vakantie plek voor paard gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne_jolie

vakantie plek voor paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 12:42

Ik wil dit jaar graag op vakantie voor 3 weken en vind het dan lastig om nu al af te spreken met mijn verzorgsters dat er voor mijn paard gezorgd wordt. Graag zou ik hem dan ook 3 a 4 weken vakantie geven waar hij verzorgd wordt en op de wei of paddock mag staan. Als mensen tips hebben waar je je paard naartoe kan brengen voor zo'n soort vakantie, heel graag. Ook tips hoe je dit het beste kan doen ivm training en voorbereiden op een maandje weg en ervaringen hiermee zijn heel erg welkom. Laat maar weten!

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 12:48

Heel eerlijk: een verhuizing is voor je paard best intensief, en dit zijn eigenlijk twee verhuizingen in korte tijd. Het hangt een beetje af van hoe sensitief je paard is, maar ik zou toch serieus overwegen hem “thuis” te houden en iemand te zoeken die hem daar kan verzorgen.
Als je al verzorgsters hebt klinkt dat eigenlijk als de ideale oplossing. Waarom durf je dat niet aan?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 12:54

Ik bied vakantiestalling aan, je mag mij gerust een berichtje sturen met je vragen! De paarden komen hier dagelijks zoveel mogelijk uren als mogelijk buiten (zomer kan 24/7 bij mooi weer), ik geef kwalitatief goed (ruw)voer, de paarden worden hier indien gewenst in training gehouden en elke dag behandeld als mijn eigen kind. Door het kleinschalige ben ik heel flexibel qua aanpassing van voer/verzorging. :)
Ik merk net op dat mijn site uit de lucht is dus daar moet ik even naar gaan kijken. ;)

Edit: even weer een voorlopige versie: https://laurievancampfort.wixsite.com/staltachterhof
Laatst bijgewerkt door Laurievc op 14-12-24 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 12:54

_Jerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 12:56

Ik ben vorige maand 5 weken op vakantie geweest en heb mijn paard lekker op zijn eigen plek laten staan. Twee stalgenoten hebben het voeren voor hun rekening genomen en mijn instructrice heeft hem een paar keer per week gereden. Dit heb ik relatief kort voor vertrek geregeld, maar we helpen elkaar eigenlijk altijd tijdens vakantieperiodes dus was geen probleem. Ondanks dat alles gewoon doorging was de routine toch anders en daar reageerde mijn paard wel op. Had ik hem naar een andere plek gebracht was dat nog stressvoller geweest.

Waarom durf je het niet aan met je verzorgers?

Lianne_jolie

Re: vakantie plek voor paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 17:11

Omdat ik dan 3a4 weken elke dag iemand bij mijn paard moet hebben en mijn verzorgsters aangeven nog niet te weten wanneer ze op vakantie gaan. Dus dan zit ik in de stres tot ze het wel weten en moet zelf ook op tijd boeken. Dus als ik dan over 3 maanden hoor dat ze toch precies die weken weg zijn dan moet ik in ene van alles gaan regelen. Ik ga zeker proberen om hem op stal te houden, maar als daar geen zekerheid in is wil ik heel graag een andere oplossing. Ook is het een paard dat ontzettend makkelijk verhuist. Hij was op deze stal ook zo gewend en is met alle spanning heel erg bezig met “ontladen”. Als ik er zelf de eerste paar daagjes heen kan zal hij zo op zijn plekje zijn.
Ik heb voor december ook geregeld met de verzorgsters dat hij verzorgd wordt voor mijn weekje weg, maar dat betekende wel gelijk dat ik mijn instructie er ook 4 dagen mee aan de slag moest laten gaan. Dat loopt voor 3 weken ontzettend op in de kosten. En laat het nou net zijn dat ze door een gebroken hand last minute toch niet kan en ik dus een ander heb moeten zoeken. Dat kan iedereen overkomen, maar op een vakantie stalling zal daar toch makkelijker (en buiten mij om) vervanging geregeld worden.

Wel heel erg bedankt voor jullie meningen over vakantie stalling. Ik ben inderdaad ook niet volledig verkocht op het verhuizen, en neem het zeker mee in mijn bedenkingen!

Lianne_jolie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 17:13

Daihyo schreef:
Linda de Lieve heeft vakantie opvang: https://www.staldelieve.nl/vakantiestalling/
Betrouwbaar adres. Daar is je paard in goede handen :j

Laurievc schreef:
Ik bied vakantiestalling aan, je mag mij gerust een berichtje sturen met je vragen! De paarden komen hier dagelijks zoveel mogelijk uren als mogelijk buiten (zomer kan 24/7 bij mooi weer), ik geef kwalitatief goed (ruw)voer, de paarden worden hier indien gewenst in training gehouden en elke dag behandeld als mijn eigen kind. Door het kleinschalige ben ik heel flexibel qua aanpassing van voer/verzorging. :)
Ik merk net op dat mijn site uit de lucht is dus daar moet ik even naar gaan kijken. ;)

Edit: even weer een voorlopige versie: https://laurievancampfort.wixsite.com/staltachterhof

Bedankt voor de tips! Ik ga er binnenkort even naar kijken. Klinkt heel fijn allebei!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 17:14

Ik heb ze vorig jaar weggebracht. Beste keus. Je kan met rust op vakantie. Ene paard had er wat moeite mee de ander totaal niet.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 18:50

Ik breng ze ook weg.
Is voor mezelf een veel fijner gevoel :)

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 21:29

Paard & Vitaliteit in Nieuwer ter Aar

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 21:46

Dreamer Stables!
Corinadrenth op bokt, is de eigenaresse.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 21:49

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 22:54

Je zou ook nog kunnen denken aan een paardenoppas aan huis.
Wij hebben dit een paar keer in het buitenland gedaan. Maar er is zeker ook veel aanbod in NL van mensen die op willen passen. Heb je alleen wel mensen in je huis. Dat moet je net willen.
Het is mij een mijn vriend als oppassers heel goed bevallen en de adressen waar wij hebben opgepast ook.
De dieren kunnen mooi op hun eigen plekje blijven, plantjes worden verzorgd en andere kleine klusjes zijn ook geen probleem. Als er in ruil ook maar genoeg vrije tijd over blijft.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 23:38

Wat Sure_lee zegt is inderdaad misschien ook een optie! Er zijn daar op Facebook groepen voor te vinden.
Ben er zelf ook lid van :D

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 01:13

Ik bied dat ook aan, indien gewenst inclusief vitafloor en/of training. Hoewel paarden heus wel reageren op een verhuizing is mijn ervaring dat het minder heftig is dan de eigenaar meestal verwacht, mits er professioneel en met rust en regelmaat mee omgegaan word. En de verhuizing terug is na zo'n korte periode sowieso eigenlijk nooit een issue.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 03:25

Wij hebben regelmatig paarden op stal voor vakantie stalling.
Paarden zijn vaak snel gewend,eigen brok is geen probleem en we voeren onbeperkt goed hooi, komen iedere dag buiten

jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 10:21

Ik heb van mei tot oktober plek voor vakantie paarden.
Ze krijgen een eigen weide naast andere Paarden.
In overleg is er veel mogelijk.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 11:37

Ik volg een vakantie stalling op facebook (naam is me ontschoten) en dat ziet er altijd zo fijn uit. Zeker de paarden die daar vaker heen gaan komen gewoon een soort van thuis.

Misschien is dat nog een ideetje. Om met de vakantie stalling die je op het oog zou hebben eerst nog een paar dagen stalling te boeken. Kan je paard even kort wennen, heb jij gelijk een mooi beeld van de zorg en accommodatie en als je paard dan voor 3 weken weg gaat daarheen voelt het voor je paard als een bekende vertrouwde plek bij uitladen.

Ik ging regelmatig weg met mijn paard op vakantie en merkte echt verschil als we terug gingen naar een plek waar we al geweest waren of naar een nieuwe plek.