Hengstenboek van Eisma media groep, nog meer mensen die het hebben?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Hengstenboek van Eisma media groep, nog meer mensen die het hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-25 12:53

Al jaren ben ik lid van 'het Hengstenboek' van de Eisma Media groep. Het wordt echter duurder en duurder, en je bent nu zo'n 130 euro per jaar kwijt. Tegenwoordig is alles online ook gewoon te vinden (en gratis). Maar ik vind het op zich wel leuk, en ik heb het geheel compleet sinds het begin in 1970. Dus ook werkelijk alles kan ik terugvinden.

Zijn er meer mensen die nog een abonnement hebben op het hengstenboek?

Er is echter nu wel bij mij zo ongeveer een punt gekomen waardoor ik denk over opzeggen.

De rekening is me altijd al een doorn in het oog, want ze sturen een rekening waarbij je zelf als je binnen de termijn betaalt de 'kredietbeperkingstoeslag' er af mag trekken. Vind dat niet heel klantvriendelijk. Waarschijnlijk werkt het zo bij bedrijven, maar ik ben gewoon een particulier en ben verder nog nooit die term tegengekomen.

Het 'hengstenboekje' geven ze ook al niet meer uit, dat was een kort overzicht met alle hengsten die nog dekken op dat moment en dan de fokwaarden e.d. Maar het is niet goedkoper geworden.

Verder is het in de afgelopen 4 jaar meermaals voorgekomen dat ik een rekening kreeg met een betaaltermijn terwijl ik aan het einde van de betaaltermijn de nieuwe levering nog niet eens in huis had. Dan moet ik er zelf achteraan en dan komt het wel goed, maar ze melden het niet even aan de leden.

Nu dacht ik gisteravond van ik moet weer eens van de laatste paar jaar alles op volgorde zetten (het is immers een losbladig systeem) en heb dus alle leveringen uit de kast gehaald en kwam tot de conclusie dat het niet meer in de ordners past. Geen probleem, je belt ze op en ze sturen je een paar ordners toe.
Dus ik belde zojuist, en ineens moet ik hiervoor ook 10.90 euro gaan betalen, het zit niet meer in het abonnement. Maar ik ben ook niet op de hoogte gebracht.
Dat vind ik al met al dus niet zo netjes eigenlijk.

Ik weet dat de keuze om het op te zeggen aan mij is. Maar ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die nog wel lid zijn, of juist niet meer en waarom heb je dan opgezegd? Of waarom ben je wel lid gebleven?

Mijn reden is eigenlijk dat ik dus het echt geheel compleet heb sinds het begin in 1970. Maar aan de andere kant, ik fok helemaal niet, en mocht ik het ooit weg willen doen, wat is dan een losbladig systeem nog waard als alles online te vinden is? En zelf ben ik eigenlijk te lui om de bladen weer netjes bij het juiste tabblad te zetten. Dat doe ik dus eens in de zoveel jaar en dan ligt er best wel een stapel. Ik bekijk de leveringen vaak nog wel even, maar heb online de info over de nieuwe hengsten al gelezen vaak. Ik vind het prachtig om in de kast te hebben, maar ergens vind ik het nu ook wel genoeg.

EllyC

Re: Hengstenboek van Eisma media groep, nog meer mensen die het hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 16:18

ik ben er zeker 15 jaar geleden al mee gestopt. Ze zijn in de vuilnisbak geëindigd, niemand wilde ze meer hebben omdat inderdaad alles op internet te vinden is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-25 16:24

EllyC schreef:
ik ben er zeker 15 jaar geleden al mee gestopt. Ze zijn in de vuilnisbak geëindigd, niemand wilde ze meer hebben omdat inderdaad alles op internet te vinden is.

De waarde van mijn complete set is zeker wel 700 euro. Maar ik denk niet dat je het er voor gaat krijgen. Ik wil het ook niet verkopen. Maar zit in dubio of ik nog lid wil blijven of niet nu. Juist omdat ik er de laatste jaren eigenlijk te weinig ook nog in kijk. En dat ik dus nu ik er weer wat mee wilde gaan doen ineens die mappen moet betalen zonder dat ik op de hoogte gebracht ben als abonnee vind ik niet netjes. Want je hebt die mappen wel weer nodig namelijk. Het zijn nu 16 volle al en heb nog voor 1.5 map aan losse bladen liggen.