Verhuisd naar de Achterhoek (Barchem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Verhuisd naar de Achterhoek (Barchem)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 20:16

Mijn man en ik zijn sinds 1 december officieel inwoners van Barchem. We wonen nu nog in een woonunit, maar we hopen nog vóór de zomer ons nieuwe huis te betrekken. Samen met onze dochter Rosanne, haar man en 2 kinderen hebben we hier 2 huizen gekocht.
De paarden (5 stuks) komen morgen of vrijdag deze kant op. De twee paarden waar we op rijden stonden al vanaf 1 december bij de buren (Heksenlaak) en de andere 3 halen we op. Die staan nog nu op ons oude bedrijf in de Betuwe, wat we verkocht hebben.
Ik zou graag wat tips willen mbt dierenarts, hoefsmid ed.
Met name dierenarts speelt nu; mijn paard is sinds een paar dagen kreupel, en ik ben op zoek naar een kliniek waar ze verstand hebben van orthopedie bij een paard, zonder de hoofdprijs te rekenen. Hopelijk valt haar blessure mee en kunnen we snel weer aan de slag.
We zijn van plan om in Barchem lid te worden van de rijvereniging, want hun accommodatie ligt op 500 meter van ons huis.
Verder houden we veel van buitenrijden, één van de belangrijkste redenen om uit de Betuwe te vertrekken.
Wie woont er in deze buurt en lijkt het leuk om een keer samen op stap te gaan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 20:20

Ah ik heb er een tijd gewoond wel zonder paarden) en ben daar nu een jaar of twee weg maar kom er nog wel regelmatig om te wandelen, een visje te halen of eten bij de kale berg

jazzejam

Re: Verhuisd naar de Achterhoek (Barchem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 20:35

DA zou je of de graafschap vorden of de watermolen Haaksbergen kunnen proberen.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 20:43

jazzejam schreef:

Ik denk ook dat deze 2 voor paarden idd de meeste kennis hebben.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 20:43

Ik woon een paar dorpen verderop.
Zelf geen paard meer helaas. Maar welkom in de achterhoek!

Kwa DA, over Haaksbergen heb ik goede dingen gehoord. Maar over elke DA zijn goede en minder goede/slechte verhalen denk ik.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 20:44

Ik woon er niet, mijn vriend wel. Schoonvader is dierenarts (geweest en zat ook in de paarden) dus kan wel even navragen bij hen!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 21:07

Sterre98 schreef:
Ik woon er niet, mijn vriend wel. Schoonvader is dierenarts (geweest en zat ook in de paarden) dus kan wel even navragen bij hen!

Ja, fijn!

Leuk al die reacties nu al!

Sastaic schreef:
jazzejam schreef:

Ik denk ook dat deze 2 voor paarden idd de meeste kennis hebben.

Ik hoef echt niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten, maar heb wel gehoord, dat juist deze 2 klinieken erg duur zijn.
Duur vind ik nog niet zo erg, maar heb wel moeite met klinieken die niet echt met je meedenken en alleen maar bezig zijn met hun eigen zakken vullen. Of je dat gevoel geven....

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:17

jazzejam schreef:

Watermolen zit niet meer in Haaksbergen. Ofja.. de DA zit er niet meer.

Ze zitten nu verderop en valt in de gemeente Enschede. Dus wat verder van Barchem.
Wel een goede kliniek trouwens.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:25

Ja watermolen zit wel soort van op de weg van Barchem - Enschede, maar ben je toch zeker 25/35 minuten onderweg vanuit Barchem en ik kan me voorstellen dat je op den duur mocht er spoed zijn dat je niet zover wil rijden, zeker niet met de ongeveer 10 rotondes.

Wel heel grappig Barchem, zo hoor je er nooit van, zo kom je er meerdere keren per week en hoor je steeds vaker dat er mensen wonen :+

Maar ik heb het nagevraagd voor je!

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:27

Oh goed dat je het zegt, zelf geen ervaring met de watermolen maar mijn buur wel en die is tevreden. Alleen ervaring met Vorden, opzich tevreden maar zeker niet goedkoop. Maar veel andere keus is er niet, dan kom je uit bij de DAP Zutphen laren, die hebben wij voor het klein vee.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:33

Als klant bij de paardendierenartsen van de Graafschap dierenartsen kan ik niet anders zeggen dan dat ze idd niet perse goedkoop zijn, maar dat ze wel altijd met mij hebben meegedacht en niet alleen maar bezig zijn geweest met hun eigen zakken vullen.

Paard is er 9 jaar geleden goed geopereerd, na een heldere diagnose stelling, goede nazorg gehad die ik deels zelf thuis heb kunnen doen. Jarenlang goede zorg voor het lastige gebit.
Binnen een kwartier een dierenarts op de stoep om mijn oudje in te laten slapen toen ik daar in spoed voor belde, terwijl wij best een eind van de praktijk zelf af zitten.

Kortom, als klant tevreden over de zorg die geleverd wordt.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 23:28

Oke, dat klinkt wel als een fijne en faire kliniek Marije.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 01:44

Omdat dit topic beter op Ervaringen en diensten past verplaats ik hem daar naar toe.
LZP->ED

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 09:04

Ik ben ook heel tevreden over de Graafschap. Wordt inderdaad fijn meegedacht, de zorg is prima. Of het nu voor een enting is of een blessure. En als ze er zelf niet uitkomen, blijven ze ook niet dokteren, maar word je doorverwezen naar de Lingehoeve. En de nazorg of het vervolg kunnen ze dan zelf weer oppakken.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 09:22

Ik ga voor niet acute dingen naar de Watermolen. Sinds de Graafschap door Evidensia is overgenomen zijn veel goede dierenartsen gaan lopen. Entingen en dergelijke laat ik de dierenarts uit Laren komen.

Als je een keer op het Grote Veld wil rijden kan je mii een berichtje doen.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 10:48

De Watermolen is absoluut niet duur. De mijne heeft er het afgelopen jaar regelmatig gestaan en ze zijn heel netjes met wat ze in rekening brengen. Daarbij is het een nieuw gebouw dus alles is bij de hand en onder dak.

Ik maak ook gebruik van Bekenland die zitten in Gelselaar maar zijn net als De Graafschap overgenomen en dat merk je flink in de portemonnee. Zij zijn duurder dan de Watermolen. Bekenland is ook allround maar er zit wel een hele fijne paardenarts. Zij denkt mee en gaat niet voor het grote geld.

De Watermolen zul je denk ik naartoe moeten, weet niet of ze bij je op het erf komen. Bekenland doet dit wel, maar de visitiekosten zijn hoog. De spoed en weekenddiensten doen ze samen met de Graafschap. Daar moet je dus rekening mee houden, dan kan de reistijd langer zijn dan je denkt.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 11:43

Welkom in de Achterhoek! Ik zit zelf ook bij de Graafschap voor zorg en tandarts. Duur, maar wel erg tevreden over kennis en kunde. Ook fijne artsen die meedenken.
Voor simpele zaken zoals entingen, zalfjes zoals mokzalf oid laat ik ook Laren komen. Voor röntgen en echo op locatie (als je paard niet vervoerd kan worden) is Barry van paardenpraktijk OOst-Nederland ook een prima optie. Kreeg van hem soms echt wel nuchter advies, waar de graafschap meer op door wilde dokteren. Beide waren goed en hadden vanuit hun perspectief gelijk. Het is meer aan jezelf welke stijl bij je past en je aanspreekt.
Mocht je een keer in de buurt van de Gorsselse heide gaan rijden, stuur gerust pb.
Veel woonplezier in deze mooie omgeving.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 12:10

Ik woon aan de andere kant van de ijssel maar ben ook blij met de Graafschap dierenartsen. Nee ze zijn niet de goedkoopste maar ze denken wel heel fijn mee en zijn zeer toegankelijk voor overleg. En ik heb me nog nooit gepusht tot iets gevoeld daar. De boerderijdieren-tak komt hier ook aan huis bij de schapen en dat zijn ook fijne dierenartsen stuk voor stuk.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 16:52

Dankjewel voor jullie uitgebreide antwoorden, ook via PB.
Als mijn paard weer helemaal goed is, dan ga ik een aantal van jullie zeker een berichtje sturen om een buitenritje te maken!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:00

Mag ik dit topic "mis"bruiken voor een vraag? Weet iemand een leuke route in de buurt van Barchem? Wij gaan met Pasen op kamp bij de Heksenlaak met de ponyclub van mijn dochter (en ik ga mee als begeleider) en we gaan natuurlijk fijn buitenrijden. Dus goede routes zijn meer dan welkom.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:11

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 21:17

Dank!