gekkigheid kent.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 15:09

Wat een leuk dier! Dat had ik inderdaad niet van jou verwacht Lorette, maar ik snap dat je met een zwangerschap even niet zadelmak maakt. Ik zou haar 15 minuten verderop brengen in Heerde bij Jeroen Hulsman. Hij maakt superfijn zadelmak en ze kan als je wilt allround daar een basis krijgen want Merel Blom zit daar ook. Echt een aanrader, ik heb jaren gelest bij Jeroen toen hij nog hier in de buurt zat en hij heeft voor mij ook weleens zadelmak gemaakt en een paard wat maanden in training gehad.

Rocamor

Re: Zadelmak maken/inrijden aan huis (Hattem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 15:31

Mijn eerste reactie toen ik de titel las: Lorette, maar ja jij stelde zelf de vraag.

Knappe merrie trouwens.
En proficiat met je zwangerschap.

Weinig zinvolle post, sorry

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-25 15:43

Ik heb wel 100x overwogen om alsnog zelf te doen, maar ik ben al gevoelig voor flauwtes en heb tijdens de zwangerschap een extra lage bloeddruk. Vind het helaas niet veilig. :( En aangezien ik dat ook nog een tijdje na de bevalling heb, zou dat betekenen dat we echt nog een hele tijd met haar moeten wachten. Overigens rijd ik nog wel een beetje, maar met een ervaren en heel betrouwbaar dier. Dan heb ik ook niet de druk om het goed te moeten doen voor het paard.