Stalling Tilburg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rosax97

Stalling Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 21:01

Hallo,

Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Ik probeer dit zo anoniem mogelijk te doen, omdat ik deze mensen niet ineens voor mijn deur wil hebben. Ze zijn namelijk niet goed snik daar.

Mijn paard is zwaar verwaarloosd op een stalling in Tilburg. Hij kreeg geen eten meer en werd of niet buiten gezet of dag en nacht in een blubber paddock. Dit, omdat ze mij gewoonweg niet meer tof vond. Dit heeft ze bij een hele hoop gedupeerde gedaan. Paarden met schofthoogte van 1.70 die nog maar net 500 kilo wogen, bewijzen zijn er genoeg. Ik vind dit echt een kwalijke zaak en gun dit géén één paard meer!

Gelukkig is mijn paard naar TWEE WEKEN weer een heel stuk opgeknapt, maar nog lang niet waar we willen zijn. Ik kan niet meer rijden, omdat hij eerst aan moet sterken. Mijn hart is gebroken en ik begrijp niet dat dit kan!

Voor mee informatie kan dit privé, want ik kan hier niet open over praten zonder dat ze er meteen achter komen wie ik ben helaas. :(

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 21:16

Maar hoe kan het dat jij en andere eigenaren het zo ver lieten komen, dat paarden van 1.70 nog maar 500 kilo wogen en zwaar verwaarloosd werden.?
Had niemand dat in de gaten of was de strijd belangrijker zeg maar.

Horsegirl_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 21:23

Helaas heb ik ook op deze stal gestaan. Zolang de eigenaresse je mag doet ze alles voor jou en je paard. Maar zodra je aangeeft het ergens niet mee eens te zijn of je zegt dat je weg gaat ben je niks meer en gaat je paard er aan onderdoor. Steeds in de blubber, weinig tot geen eten.
Je mag altijd een pb sturen
Laatst bijgewerkt door Horsegirl_25 op 06-01-25 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwpn_Tilburg

Re: Stalling Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 21:27

Deze mensen zijn sneaky. Ze doen eerst alles voor jou en je paard. Helaas liet mijn gezondheid me in de steek en kon ik niet meer naar stal. Mijn bijrijder was niet welkom en mijn ouders ook niet, dus ik had geen manier om mijn paardje tw helpen.
Ze voerden hem niet meer en liet hem 24/7 in de blubber staan.

Meer info pb. Want deze mensen stalken mij gewoon.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 21:27

Dit topic zal zo niet lang open blijven gok ik.... beetje vage informatie.

Ik zal niet zeggen dat zulke dingen niet gebeuren, maar je bent er natuurlijk ook zelf bij.
Als mijn paard ineens 2 dagen voor niks op hok blijft staan terwijl de rest wel naar buiten gaan... Of ik heb het idee dat het voeren niet oke is, dan hebben ze toch echt iets uit te leggen.....

Kwpn_Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 21:28

Sky_As schreef:

Ik zal niet zeggen dat zulke dingen niet gebeuren, maar je bent er natuurlijk ook zelf bij.
Als mijn paard ineens 2 dagen voor niks op hok blijft staan terwijl de rest wel naar buiten gaan... Of ik heb het idee dat het voeren niet oke is, dan hebben ze toch echt iets uit te leggen.....

Lees even mijn reactie

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 21:35

Maar dan haal je je paard daar toch zo snel mogelijk weg?

Horsegirl_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 21:36

Sky_As schreef:

Dat hebben we ook gedaan

Kwpn_Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 21:41

Sky_As schreef:

Zodra we ergens anders terecht konden hebben we dat ook gedaan. Maar hier zijn overal wachtlijsten in de omgeving.

Rosax97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 21:46

Sky_As schreef:

Ik begrijp je reactie, maar begrijp ook dat we hier met hele vreemde mensen hebben te maken die gewoon gevaarlijk zijn. Ik kan een stalker er niet bij hebben.. mijn bedoeling is alleen dat er niemand meer gedupeerd raakt.

Ook ik ben zsm weggegaan, en in gesprek gaan met die mensen is geen optie.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 22:18

Maar waarschuwen op deze manier is natuurlijk wat raar en volgens mij niet toegestaan op bokt, zeker niet als je pas net geregistreerd bent.

Ook zullen ze, als ze ook wel eens op bokt komen, dit verhaal meteen herkennen en dan heb je alsnog misschien een probleem?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 22:19

Ik snap het overigens wel hè, en ik weet ook echt dat we rare mensen bestaan....maar soms is het ook gewoon achter je laten liggen en door.

En als je echt vind dat paarden niet goed behandeld worden kun je altijd nog de nvwa inschakelen

Kwpn_Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 22:40

Sky_As schreef:
Ik snap het overigens wel hè, en ik weet ook echt dat we rare mensen bestaan....maar soms is het ook gewoon achter je laten liggen en door.

En als je echt vind dat paarden niet goed behandeld worden kun je altijd nog de nvwa inschakelen

Nvwa komt aangekondigd en het is steeds 1 of 2 paarden die er zo aan toe zijn. De rest ziet er prima uit. Helaas hebben we geen andere keuze. Dit gaat al jaren zo.

Ik snap ook wel wat u bedoelt, maar als we paarden en vooral baasjes kunnen helpen door te waarschuwen dan kunnen we tenminste nog iets doen

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 10:48

Moderatoropmerking:
Waarschuwingstopics zijn op Bokt/ED niet toegestaan. Vandaar ook dat ik dit topic sluit en later op de dag ga verwijderen