Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Echwel schreef:Waarom dit met een jaarling allemaal doen
Beest hoort in een kudde en baby te zijn
Earth schreef:Cioccolato schreef:Idd castreren en in een kudde zetten waar hij niet de baas is
Dit lijkt me het enige juiste antwoord. Dit moet je als mens niet op willen lossen, dat is levensgevaarlijk.
dollyspikkel schreef:Stap 1: castreren
Stap 2: iemand erbij halen die er verstand van heeft
Stap 3: in een kudde gooien waar hij niet de hoogste in rang gaat zijn
Ik snap de mensen niet goed die zeggen dat een jaarling niets hoort te doen. In mijn ogen moet een jaarling toch echt de basis kennen: meelopen aan halster, stilstaan aangebonden staan, poetsen… Dit hoeft allemaal niet lang te duren maar moet wel mogelijk zijn volgens mij.
996981 schreef:dollyspikkel schreef:Stap 1: castreren
Stap 2: iemand erbij halen die er verstand van heeft
Stap 3: in een kudde gooien waar hij niet de hoogste in rang gaat zijn
Ik snap de mensen niet goed die zeggen dat een jaarling niets hoort te doen. In mijn ogen moet een jaarling toch echt de basis kennen: meelopen aan halster, stilstaan aangebonden staan, poetsen… Dit hoeft allemaal niet lang te duren maar moet wel mogelijk zijn volgens mij.
Als het goed is leren ze dat als veulen al. Doe je dat goed kun je er op driejarige leeftijd gewoon mee verder.
dollyspikkel schreef:Maar waarom “mag” er in de tussentijd niks mee gedaan worden? Ik heb het echt over maar enkele minuten bezig zijn, af en toe eens de borstel erover, beetje wandelen enzovoort… Een jaarling hoort in mijn ogen toch af en toe in de hand te komen. De andere 23u en 45 min mogen ze zoveel “paard” zijn van mij tussen hun vriendjes als ze willen.
dollyspikkel schreef:Agree to disagree dan.
Ik vind paarden die op jonge leeftijd regelmatig in de hand komen juist hele fijne, nuchtere paarden later. Voor mij voegt het zeker wel iets toe.
_San87_ schreef:dollyspikkel schreef:Agree to disagree dan.
Ik vind paarden die op jonge leeftijd regelmatig in de hand komen juist hele fijne, nuchtere paarden later. Voor mij voegt het zeker wel iets toe.
Als je weet wat je doet, dan wel idd. Maar bij TS gaat het dus mis, en flink ook. Dan doet in de hand komen meer kwaad dan goed.