Rustige, vriendelijke paardentandarts en osteopaat gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KirstenJC

Rustige, vriendelijke paardentandarts en osteopaat gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 17:13

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een paardentandarts voor ons paard. Nadat gisteren de behandeling door onze huidige tandarts helaas helemaal is mislukt, zijn we op zoek naar een rustig, vriendelijk, maar zeker ook kundig paardentandarts. Onze merrie is erg gevoelig en heeft een rustige aanpak nodig.

Ook zoeken we voor haar een goede osteopaat. Bij deze behandelingen is ze erg lief en rustig. Het is een superlief paard. We hadden een goede osteopaat, maar doordat de afstand vanwege onze verhuizing te groot is geworden, zijn we weer op zoek.

We zoeken in de omgeving Doetinchem.

Alvast bedankt voor jullie tips!

Groetjes
Kirsten

Flowerbomb

Re: Rustige, vriendelijke paardentandarts en osteopaat gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 17:40

Klaartje van Delden is een aanrader! Super lief, rustig en kundig.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 18:15

Je zou even moeten navragen of ze ook bij jou kan komen, maar ik vind Doris von der Aue zeker een aanrader :j

Ik dacht dat Klaartje overigens een klantenstop had?

Het beste kan je trouwens eerst de tandarts doen en daarna de osteopaat!

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 18:44

Ah, dat wist ik niet :)

KirstenJC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 19:18

Dank jullie voor de reacties! Ik kan zeker bij beide eens informatie inwinnen :)

Bedankt ook voor het advies mbt eerst de tandarts en dan de osteopaat. Het is een beetje een ingewikkeld verhaal. Het ging/gaat om een reguliere check bij de tandarts. De laatste paar keer behandelen gingen bij deze tandarts al steeds wat moeilijker, met gisteren als dieptepunt dat het helemaal niet meer ging.
De osteopaat zou in principe ook voor reguliere checkup moeten zijn, maar zoals ik al aangaf, is de afstand voor mijn 'huidige" osteopaat te groot en is zij dus al te lang niet geweest. De merrie is niet meer geschikt voor het zwaardere dressuurwerk en wordt alleen nog zo af en toe ingezet voor een lesje met twee meiden van 12 en 14 jaar. Geen problemen met bewegen, hooguit wat stijfjes misschien. Een groter probleem lijkt te zijn dat we haar steeds minder vaak zien liggen, waar ze dat vroeger wel graag en veel deed. We vermoeden dat ze in haar heupgewricht of elders in de rug toch wat vastzit. Vandaar dat we nu toch wel de osteopaat willen laten komen.
In principe zouden ze "los" van elkaar moeten staan.

Iemand nog een goede ervaring met osteopaten hier in de omgeving?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 19:43

Flowerbomb schreef:
Klaartje van Delden is een aanrader! Super lief, rustig en kundig.

Klaartje inderdaad!

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 19:58

Paardentandarts: Saskia ten Cate, Viviane Kleine of Niek Jansen. Met alledrie ervaring en zijn rustige en kundige mensen.
Osteopaat: Karin Roozendal. Is ook osteo voor mensen, daarop kun je haar vinden. Durf niet met zekerheid te zeggen of ze nog steeds paarden behandeld, maar kon heel goed omgaan met mijn pittige merrie. Anders Marijke Mol of Marcia Veldboer, allebei ook goede ervaringen mee.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:06

Mijn paardentandarts komt van de lingehoeve. Ik gok dat ze niet in jullie gebied komen. Heb je geen tandartsen bij een goed aangeschreven kliniek?

Verder kan ik Yael aanraden. Ze komt vanuit Westervoort bij Arnhem en ze reist ook wel verder dan de regio. Ik heb haar nu 2x bij mn senior pony gehad en ik zag positief verschil na de behandelingen. https://paardenosteopathiepraktijk.nl

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:45

Klaartje inderdaad :D
Erg fijn!

Osteopaat Muriël Pauw of iets dergelijks. Ze staat op de site van het ICREO

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:54

Bij mij komt al jaren als gebitsverzorgster Elles Hetem. Zij is echt vreselijk geduldig, lief en duidelijk voor de paarden. Die van mij zijn heel makkelijk maar ik heb haar ook heel moeilijke paarden zien behandelen.

Als osteopaat komt bij mij Jeroen Duenk.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 09:01

Osteopaat canisia romani van sporthorse dynamics, komt door een heel groot deel van het land

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 10:32

Niek Janssen! Leuke kerel, legt alles goed uit. Zijn personeel is ook fijn en kundig. Ik vind het altijd heel prettig dat ze laten zien en voelen wat ze doen. Ze leggen ook alles vast zodat ze het de volgende behandeling weer kunnen vergelijken en potentieel verbeteren.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:03

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:07

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:21

Wat is er mis gegaan bij de tandarts? Door de verdoving heen gebroken of geen verdoving en daardoor onrustig?

KirstenJC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-25 12:41

Bedankt voor alle reacties, wat fijn!
Ik ga vandaag ze eens rustig bekijken allemaal!

@Steppe , ik was er zelf niet bij, maar mijn dochter wel. De arts, die op voorhand al wist dat Corrie lastig is door ervaring met vorige behandelingen, heeft haar in korte tijd 3 verdovingen toegediend, waar Corrie doorheen breekt. Ze is gaan hangen in het speciale halster en heeft hierop vervolgens ook nog een praam op haar neus gehad. Ook hier brak ze doorheen. De arts heeft de handdoek in de ring gegooid en terecht, want mijn dochter had haar ook niet verder laten gaan.
Vervolgens zijn de 3 verdovingen zwaar aangekomen bij Corrie en heeft ze van 11.00 uur tot 17.30 uur ongeveer zeer versuft gestaan. Haar neus/mond en lippen waren erg gezwollen en we mochten niet aan haar hoofd komen. Ze heeft al die tijd ook niets gegeten. Vervolgens heeft ze in de avond ook nog koliek gekregen. Al met al een vrij rampzalig tandartsbezoekje.
Corrie is een paard dat zeer gevoelig is. Je kunt bij haar niet zomaar aankomen en van haar eisen dat ze meewerkt. De arts wist dat, maar is toch ernstig over de grenzen heen gegaan.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 12:53

KirstenJC dat is idd heftig, het kan ook aan het middel liggen wat ze gebruiken voor sedatie, misschien optie om naar ander middel te vragen voor sedatie. Zeker omdat ze ook een soort allergische reactie heeft gehad.
Bij ons is Anke Oerlemans geweest ook fijn iemand als tandarts, ze is ook dierenarts.

aeranijkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 20:25

Olav Fränzel van EquineDental!

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:17

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:30

Saskia ten Cate of Klaartje van Delden
Osteo kan ik je niet zo tippen.

KirstenJC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 21:06

Bedankt allemaal voor de fijne reacties. We gaan alle tandartsen bekijken, dat gaat helemaal goedkomen.

Voor wat betreft die tandarts. We gunnen haar even tijd voordat we haar weer "lastig vallen" met een tandartsbehandeling. Het was een reguliere check, dus in principe is er geen haast bij geboden. We willen een juiste keuze maken.

En inmiddels is er al een osteopaat langsgeweest :)