ik zie door de bomen het bos niet meer...
Ik ben me aan het oriënteren naar een paardentrailer voor onze 6 jarige merrie en alles wat ik op google loslaat, brengt me niet waar ik heen wil...
Ik heb hier op het forum ook gelezen in een aantal topics maar kom er nog niet goed uit... misschien dat jullie mee kunnen helpen/denken/kijken.
Ik ben op zoek naar een dealer in paardentrailers die ik binnen acceptabele afstanden kan bezoeken om me wat verder te kunnen verdiepen. We wonen in de omgeving van Den Haag.
Waar kan ik naar toe gaan? Alle verkopers zitten op zo'n 100 km afstand, van wat ik op internet vind..

Wat op mijn lijstje staat(al dan niet harde eis), is het volgende:
- een nieuwe trailer (het prijsverschil met een tweedehandse, is bijna niks en dan heb ik toch garantie bij een nieuwe);
- houtvrije bodem;
- het allerliefst een harde topklep (maar dit is maar bij enkele merken beschikbaar dus is geen harde eis);
- goede wegligging (daarom wil ik graag eens bezoeken, zodat ik evt een proefrit kan maken en zelf kan ervaren wat ikzelf een goede wegligging vind) en niet teveel kleppergeluiden tijdens de rit;
- achterklep niet te hoog van de grond, wil het liefst een zo laag mogelijk instap
- zadelkamer
Wat zijn nog meer belangrijke dingen om op te letten bij de zoektocht naar een trailer?
Ben bijvoorbeeld ook nog niet uit of ik een 1,5 paards of 2 paards trailer wil, wat zijn de voor- en nadelen?
En tja, het oog wil ook nog wat

Ik heb een auto van 1854 kg, mag 1800 trekken, mijn paard is ongeveer 500 kg.
Heb nu nog alleen B-rijbewijs, maar de bedoeling is om E te gaan behalen.