Fysiotherapeut omgeving Heeten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lokii

Fysiotherapeut omgeving Heeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 21:50

Hoi! Ik heb groen licht gekregen om langzaam te mogen opbouwen met mijn paard. Dus er weer op en vooral veel stappen. Nu merk ik dat hij rechtsom heel lastig buigt. Hij loopt liever met zijn hoofd de linkerkant op gebogen. Hij word ook erg narigheid als ik hem linksom vraag en dan hem wat corrigeer op de volte met mijn linkerbeen. Hij doet dat zijn oren in de nek en wil eigenlijk stil gaan staan dan. Ik wil hierom graag een fysiotherapeut hierna laten kijken of hij misschien ergens vast zit. Weet iemand een goede fysio die op locatie dit wil doen? Of hebben jullie nog verdere tips voor deze situatie? Alvast bedankt!

snorkel1986

Re: Fysiotherapeut omgeving Heeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:17

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 23:19

je paard is scheef, en door te rechtrichten middels grondwerk kun je hem rechter krijgen. Martine kan je helpen met rechtrichten. Ook onder het zadel.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 23:48

Ik kan Danielle Laarhoven aanraden.

Maar als hij zulke sterke signalen geeft, is met misschien ook niet onverstandig om er een dierenarts bij te halen. Scheefheid is normaal, maar zo in de staak gaan niet

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 08:39

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 09:31

Bedankt allemaal voor de adviezen. Scheefheid klinkt inderdaad als de grootste oorzaak. Misschien dat hij staakt omdat ik hem nooit echt goed geholpen heb hierbij en hij het gewoon echt te moeilijk vind? Heeft het zin om hier les in te nemen als we alleen nog maar 30 minuutjes mogen stappen en paar minuten mogen draven? Of moet ik wachten tot de blessure voorbij is en ondertussen gewoon niet meer rijden? Fysio komt sws, miss dat ik hem dan wel vast heb gereden en hij los moet worden gemaakt.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 13:02

Ik denk dat het ook prioriteiten en verleden.

Deed hij dit ook al voor zn blessure en hoe ging je er toen mee om? Of is het staken nieuw?

Ik zou met een paard met peesblessure niet ineens moeilijke dingen doen. Je wilt voor de revalidatie dat zijn bewegingen gecontroleerd zijn, een stakend paard maakt geen gecontroleerde bewegingen. Als je je paard scheef, maar gecontroleerd kunt rijden, zou ik dat doen tot z'n pees wat verder hersteld is. Maar als je nu niet eens simpel kunt stappen zonder gestaak, dan zou ik echt eerst naar een dierenarts voor je naar een fysio of instructeur gaat, dat is echt niet best.

Les nemen kan altijd, als je maar de juiste instructeur hebt. Maar dan moet je er dus wel op letten dan het niveau past bij het revalidatieproces.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:29

Eerst het been weer sterker door rechtdoor te stappen is prio.
Rechtrichten kan ook uitstekend vanaf de grond, het gaat niet zozeer om 'een uur les' maar om de techniek/oefeningen die jij leert om je paard te helpen aan de moeilijke kant weer soepeler te worden. Dat kan ook met 'niet belastende' oefeningen als inbuigen vragen, of een kwartiertje per dag. Er zijn subtiele oefeningen in het begin, het hoeft echt niet gelijk van jetje. ;)

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-25 09:58

Bedankt beiden voor jullie adviezen! De dierenarts had al kort gevoeld en gekeken toen ik kwam voor de 2e scan. Het lijkt allemaal goed en een fysio was het advies. Ik heb Mira da gecontacteerd en zij wil mij wel helpen eerst vanaf de grond en eventueel zelf aanvoelen hoe het paard is. Hij toonde dit gedrag al voor de blessure, alleen omdat ik hulp kreeg van verschillende mensen die zelf niet op mijn paard wilde stappen denk ik dat zij niet wisten dat het aan zijn scheefheid lag. Ik had er zelf nog niet echt in verdiept en niet veel van gehoord. Dus ik ben jullie erg dankbaar! Ik hoop dat hier de oplossing zit. Als het niet lukt met de lessen dan weet ik zeker dat er echt veel mis is en gaan we verder de medische molen in. :)

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 17:57

De fysio is geweest, hij zat niet vast en er is verder ook niks mis met hem naast zijn enorme scheefheid. Precies wat jullie mij al hadden verteld! Ze heeft mij oefeningen voor gedaan die ik tot zijn peesblessure wat genezen is kan gaan doen met hem. Ik mag ookal les nemen voor het recht richten maar dan vooral eerst vanaf de grond. Ik heb mijn motivatie weer heerlijk terug. Bedankt allemaal! :D