Verkopen ben ik geen fan van, daar heb ik ooit een slechte ervaring mee gehad. Ooit mijn nog gangbare 9 jarige lieve paard verkocht voor een lage prijs omdat ik dacht dat mijn paard bij die baas gelukkiger zou zijn dan bij mij, en toen bleek mijn paard ondanks eerste recht op terugkoop plots weer voor een hogere prijs doorverkocht te zijn binnen een half jaar

Er zijn ook 2 merries uit 2021 bij, die afgelopen jaar wel uit logeren geweest zijn om beleerd te worden, en nu in de winter weer bij mij staan om nog even rustig uit te groeien. Maar ik zie dat ze zich wat gaan vervelen, en het zijn een leuke dressuur gefokte en een spring gefokte merrie. Maar hoe zou ik een combi voor hun met een lieve en geschikte ruiter kunnen vinden die voor beide partijen geslaagd is?
Ik heb een rijbak met stallen aan huis, maar dit is een landelijke omgeving en ik heb in het verleden al wel eens een bijrijder gezocht en nooit gevonden.
Heeft iemand nog tips of ervaring met bijvoorbeeld een soort lease om niet? Dus dat een ruiter mijn paard elders mag stallen en kan beschouwen als eigen paard, onderhoudskosten overneemt, maar dat het paard van mij blijft.
Voor de duidelijkheid: mijn doel is niet gratis een getrained paard te krijgen en dan met winst verkopen. Mijn doel is blije paarden en een blije ruiter zonder volledig de controle over ze kwijt te raken, en dat ze ook absoluut terug komen bij mij als ze ongeschikt worden voor "gebruik" of de ruiter er geen tijd/zin meer in heeft.